اخبار داغ

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع):

اهل بیت محور وحدت هستند/ضرورت توجه به ادبیات عاشورایی سردار سلیمانی در مداحی ها

اهل بیت محور وحدت هستند/ضرورت توجه به ادبیات عاشورایی سردار سلیمانی در مداحی ها
آیت الله رمضانی با بیان اینکه باید عاشورایی فکر کردن و عاشورایی زیستن را بیاموزیم، گفت: ادبیات عاشورایی از زبان حاج قاسم سلیمانی این است که ما مرد جنگ هستیم و پایان عصر استعمار استکبار جهانی را ما تعیین می‌کنیم؛ خوب است که مداحان این عبارات را به صورت متن دربیاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،آیت‌الله رضا رمضانی امروز چهارشنبه، در مراسم روز پنجم ماه محرم که در حرم حضرت فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در رشت برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید از امام (ع) اطاعت کند تا به معرفت برسد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه باید یک نوع سنخیت و امر مشترکی بین امام (ع) و ماموم برای ارتباط‌گیری وجود داشته باشد، تصریح کرد: مسیر امام (ع)، مسیر توحید و عدالت‌ورزی است.

وی با بیان اینکه امام (ع) دارای مقام کرامت است و ما هم به برکت امام حسین (ع) به کرامات رسیده‌ایم، افزود: اگر کسی صفات رذیله‌ای در خود داشته باشد، نمی‌تواند با امام (ع) ارتباط برقرار کند.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: اگر بین امام معصوم و انسان امر مشترک وجود نداشته باشد نمی‌توانیم مسیری را که امام(ع) مشخص و تفسیر کرده را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر در برنامه روزانه ما خداوند وجود نداشته باشد حضور قلب به وجود نمی‌آید، ابراز کرد: باید دید فلسفه خون‌خواهی در دین خصوصا دین اسلام چیست؟ و اگر نتوانیم خوب این موضوع را تفسیر کنیم بعضی‌ها نسبت می‌دهند که اسلام دین خشنی است در حالی که باید در برابر افرادی که ستم می‌کنند، ایستاد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه اگر در طول تاریخ حیات بشر عده‌ای نبودند تا در برابر ظلم، زر و زور و تزویر بایستند، چه اتفاقی می‌افتاد؟، اذعان کرد: اگر پیامبر اکرم (ص) در برابر جریان شرک نمی‌ایستاد، حضرت علی(ع) در برابر معاویه نمی‌ایستاد و امام حسین (ع) در برابر یزید نمی‌ایستاد، از دین، انسانیت و بشریت خبری نبود.

وی تصریح کرد: انسان در طول تاریخ قدرت‌طلب است و اگر کنترل نشود ادعای خدایی می‌کند؛ در قرون ۱۶، ۱۷ و ۱۸ وقتی علم مقداری رشد کرد در برابر خدا ایستادگی کردند.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: بشر به واسطه حس قدرت‌طلبی و ثروت اندوزی که در طلب او است، دست به رفتارهای غیرانسانی می‌زند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه زمانی گفتن این حرف که بین سیاه پوست و سفید پوست، هیچ فرقی نیست بزرگ‌ترین جرم بود، اذعان کرد: پیامبر اکرم (ص) در برابر این جریان ایستادگی کرد؛ ظلم به سرخ پوستان و سیاه پوستان در آمریکا در حدود چند قرن وجود داشته که میلیون‌ها نفر را نیز کشتند.

وی با تاکید بر اینکه میانگین کشته شدگان جنگ‌های پیامبر اکرم (ص) حدود ۳ هزار نفر است این در حالی است که در قرن بیستم در جنگ‌های جهانی اول، دوم و بمباران هیروشیما و… حدود ۱۰۰ میلیون انسان کشته شدند، افزود: امروز غربی‌ها با کوچک‌ترین تهدید نسبت به استکبار، دنبال جنگ‌افروزی هستند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه جریان مهدویت می‌خواهد بگوید زمانی فرا می‌رسد که هیچ ظلمی به انسان‌ها نمی‌رسد و عدالت برقرار می‌شود، اظهار کرد: امام حسین(ع) از اهل بیت(ع) است و محبت به اهل بیت واجب و از ضروریات دین است.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) محور وحدت هستند و اهل‌سنت و همه مسلمانان مرجعیت معنوی پیامبر اعظم (ص) را پذیرفته‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زیارت عاشورا دارای مقام است، خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌گویند باید ظلم و ستم گسترده شود تا حضرت مهدی (عج) ظهور کنند که حرف اشتباهی است.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه خون‌خواهی مقابله با جریان ظلم در طول تاریخ است، اذعان کرد: خون‌خواهی یعنی اینکه مظلوم بودن باید خاتمه یابد و عدالت باید در جامعه تحقق پیدا کرده و جامعه اصلاح شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه افرادی در جامعه کنونی برای معنویت و عدالت، جان خود را فدا کردند، ابراز کرد: پاک‌ترین انسان‌ها جان خود را برای تحقق عدالت فدا کردند؛ در عرصه مقاومت نیز حاج قاسم سلیمانی و بسیاری از شهدا با عشق در این راه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ادبیات عاشورایی از زبان حاج قاسم سلیمانی این است که ما مرد جنگ هستیم و پایان عصر استعمار استکبار جهانی را ما تعیین می‌کنیم؛ خوب است که مداحان این عبارات را به صورت متن دربیاورند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه باید عاشورایی فکر کردن و عاشورایی زیستن را بیاموزیم، اذعان کرد: ظهور امام زمان (عج) تحقق تمام آرمان‌های عاشورایی و استمرار تبیین جامع و عمیق و دقیق از دین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه