اخبار داغ

وقتی خشم طبیعت قربانی مهر مردمان شد:

سیلابی که سیلِ مهربانی‌ها را به راه انداخت/فیروزکوه تنها نبود

سیلابی که سیلِ مهربانی‌ها را به راه انداخت/فیروزکوه تنها نبود
روز پنجشنبه در پی بارش شدید باران در خیلی از استان های کشور شهرستان فیروزکوه نیز درگیر سیل شد و علاوه بر خسارات مالی متعدد ۱۵ فوتی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: روز پنجشنبه مورخ ششم مرداد ۱۴۰۱ در پی بارش شدید باران در فیروزکوه، دهستان حبله رود این شهرستان درگیر سیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
در ساعات ابتدائی این حادثه روستاهایی مانند زرین دشت و آتشان خساراتی را متحمل شدند، اما اوج فاجعه در روستای مزداران این شهرستان و به دلیل رانش کوه رخ داد به طوریکه ارتفاع گل و لای در برخی مناطق به ۴ متر می رسید.
,
 
,
فاجعه در روستای مزداران شهرستان فیروزکوه
, فاجعه در روستای مزداران شهرستان فیروزکوه, فاجعه در روستای مزداران شهرستان فیروزکوه,
 
,
با وجود هشدارهای هواشناسی و همچنین اقداماتی که از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان در راستای ممنوعیت تردد گردشگران در مناطق گردشگری این شهرستان و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اعمال شد، متاسفانه تعداد مفقودین در روستای مزداران بالا و طبق بررسی‌های اولیه ۹۰ درصد روستا دچار آسیب و خسارت شده بود.
,
 
,
از ساعات ابتدائی حادثه ستاد مدیریت بحران شهرستان در منطقه حاضر و همه دستگاه‌های خدمت‌رسان، بسیج، سپاه و نیروهای مردمی برای جستجوی مفقودین و پاکسازی منطقه پای کار آمدند. با حضور میدانی فرماندار، فرماندهی سپاه ناحیه فیروزکوه، فرماندهی نیروی انتظامی، معاونان فرماندار و با تلاش عوامل مدیریت بحران و راهداری محورهای مواصلاتی روستاهای انزها، دهگردان، فرح‌آباد، آتشان، خمده و زرین دشت بازگشایی شد.
,
 
,
انسداد محور ریلی تهران - شمال در منطقه روستای زرین‌دشت
, انسداد محور ریلی تهران - شمال در منطقه روستای زرین‌دشت, انسداد محور ریلی تهران - شمال در منطقه روستای زرین‌دشت,
 
,
محور ریلی تهران - شمال در منطقه روستای زرین‌دشت فیروزکوه مسدود شد و این امر کار امدادرسانی و توزیع اقلام لازم در بین سیل زدگان را سخت تر کرد. نیروهای امدادگر با بالگرد تجهیزات لازم را به منطقه ارسال می کردند. در همان ساعات ابتدائی وقوع سیل، نشست ستاد مدیریت بحران استان تهران مشترک با فیروزکوه برای بررسی نحوه امدادرسانی به روستاهای حبله رود با حضور میدانی استاندار تهران در شهرستان برگزار شد.
,
 
,
گزارش لحظه به لحظه از تعداد فوتی‌ها، مفقودین و همچنین مصدومان حادثه در جریان وقوع سیل از سوی استاندار تهران، فرماندار شهرستان و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع نشان از تلاش مسئولان در جهت رفع نواقص عملکردهای گذشته دارد.
,
 
,
با وجود درگیری نقاط مختلف شهرستان با سیل و همچنین آبگرفتگی معابر شهرستان اقدام سریع و به موقع نیروهای خدمت‌رسان و ساماندهی نیروها در جهت رسیدگی به رفع مشکلات مردم، قابل توجه بود.
,
 
,
همچنین با هماهنگی و دستور استاندار تهران و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با مدیریت مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران، ادوات، تجهیزات، اقلام خوراکی و تیم‌های جهادی شهرداری های استان تهران به مناطق سیل زده روستاهای فیروزکوه اعزام شدند.
,
 
,
حضور مستمر مسئولان در مناطق سیل زده فیروزکوه
, حضور مستمر مسئولان در مناطق سیل زده فیروزکوه, حضور مستمر مسئولان در مناطق سیل زده فیروزکوه,
 
,
نکته قابل توجه در سیل اخیر در روستای زرین دشت فیروزکوه حضور مستمر فرماندار و استاندار تهران در منطقه سیل زده بود، بطوریکه بعد از ۲۴ ساعت فعالیت مجموعه های خدمت رسان در راستای بازگشایی مسیر روستاها، بارش مجدد باران و جاری شدن مجدد سیل مسیر روستا را مسدود کرد و مسئولین همراه با مردم محلی در روستا حاضر بودند.
,
 
,
همچنین نکته ای که در این امر قابل توجه است در سال های گذشته بعد از وقوع سیل بازدیدی از سوی مدیران و مسئولین شهرستانی و استانی با توجه به عمق حادثه صورت می گرفت و وعده های به مردم جهت دلگرمی داده می شد ولی در این دوره در همان روزهای ابتدائی تمام مسئولین ذیربط در منطقه حاضر و همگام با مردم در جهت یافتن مفقودین تلاش کردند، برنامه ریزی در جهت کاهش آسیب‌های بحران انجام شد و تلاش دولتمردان، با حضور سرزده شخص اول دولت، معاون اول رئیس جمهور، وزرای دولت و همچنین روسای نهادها و سازمان های مرتبط کاملاً مشهود بود، با وجود اینکه در کل کشور ۶۶۰ نقطه درگیر سیل بودند. با حضور وزرای دولت میزان خسارات وارده به منازل مسکونی، باغات، مزارع کشاورزی، دام ها و غیره برآورد شد.
,
 
,
درخشش حافظان امنیت و نماد اقتدار کشور در این عرصه ابتلا
, درخشش حافظان امنیت و نماد اقتدار کشور در این عرصه ابتلا, درخشش حافظان امنیت و نماد اقتدار کشور در این عرصه ابتلا,
 
,
همچنین عکس‌ها و فیلم های ارسالی از منطقه سیل‌زده نشان می داد جهادگران، بسیجیان، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر و ... در کنار یکدیگر در حال کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده‌اند و این تصاویر به خودی خود گویای آن بود که نیروهای نظامی، انتظامی، جهادگران، بسیجیان به عنوان حافظان امنیت و نماد اقتدار کشور در همه عرصه‌ها حضور موثر دارند، به ویژه در حوادث و بحران‌هایی مثل سیلاب که در مرداد ماه امسال شهرستان فیروزکوه را درگیر کرد.
,
 
,
حضور مردم در این شرایط سخت دوشادوش مسئولان و نیروهای خدمت‌رسان و جهادگران صحنه‌های ستودنی و بی‌مانندی را خلق کرد که در نوع خود یگانه بودند، از بانویی که باغ ویلای ۴ هزار متری خود را در اختیار نیروهای امدادگر قرار داده بود تا سیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی که به منطقه زرین دشت روانه می‌شد و تا توزیع غذای گرم در مناطق سیل‌زده به همت خیرین شهرستان‌های مجاور!
,
 
,
قطعاً در این مسیر نیز اشکالات و ایراداتی وجود داشته و دارد ولیکن حضور مسئولین در کنار مردم نه تنها به مدد مدیریت صحیح حادثه و حادثه‌دیدگان آمده بلکه در کاهش آلام مردم آسیب‌دیده موثر است که این امر در ادوار گذشته دیده نمی‌شد.
,
 
,
۱۵ فوتی؛ تاکنون
, ۱۵ فوتی؛ تاکنون, ۱۵ فوتی؛ تاکنون,
 
,
در بیان آخرین اطلاعات دریافتی از وضعیت سیل در شهرستان فیروزکوه طبق گفته استاندار تهران باید گفت تا دو شب پیش ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و ۴۵ نفر نیز مفقود بوده‌اند.
,
 
,
در عملیات روز گذشته چهار پیکر دیگر نیز پیدا شد تا با این تفاسیر مجموع فوتی‌های در فیروزکوه تا این لحظه به ۱۵ نفر برسد، به گفته فرماندار شهرستان فیروزکوه عملیات جستجوی مفقودین همچنان در روستای مزداران ادامه دارد.
,
 
,
در روستای آتشان به علت آبگرفتگی معابر و وقوع سیل و همچنین بسته شدن مسیر کوچه و خیابان‌ها مردم دچار مشکلاتی بودند که پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات انجام شده است؛ همچنین در روستای دهگردان قسمتی از روستا به علت نزدیکی به حریم رودخانه دچار آسیب‌هایی شده البته تلاش‌ها برای رفع مشکلات همچنان ادامه دارد.
,
 
,
در روستاهای طرود و کمند از دهستان پشتکوه آبگرفتگی برخی منازل وجود داشت که منجر به آسیب‌دیدگی ۲ واحد مسکونی شد، اما در ممجوع شرایط عمومی مناسب است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه