اخبار داغ

مدیر پروژه واکسن نورا:

نورا؛ بهترین واکسن برای دوز یادآور تمام واکسن‌ها

نورا؛ بهترین واکسن برای دوز یادآور تمام واکسن‌ها
رئیس پروژه واکسن نورا در رابطه با میزان اثربخشی این واکسن گفت: ما تمام مجوزها را قبل از آغاز مطالعات بالینی از وزارت بهداشت اخذ کردیم و در نهایت تا فاز سوم هیچ عارضه جانبی گزارش نشد و بالای ۹۲.۳ درصد میزان ایمنی‌زایی به دنبال تزریق واکسن ایجاد شد که این اطمینان را به ما داد که واکسن نورا می تواند دوز یادآور تمام واکسن‌ها باشد.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر جعفر امانی، مدیر پروژه واکسن نورا  در نشستی صمیمانه با اهالی رسانه پیرامون میزان اثربخشی این واکسن گفت: ما تمام مجوزها را قبل از آغاز مطالعات بالینی از وزارت بهداشت اخذ کردیم و در نهایت تا فاز سوم هیچ عارضه جانبی گزارش نشد و بالای ۹۲.۳ درصد میزان ایمنی‌زایی به دنبال تزریق واکسن ایجاد شد که این اطمینان را به ما داد که واکسن نورا می تواند دوز یادآور تمام واکسن‌ها باشد.

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر جعفر امانی، مدیر پروژه واکسن نورا  , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, واکسن نورا ,

مدیر پروژه واکسن نورا در رابطه به بی مهری هایی که نسبت به واکسن نوترکیب نورا صورت می گیرد گلایه کرد و در رابطه با اثر بخشی این واکسن گفت: ما در تمام مراحل مطالعات واکسن نورا متوجه شدیم که این واکسن از اثربخشی بالایی برخوردار است اما متاسفانه  آنگونه که باید این واکسن نوترکیب در سبد واکسیناسیون جا نگرفته است.

, واکسن نوترکیب نورا ,

دکتر جعفر امانی در پاسخ یکی از سوالات خبرنگار دانا در گفتگوهایی که با متولیان حوزه بهداشت و درمان داشت مشخصا علت بی توجهی وزارت بهداشت به برخی از واکسن های داخلی را جویا شد اما مسئولان وزارت بهداشت مدعی بودند که برخی از واکسن ها بدون مجوز وزارت بهداشت و نوعا سازمان غذا و دارو مبادرت به تولید مراحل مختلف واکسن کرده اند؛ با این وجود واکسن نورا قبل از آغاز کار مطالعاتی اقدام به اخذ مجوز از متولیان یاد شده کرده است یا خیر؛ گفتک بله ما قبل از هر گونه اقدامی اقدام به تهیه مجوز ها کرده ایم؛ چون هیچ دارویی وجود ندارد که بدون کسب مجوز از سازمان غذا و دارو بتواند اقدام به تولید کند.

, دکتر جعفر امانی در پاسخ یکی از سوالات خبرنگار دانا, سازمان غذا و دارو,

 

,

تحویل ۳ میلیون دوز واکسن نورا به وزارت بهداشت

, تحویل ۳ میلیون دوز واکسن نورا به وزارت بهداشت,

, , ,

 

,

وی در بخش دیگری از اظهاراتش متذکر شد: تاکنون ۵ میلیون دوز واکسن نورا تولید شده و ۳ میلیون دوز آن به وزارت بهداشت تحویل داده شده که متاسفانه در مراکز واکسیناسیون اغلب واکسن نورا وجود ندارد و مابقی واکسن ها در انبارهای خود شرکت موجود است.

, مراکز واکسیناسیون,

 

,

بیشتر بخوانید: 

, بیشتر بخوانید: ,

«واکسن نورا» به سبد واکسیناسیون کشور وارد شد

, «واکسن نورا» به سبد واکسیناسیون کشور وارد شد, , وقتی آلمان دستاورد دانشمندان البرز برای مقابله با کرونا را به رسمیت شناخت,
 
, , وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از واکسن «نورا»: می‌توانیم واکسن را صادر کنیم,

گزارش تصویری نشست خبری ورود واکسن نورا به سبد واکسیناسیون کشور

, گزارش تصویری نشست خبری ورود واکسن نورا به سبد واکسیناسیون کشور,

 

,

مدیر پروژه واکسن نورا در پاسخ به سوال دیگر دانا دائر بر اینکه با توجه به اهمال ورزی هایی که به هر علت از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت نسبت به خرید واکسن های نورا صورت گرفته و 3میلیون دوز واکسن تحویلی به وزارت بهداشت هم هنوز آنگونه که باید در سبد واکسیناسیون و در اختیار شهروندان قرار نگرفته است، آیا احتمال این می رود که واکسن های تولیدی شما علیرغم تمام مشقاتی که برای تولید آنها متحمل شده اید، منقضی و روزی مجبور به امحاء آنها شوید؛ اظهار داشت: بله متاسفانه. با اینکه مدت زمان انقضای واکسن نورا تقریبا نسبت به سایر واکسن های موجود زمانی طولانی تر و حدود یک سال است، این احتمال وجود دارد که با تداوم این روند تمام واکسن هایی ما مشمول تاریخ انقضاء شود و روزی برسد که آنها را معدوم کنیم. اما امیدوارم با قدرت رسانه ای رسانه ها مردم به این واکسن اعتماد کنند و برای دوزهای یادآور این واکسن را انتخاب کنند؛ چرا که بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت بهتر است افراد برای واکسیناسیون نوبت های بعدی از واکسن هایی استفاده کنند که فرمول ساخت آنها با هم متفاوت است.

, مدیر پروژه واکسن نورا در پاسخ به سوال دیگر دانا , وزارت بهداشت ,

 

,

ساختار واکسن های چهارگانه کرونا

, ساختار واکسن های چهارگانه کرونا,

 

,

, , ,

وی در تشریح تولید واکسن های کرونا در تمام کشورهای دنیا گفت: به طور کلی چهار نوع تکنولوژی ساخت واکسن داریم. واکسن با تکنولوژی ویروس کشته شده مانند برکت، سینوفارم، سینووک، بهارات و... . نسل بعدی واکسن‌ها واکسن نوترکیب است که واکسن نورا از این دست است که بخشی از ویروس را در آزمایشگاه تولید می‌کنند و پس از آن فرمولاسیون به بدن تزریق می‌شود تا در معرض سیستم ایمنی باشد. واکسن‌های دیگری که در ایران به شکل نوترکیب استفاده می‌شوند مانند پاستوکووک است.برخی واکسن‌ها نیز مانند آسترازنکا، جانسون و جانسون و اسپوتنیک واکسن وکتوری هستند که به صورت تکنولوژی ویروس زنده هستند.

,

امانی در ادامه اضافه کرد: نوع دیگر واکسن‌ها دسته MRNA هستند که واکسن‌های فایزر و مدرنا از این دسته است. این نوع واکسن ها بسیار جدید است و جزو اولین واکسن‌ها با این تکنولوژی است که به دنیا عرضه شده است که به دلیل نوظهور بودن خطرات و عواضی هم ممکن است داشته باشند.اما بخش‌هایی که شرکت‌های واکسن ساز از ویروس انتخاب می‌کنند تا در واکسن استفاده کنند، متفاوت است؛ هرچقدر بخش کوچکتری انتخاب شود که بتواند سیستم ایمنی را تحریک کرده و سطح ایمنی بیشتری ایجاد کند، آن بخش کاندید مناسب‌تری برای ساخت واکسن است. در حال حاضر برای واکسن نورا از بخش RBD استفاده می‌شود.

, MRNA, RBD,

 

,

ایمنی زایی بالای ۹۲.۳ درصد

, ایمنی زایی بالای ۹۲.۳ درصد,

, , ,

رئیس پروژه واکسن نورا در رابطه با میزان اثربخشی این واکسن گفت: در فاز سوم، مطالعه روی ۱۰ هزار نفر انجام شد و خوشبختانه در فاز سوم هیچگونه عارضه جانبی گزارش نشد و بیشتر از ۹۲.۳ درصد میزان ایمنی‌زایی به دنبال تزریق واکسن ایجاد شده بود. در این کارآزمایی بالینی ارزیابی کردیم که این واکسن می تواند به عنوان دوز یادآور برای همه واکسن‌ها استفاده شود./

,

 

,

گزارش تصویری بازدید خبرنگاران از واحد تحقیق و توسعه واکسن نورا را از اینجا ببینید

, گزارش تصویری بازدید خبرنگاران از واحد تحقیق و توسعه واکسن نورا را از اینجا ببینید, اینجا,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه