اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

مکنده‌های تولیدی دانش‌بنیان‌ها به یاری سیل زدگان آمدند/ بحران‌ها با حضور شرکت‌های علمی و فناوری قابل مدیریت است

مکنده‌های تولیدی دانش‌بنیان‌ها به یاری سیل زدگان آمدند/ بحران‌ها با حضور شرکت‌های علمی و فناوری قابل مدیریت است
این روزها و در مقابله با بلایابی مثل سیل، دیدیم که پمپ‌های مکنده‌ای که به‌صورت دانش‌بنیان تولید شده بودند در کنار سایر امکانات به کمک سیل زدگان رفت و نشان داد استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند همچون چراغ راهی برای پیش‌بینی، وضعیت سنجی و ساخت تجهیزات در مدیریت بحران باشد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ کشور در سال‌های اخیر با بحران‌های طبیعی و ناخواسته زیادی دست‌به‌گریبان شده است که سیل روزهای اخیر در ۱۸ استان و سیل‌های سال ۹۸ در آق‌قلا و پل‌دختر و همچنین زلزله مناطق غربی و استان هرمزگان مسئله مدیریت بحران را بیش‌ از پیش موردتوجه قرار داده است. یکی از مسائلی که می‌تواند به عبور از شرایط بحرانی کمک شایانی کند، استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند همچون چراغ راهی برای پیش‌بینی، وضعیت سنجی، مدیریت و ساخت تجهیزات باشد.

در همین زمینه و پس از زلزله‌های اخیر نیز شاهد ورود کانکس‌های تا شوی دانش‌بنیان سپاه بودیم که تحولی عظیم در اسکان موقت آسیب‌دیدگان را صورت داد و یا در سیل امام زاده داوود (ع) که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم، دیده شد که کف کش‌ها و پمپ‌های ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در کنار کمک گروه‌های جهادی به یاری مردم آسیب‌دیده رفتند.



بیشتر بخوانید:
اصلی‌ترین چالش واحدهای صنعتی دانش بنیان تامین نقدینگی است

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, شرکت‌های دانش‌بنیان ,
,
,
,
, ,
,
,
, اصلی‌ترین چالش واحدهای صنعتی دانش بنیان تامین نقدینگی است,

بکارگیری مکنده‌های آب و لجن‌کش‌های ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان در سیلاب یزد

, بکارگیری مکنده‌های آب و لجن‌کش‌های ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان در سیلاب یزد, بکارگیری مکنده‌های آب و لجن‌کش‌های ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان در سیلاب یزد,

علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از مراسم امضا تفاهم‌نامه مشترک شهرداری تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان مقدمه‌ای دارد؛ اما باید بگویم که پمپ‌های مکنده‌ای که به‌صورت دانش‌بنیان تولید شده بودند و سایر امکاناتی که شهرداری خریداری کرده بود، در سیل امامزاده داوود استفاده شد. همچنین در یزد اعلام نیاز شد و ۶ دستگاه از شهرداری تهران به یزد فرستاده شد. همچنین باید شرایطی فراهم شود تا این شرکت‌ها در حوزه پیش‌بینی و پیشگیری ورود کنند.

وی گفت: ترافیک، آلودگی هوا و مسکن ۳ مشکل اصلی شهر تهران است و شرکت‌های مختلفی وجود دارند که ناظر به این حوزه صاحب‌نام هستند و باید با تکیه بر همکاری متقابل سرعت عبور از این مشکلات را بیشتر کنیم. استفاده از توانایی دانش‌‌بنیان خیلی بیشتر از یک حادثه یا واقعه است. با ظرفیتی روبه‌رو هستیم که مانند چشمه است و می‌تواند همه ساحت‌ها و ابعاد زندگی شهری را تحت‌تأثیر قرار دهد.

به گزارش راه دانا؛ درحال حاضر فناوری های بسیاری درکشوردر راستای فعالیت در حوزه امداد رسانی در این بلایای طبیعی در کشور وجود دارد که می تواند کمک شایانی به مردم ومناطق سیل زده کند.

, علیرضا زاکانی,
,
,
,
, راه دانا,

تولید پکیج پرتابل تصفیه آب توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

, تولید پکیج پرتابل تصفیه آب توسط شرکت‌های دانش‌بنیان, تولید پکیج پرتابل تصفیه آب توسط شرکت‌های دانش‌بنیان,

یک بحث مهم بعد ازسیل، تامین آب شرب وبهداشتی مناطق سیل زده ای است که از این نعمت فعلا محروم هستند.

درجهت تامین آب شرب در شرکت های دانش بنیان «پکیج های پرتابل تصفیه آب برای انواع آب های متعارف و غیرمتعارف» به اتکای دانش ایرانی تولید شده است که این پکیج ها کاهش کدورت (گل آلودگی آب) را به حداقل می رسانند، گندزدایی می کنند و آب را آماده شرب و یا استفاده بهداشتی می کنند.
 

,
,
, شرکت های دانش بنیان,
,

 فناوری بازگرداندن اراضی کشاورزی سیل‌زده به سیکل تولید

,  فناوری بازگرداندن اراضی کشاورزی سیل‌زده به سیکل تولید,  فناوری بازگرداندن اراضی کشاورزی سیل‌زده به سیکل تولید,

قسمت اعظمی از خاک های ما براثر بارش وسیل از حوزه های بالادستی فرسایش پیدا کرده اند و وارد اراضی کشاورزی ومنازل و عرصه های مسکونی شدند، کشت ها و اراضی کشاورزی مناطقی که تحت تاثیر رسوبات این موضوع قرارگرفته اند، اراضی کشاورزی باید الان سریع احیا و بازسازی شوند.

شرکت های دانش بنیان برای احیا و بازسازی این مناطق نیز با روش های مختلف پیشنهادهایی دارند، درحال حاضرشرکت های دانش بنیان در این زمینه کار کردند که با انواع عملیات خاکورزی بتوانند شرایط زمین هایی که تحت رسوبات قرارگرفتند را برای کشت های آتی آماده کنند. 

,
,
,
,
, ,

مستندسازی و ثبت اطلاعات مناطق سیل‌زده با پهپاد

, مستندسازی و ثبت اطلاعات مناطق سیل‌زده با پهپاد, مستندسازی و ثبت اطلاعات مناطق سیل‌زده با پهپاد,

بحث مهم دیگری که در زمینه سیل‌های اخیر کشور وجود دارد، اینکه این اتفاق، یک اتفاق سنگین هم از جهت جانی و مالی برای کشور بوده است، بنابراین با توجه به فراگیری این پدیده در کشور و اینکه این پدیده در سال‌های اخیر در کشور رخ نداده است ضرورت دارد سریع رخداد سیلاب‌های مناطق را مستندسازی کنیم، مستندسازی از این جهت که با روش‌های فناورانه مثل پهپاد تصویربرداری هوایی، اندازه‌گیری زمینی و اطلاعات رخدادها را ثبت کنیم، این امر به ما برای اقدامات و برنامه‌ریزی آینده بسیار کمک می‌کند که شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته‌اند.

طرح‌های دیگری نیز چون  اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در مناطق سیل‌خیز و بذرپاشی هوایی در دشت‌های سیراب و... نیز در این زمینه وجود دارد که با سرمایه‌گذاری روی این طرح‌ها امکان کمک به مردم برای این نوع شرکت‌ها فراهم خواهد شد.

نویسنده: رضا نجف آبادی

,
,
,
,
, نویسنده: رضا نجف آبادی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه