اخبار داغ

همزمان با راه‌اندازی قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی ویژه تابستان بررسی شد؛

بسیجیان جهادگر؛ پیشتاز در محرومیت‌زدایی و آبادانی/ بیش از ۴۲۰۰ گروه جهادی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

بسیجیان جهادگر؛ پیشتاز در محرومیت‌زدایی و آبادانی/ بیش از ۴۲۰۰ گروه جهادی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند
«نیروهای جهادی»، عنوانی است که از سال‌های قبل و با ورود گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در کنار سایر مجموعه‌های خدماتی برای رفع محرومیت و فقر از چهره مناطق محروم بر سر زبان‌ها افتاد و شامل جوانانی از قشر طلبه، دانشجو و حتی دانش آموز بود که جان و مال و زمان خود را وقف خدمت به مردم کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، محرومیت زدایی و رفع فقر از چهره مناطق محروم و کمتربرخوردار جامعه جزو شعارهایی است که از چند سال گذشته به یکی از اصلی ترین مباحث مدیران و مسئولان تبدیل شده و در این مسیر کم و بیش اقداماتی نیز انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز،,

اما در کنار تمام این شعارها و عمل‌های دارای بودجه و اعتبار مشخص، هستند کسانی که نه نام و نشانی دارند، نه اهل جلسات و رسانه و تریبون هستند و نه حتی اعتبار و آبرویی جز خدمت به مردم محروم برای خود قائل هستند.

,

«نیروهای جهادی» عنوانی است که از سال‌های قبل و با ورود گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در کنار سایر مجموعه‌های خدماتی برای رفع محرومیت و فقر از چهره مناطق محروم بر سر زبان‌ها افتاد و شامل جوانانی از جنس طلبه، دانشجو و حتی دانش آموز بود که جان و مال و زمان خود را وقف خدمت به مردم کردند.

,

در استان آذربایجان‌ غربی هم نظیر سایر مناطق کشور، گروه‌های جهادی و نیروهای جهادگر از همان ابتدای آغاز فعالیت این گروه‌ها نسبت به شناسایی، اقدام و پیگیری محرومیت زدایی از نقاط مختلف استان بوده‌اند و این اقدامات درخشان و ارزشمند تا امروز نیز ادامه دارد.

,

فصل تابستان به عنوان یکی از زمان‌های اصلی ارائه خدمت توسط جهادگران به مردم مناطق محروم است که در قالب گروه‌هایی دانش آموزی و دانشجویی اقدامات مربوط به ساماندهی زندگی مردم مناطق هدف را انجام می‌دهند.

,

فعالیت ۴۲۰۰ گروه جهادی در آذربایجان غربی

, فعالیت ۴۲۰۰ گروه جهادی در آذربایجان غربی, فعالیت ۴۲۰۰ گروه جهادی در آذربایجان غربی,

در این زمینه، مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم نیوز اظهار کرد: هم اکنون ۴ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در آذربایجان‌ غربی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و محرومیت زدایی فعالیت می کنند.

,

احمد رحمانی اضافه کرد: چهار هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در آذربایجان‌ غربی در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، خدماتی و محرومیت‌زدایی مشغول خدمت هستند.

,

وی با بیان اینکه جوانان از ثبت نام در گروه‌های جهادی در شهرهای مختلف استان استقبال خوبی دارند، افزود: در دو سال اخیر شاهد رشد بیش از هشت برابری تعداد گروههای جهادی در سطح استان بودیم که این نشان از علاقه‌مندی بسیجیان و اقشار مختلف مردم از حضور در گروههای جهادی دارد.

,

وی با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری جهادگران فاطمی در هفته بسیج سازندگی در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور، گفت: در این رزمایش سه هزار گروه جهادی در سطح آذربایجان غربی به فعالیت پرداخته و در قالب این طرح نیز  ۹ هزار بسته معیشتی توسط گروههای جهادی توزیع شد.

,

رحمانی تصریح کرد: ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و نیز توزیع بسته‌های معیشتی در میان اقشار آسیب‌پذیر از اهداف این رزمایش و فعالیت گروههای جهادی است، همچنین راه‌اندازی قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی ویژه تابستان در مناطق مختلف با هدف خدمت به اقشار کم‌برخوردار و بی‌بضاعت استان نیز از دیگر اهداف بسیج سازندگی در محرومیت زدایی است.

,

وی با بیان اینکه جوانان انقلابی و جهادگر از تاریخ یکم تیر ماه تا ۳۱ شهریور در قالب این قرارگاه برای خدمت به مناطق محروم سازماندهی شده‌اند، گفت: گروه‌های جهادی تخصصی همه اقشار بسیج اعم از جامعه پزشکی، عشایری، دامپروری و دانشجویی برای اعزام به مناطق روستایی، حاشیه‌نشین و عشایری اعلام آمادگی کرده‌اند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، دام‌پزشکی، کشاورزی، فرهنگی، آموزشی، گفتمان‌سازی، آب‌رسانی را مورد اشاره قرار داد.

,

رحمانی با بیان اینکه، تفکر و اندیشه‌های تابناک حضرت امام بزرگ جهادگر معاصر و مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ، روحیه جهادی و مدیریت جهادی گنجینه گرانبهایی به شمار می‌رود، اضافه کرد: با ژرف‌نگری در رهنمودهای این دو بزرگوار منشور حرکت و تلاش جهادگران را می‌توان به‌خوبی تدوین کرد.

,

وی، خودباوری را یکی از علامت‌های جامعه زنده و ویژگی بارز یک جوان جهادگر دانست و گفت: جامعه‌ای که خودباوری دارد، به‌طورقطع با نشاط و پویا است.

,

رسیدگی به بیش از ۳۰۰ کودک کار؛ از اقدامات شاخص گروه جهادی مهر هشتم

, رسیدگی به بیش از ۳۰۰ کودک کار؛ از اقدامات شاخص گروه جهادی مهر هشتم, رسیدگی به بیش از ۳۰۰ کودک کار؛ از اقدامات شاخص گروه جهادی مهر هشتم,

فرهاد نوری سرپرست گروه‌جهادی مهر هشتم در گفت و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز با بیان اینکه متولد سال ۶۳ و کارمند شرکت گاز ارومیه است، وی سالها علاقه به فعالیت های داوطلبانه و خیرخواهانه داشته و در این مسیر گام نهاده است، اظهار کرد: گروه جهادی مهر هشتم بیش از ۷ سال سابقه دارد اما فعالیت رسمی خود را از سال ۹۸ آغاز کرده است.

,

وی افزود: در زمینه حمایت تحصیلی، مالی، کودکان کار و موضوعاتی از این قبیل اقدام به کار کرده است به طوری که تاکنون با بیش از ۳۰۰ پرونده کودک کار از طریق یکی از موسسات ارومیه آشنا شدیم.

,

نوری ابراز کرد: کمک به همنوعان و دستگیری از نیازمندان از پیشینیان و نیاکان ما به جا مانده و این گروه جهادی در زمینه حل مشکلات تحصیلی، حمایت از کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، احداث خانه محرومان، احسان و اطعام کودکان و نیازمندان، محرومیت زدایی و موارد مشابه فعالیت های چشمگیری دارد.

,

وی با بیان اینکه علاوه بر گروه جهادی در موسسات خیریه و مجمع خیرین نیز عضو بوده، می‌گوید: گروه‌ جهادی مهر هشتم متشکل از افراد خیر و توانمند در زمینه های مختلف و مشاغل گوناگون است که با اقدامات خیرخواهانه و داوطلبانه خود آرامش را در دلهای نیازمندان برقرار می کنند چرا که معتقدند این اقدامات نیک آرامش قلبی به مومنان می دهد و نیز خداوند خدمت به خلق الله را بدون مزد نمی گذارد.

,

گروه جهادی شهدای گمنام؛ از تهیه و تولید ماسک تا ساخت خانه محرومان

, گروه جهادی شهدای گمنام؛ از تهیه و تولید ماسک تا ساخت خانه محرومان, گروه جهادی شهدای گمنام؛ از تهیه و تولید ماسک تا ساخت خانه محرومان,

حسین صدر سرپرست گروه جهادی شهدای گمنام ارومیه در گفت و گو با خبرنگار اروم‌نیوز اظهار کرد: بنده متولد ۷۴ و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد بوده‌ و بیش از ۵ سال فعالیت در حوزه گروه های جهادی و داوطلبانه را در کارنامه خود دارم.

,

این مدیر جهادی بیان کرد: افراد خیر در این گروه جهادی اوج فعالیت ها و رشادت های خود را در اوج ایام شیوع کرونا به نمایش گذاشتند و با تهیه و توزیع ماسک و پک‌های بهداشتی، بسته های معیشتی و غذایی، اجرای اقدامات عمرانی بصورت صفر تا صد یا تعمیرات ساختمان های محرومان را در کارنامه کاری خود دارد.

,

وی، افزود: تهیه و توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان در حاشیه شهر و اطعام آنها در ایام مذهبی اعیاد و جشنها و نیز ایام شهادت ائمه از جمله اقدامات شاخص این گروه‌جهادی است که استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

,

صدر ادامه داد: همچنین اعزام اعضای گروه جهادی به تورهای جهادی پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، تحصیلی، حقوقی و آموزشی در ایام مختلف سال و به شهرهای محروم استان از جمله تکاب و چالدران و سلماس با توجه به نیازهای ضروری مردم این شهرها به این موارد صورت می گیرد و افراد محروم و نیازمند تحت پوشش این اردوهای جهادی قرار میگیرند.

,

وی گفت: هسته اصلی این گروه جهادی بین ده تا ۵۰ نفر بوده و اعضا از تخصص های متعدد فنی، حرفه ای و کاری برخوردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه