اخبار داغ

گزارشی از وضعیت آسفالت معابر بجنورد؛

دود کَنده‌کاری شرکت‌های خدمات‌رسان در چشم مردم/ اختصاص بی‌سابقه سهمیه قیر رایگان به بجنورد

دود کَنده‌کاری شرکت‌های خدمات‌رسان در چشم مردم/ اختصاص بی‌سابقه سهمیه قیر رایگان به بجنورد
یکی از مهم ترین ویژگی های یک شهر زیبا، وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر شهری آن است که باعث تمایز آن شهر می شود و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، شهر بجنورد به دلیل مرکزیت و همچنین ظرفیت های مختلف گردشگری و جاذبه های طبیعی پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است و وجود این ظرفیت ها سبب می شود تا متولیان شهری در تلاش برای توسعه زیرساخت ها باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک، ,

یکی از مشکلات مهمی که در این شهر به چشم می خورد نبود آسفالت مناسب در برخی از نقاط آن است که این موضوع سبب رنجش  شهروندان بجنوردی شده است.

,

هر چند مسئولین حوزه شهری اقدام به روکش آسفالت بعضی از خیابان ها و معابر این شهر می کنند اما نسبت خرابی و دست اندازی ها به میزان روکش های آسفالتی که مشاهده می شود قابل مقایسه نیست.

,

رضا محمدی یکی از رانندگان بجنوردی وضعیت آسفالت معابر شهر را اسفناک توصیف کرد و گفت: با گذر از خیابان ها و معابر شهر می توان شاهد آن بود که این وضعیت بغرنج رانندگان را نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.

,

وی اضافه کرد: چاله های ایجاد شده در سطح خیابان ها و همچنین حفاری های انجام شده از سوی شرکت هایی چون آب و فاضلاب، مخابرات، گاز که بدون بهسازی رها شده است، جلوبندی خودروهای سواری را از بین برده است.

,

یک شهروند ساکن در محله صندل آباد نیز با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت محل زندگی خود گفت: مدتهای بسیار طولانی است که آسفالت و زیرساخت های این محله به صورت کامل تخریب شده است عبور و مرور برای تمامی رانندگان حتی عابرین پیاده نیز با سختی انجام می شود.

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: صندل آباد بجنورد جزء مسیرهای پر تردد شهر است  اما با وجود گذشت چندین سال و تغییر چندین شهردار اما نگاهی به این منطقه از شهر نمی شود و مسیر عبور و مرور آن به کلی رها شده است.

,

محمد کاظمی اضافه کرد: مشکلات مربوط به چاله های خیابانها هنگام بارندگی نمود بیشتری داشته و در تردد خودروها و عابران پیاده اختلال ایجاد می‌کند.

,

این شهروند بجنوردی ادامه داد: با وجود هزینه های صرف شده، معضل آسفالت نه تنها در این شهر حل نشده بلکه بر ابعاد آن نیز افزوده شده است.

,

عباس رحمتی افزود: عموم مردم از وضعیت نامناسب آسفالت کوچه و خیابان های شهر به ستوه آمده اند و این شامل رانندگان و همچنین عابرین پیاده می شود که هر روز با مشکل ناهمواری این خیابان ها درگیر هستند.

,


زیباسازی منظر شهری اعتبار اختصاصی ندارد

,
, زیباسازی منظر شهری اعتبار اختصاصی ندارد, زیباسازی منظر شهری اعتبار اختصاصی ندارد,

جواد حمیدی شهردار بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در اختصاص بودجه شهرداری به زیباسازی شهر ، به رقم اعتبار خاصی نمی توان اشاره کرد زیرا اقدامات شهرداری بر مبنای بودجه جذب شده تعریف می شود مضاف بر اینکه اقدامات عمده شهرداری رویکرد زیباسازی دارد؛ ازجمله طراحی و اجرای پارک محله و پارک خطی، گل کاری میادین و تقاطع ها، نصب المان های حجمی، اجرای المانها از سردیس بزرگان و مفاخر شهر و حتی جدول گذاری و آسفالت هم رویکرد زیباسازی دارد.

,

وی با بیان اینکه بودجه سال 1401 شهرداری 650 میلیارد تومان است، بیان داشت: بودجه مصوب 4 ماهه اول امسال 216 میلیارد تومان است که از این میزان، تنها 163میلیارد تومان معادل 75 درصد جذب شد .

,

 حمیدی در ادامه افزود: از این مقدار 65 درصد هزینه ها در خدمات دهی و عمران شهری و35درصد آن به بودجه جاری (هزینه های شهرداری ) اختصاص یافت در حالی که در سنوات گذشته این سهم برعکس بوده و کل درآمدهای شهرداری به پرداخت حقوق و بیمه اختصاص می یافت و سهم اندکی برای خدمات عمرانی در شهر هزینه  می شد.

,

شهردار بجنورد با بیان اینکه در گذشته شهرداری اقدام به پرکاری کانالهای حفاری می کرد، اظهار داشت: در یک مقطع به منظور سرعت بخشیدن به امور ، این خدمت را به دستگاه های خدمات رسان واگذار کرد اما متاسفانه در زمان اجرا ، کیفیت مد نظر شهرداری در پرکاری کانالها رعایت نمی شد و گاها با تعلل در مرمت کانالها  و  نارضایتی های فراوان شهروندی ایجاد می شد ، لذا شهرداری مجددا عملیات روکش کانالها در محلات را عهده دارشد.

,

 این مقام مسئول گفت: لازمه کیفیت مناسب در پرکاری کانالهای حفاری شده ، زیرسازی مناسب است و از زمان حفاری و پرکاری کانال حداقل سه ماه زمان نیاز است تا رطوبت زیرین لایه ها خشک شده و انسجام لازم در زیرسازی براساس تردد خودروها و گذر زمان به وجود آید، تا زمان مرمت شاهد شکست آسفالت و نشست آن نشویم.

,

حمیدی تصریح کرد: در زمان اقدام به روکش آسفالت مناطق ، ابتدا شهرداری مکاتبه ای با شرکتهای خدمات رسان انجام می دهد که اگر طرح تاسیساتی درآن محل دارند قبل از اقدام به آسفالت ، آن را به سرانجام برسانند و همچنین در آن مکاتبه قید می شود درصورت تعلل و عدم توجه به مکاتبه شهرداری و درصورت شروع عملیات آسفالت درصورت هرگونه کنده کاری ، هزینه آسفالت از آن شرکت اخذ خواهد شد و مرمت آن نیز برعهده خود شرکت خواهد بود.

,

 

,

, ,


اختصاص 900 تن قیر رایگان به شهرداری بجنورد

,
, اختصاص 900 تن قیر رایگان به شهرداری بجنورد, اختصاص 900 تن قیر رایگان به شهرداری بجنورد,

شهردار بجنود گفت: امسال شهرداری برای اولین بار طی سالهای اخیر توانست 900 تن قیر رایگان از محل تخصیص دولت دریافت کند که حاصل رایزنی های شهردار و پیگیری های شورای اسلامی شهر و البته حمایت استاندار خراسان شمالی است.

,

حمیدی در ادامه عنوان کرد: از شروع عملیات آسفالت (پایان اردیبهشت ماه)، تا کنون 94 هزار مترمربع از معابر (زیرسازی – کاتر زنی و آسفالت تراشی – تسطیح و روکش ) شده است که عمده این اقدامات در هسته مرکزی شهر شامل لکه گیری و مرمت و بهسازی و در محلات کم برخوردار شامل زیرسازی و تسطیح و روکش کامل آسفالت می شود.

,

 

,

10 محله بجنورد در اولویت آسفالت هستند

, 10 محله بجنورد در اولویت آسفالت هستند, 10 محله بجنورد در اولویت آسفالت هستند,

شهردار بجنورد با بیان اینکه 10 محله شهری بجنورد در اولویت اجرای امور آسفالت قرار دارد، افزود: خیابان رجایی (جاده صندل آباد)، ویلاشهر، دبیران، مطهری، کوی امام هادی،  جوادالائمه، بلوار کشاورز، باقرخان، تصفیه خانه و شهرک امام خمینی(ره) جزء محلات دارای اولویت آسفالت می باشند .

,

وی در ادامه بیان داشت: درصورت تکمیل این مناطق و رفع نیاز به آسفالت ، 10 محله بعدی که درجه تخریب آسفالت آنها نیاز به مرمت را مطرح می کند در دستور کار قرار می گیرد.

,

شهردار همچنین درحال رایزنی برای تخصیص 400 تن قیر مازاد بر سهمیه است تا بتواند در قالب نهضت آسفالت ، سطح بیشتری از معابر شهر بجنورد را بهسازی کند.

,

گفتنی است طی 8 الی 12 سال گذشته تاکنون این حجم از سهمیه قیر و گستردگی آسفالت معابر برای ماشین آلات شهرداری که به شدت فرسوده و از رده خارج بودند، تجربه نشده بود .

,

شهردار عنوان کرد: اورهال ماشین آلات با هزینه 5 میلیارد تومان جهت بهسازی ناوگان عمرانی نیز به موازات این اقدامات انجام شد همچنین با برون سپاری بخشی از خدمات عمرانی به پیمانکاران ، شهرداری در نظر دارد گستردگی خدماتش را سرعت ببخشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه