اخبار داغ

هشدار سیل برای نیمه شمالی تهران/ نیروهای عملیاتی در آماده‌باش

هشدار سیل برای نیمه شمالی تهران/ نیروهای عملیاتی در آماده‌باش
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از احتمال وقوع سیل در نیمه‌ شمالی استان تهران بویژه در ارتفاعات خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی  با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و تقویت رطوبت فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از دوشنبه تا سه‌شنبه (۱۰ و ۱۱ مردادماه) در نیمه‌شمالی استان تهران به‌ویژه ارتفاعات خبر داد.

رنگ نارنجی نشانگر احتمال بالای تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب است که می‌تواند برنامه زندگی شما را مختل کند. به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. شما با مشاهده این رنگ باید در مورد تغییر برنامه‌های خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال‌تان بیندیشید.

در این شرایط ممکن است نیاز باشد تا تأثیر منفی وضع هوا بر خانواده و اطرافیان خود را بررسی کنید و قبل از وقوع هوای بد، اقداماتی برای کم کردن اثرات منفی آن انجام دهید.

مسئولان باید آمادگی لازم را برای مواجه با خطر داشته باشند، از جمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌های آب منطقه‌ای، هلال احمر، ادارات کل راه و شهرسازی و سایر تمهیدات لازم به ‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی را فراهم آورند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه