اخبار داغ

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اعلام کرد؛‌

نیاز جدی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی به جذب ۵۰ مربی جدید

نیاز جدی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی به جذب ۵۰ مربی جدید
مهدی رحمدل گفت: به منظور پاسخگویی کامل به تعهدات آموزشی فنی و حرفه ای در استان باید ۵۰ مربی جدید در رشته‌های فنی، مهندسی و کشاورزی را جذب کنیم که در این راستا باید مجوزهای جذب نیرو صادر شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رحمدل، مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان از کمبود نیروی انسانی رنج می برد.

رحمدل با بیان اینکه در حال حاضر مجموع نیروهای فنی و حرفه ای استان در بخش دولتی ۱۸۰ نفر است که در قالب های رسمی، پیمانی، قراردادی، سرباز مربی و کارگری فعالیت می کنند، عنوان کرد: طی ۱۰ سال گذشته ۴۳ نفر از نیروهای این اداره کل از  بخش دولتی خارج شده اند، با این وجود، طی این مدت نتوانستیم مجوزی برای جذب نیرو و یا نیروهای جدید را دریافت کنیم.

وی افزود: این اداره کل در تلاش است که بتواند مجوز جذب ۱۵ نفر نیرو را دریافت کند.

مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه در استان ۵۵ نفر مربی آموزشی در قالب های رسمی، پیمانی، حق التدریس، سرباز مربی در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای استان مشغول به ارائه آموزش به مهارت آموزان هستند، تصریح کرد: درصورتیکه بخواهیم تمامی استان را در زمینه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مهارت آموزان علاقمند پوشش دهیم و عدالت اجتماعی را در سطح استان رعایت کنیم باید ۵۰ مربی جدید نیز جذب کنیم.

وی افزود: مربیان مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای استان در رشته های فنی، مهندسی و کشاورزی آموزش ارائه می دهند.

رحمدل گفت: با توجه به اینکه تعهدات آموزش این اداره کل تا ۵۰ درصد رشد کرده است، در عین حال، هنوز منتظر صدور مجوز برای جذب نیرو هستیم، بنابراین در حال حاضر برای پاسخ به تعهدات آموزشی خود، راهکار جذب استاد مدعو را در دستور کار قرار داده ایم.

وی بیان کرد: در این روش، شاغلان در دستگاه های دولتی، در صنایع و در صنوف که دارای توانمندی مهارتی هستند، می توانند در سامانه سام ثبت نام کنند که پس از تایید صلاحیت فنی آنها، مجوز تدریس برای آنان صادر می شود.

مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: شاغلان تایید شده، می توانند در قالب نذر مهارت و یا در قالب خرید خدمت به مهارت آموزان مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای استان تدریس کنند.

وی اظهار کرد: به مربیان آموزشی در قالب نذر مهارت، مربی افتخاری گفته می شود که در حال حاضر ۴۰ مربی آموزشی در قالب مربی افتخاری با این اداره کل همکاری می کنند.

رحمدل همچنین افزود: برای جذب مربی در قالب خرید خدمت نیز درخواست جذب ۱۵ نفر را رائه داده ایم که پیگیر هستیم تا موافقت جذب آنها صادر شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه