اخبار داغ

دبیر جشنواره یازدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان خراسان شمالی:

یازدهمین دوره کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در خراسان شمالی برگزار می شود

یازدهمین دوره کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در خراسان شمالی برگزار می شود
اباصلت رضوانی با اشاره به اینکه یازدهمین دوره از کنگره سراسری شعر دفاع مقدس از ابتدای مرداد ماه آغاز شده است، گفت: شرکت کنندگان در هفت بخش می توانند آثارشان را تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، اباصلت رضوانی، دبیر جشنواره یازدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: همزمانی برگزاری این کنگره با ماه محرم را به فال نیک می گیریم، زیرا عاشورا، اسوه تمام رزمندگان و شهدا بوده و این تاثیرپذیری همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه شاعرانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند، از وجود شهدای کربلا الهام می گیرند، ادامه داد: کنگره شعر دفاع مقدس، جریان مبارکی است که از سال های دفاع مقدس آغاز شده و برخی از شهدا و رزمندگان از همان سال ها این موضوع را کلید زدند و به عنوان یک جریان مستند و شاخص ادبی در این سال ها ادامه داشته که جریان پویا و تاثیرگذاری است.

,

رضوانی اضافه کرد: این کنگره که بیست و چهارمین دوره جشنواره سراسری کشوری و یازدهمین دوره از جشنواره استانی است، در هفت بخش، بخش عمومی شعر دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان و شعر دفاع مقدس و نقش زنان تقسیم بندی می شود.

,

وی یادآور شد: همانطور که در فضای مجازی و حوزه جنگ نرم چالش های بزرگی پیش رو است، براین اساس یکی از بخش های حوزه شعر دفاع مقدس به این موضوع اختصاص پیدا کرده است، که با زبان هنر به تقویت این جریان ارزشی در جامعه کمک کند.

,

رضوانی خاطرنشان کرد: شعر کودک و نوجوان باتوجه به اینکه از تاثیر گذاری بالایی برخوردار است و تربیت و پرورش نسل انقلابی و ارزشی را می توانیم با شعر در این حوزه داشته باشیم، یکی از بخش های مهم جشنواره در نظر گرفته شده است.

,

وی یادآور شد: بعد از شامگاه عاشورا نقش حضرت زینب در پاسداشت عاشورا مشهود است و همین وضعیت در بین زنان رزمنده در دفاع مقدس جریان داشته که با توجه به اهمیت موضوع به صورت مستقل به عنوان یک بخش در شعر کنگره دیده شده است.

,

رضوانی با اشاره به اینکه کنگره از ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز شده و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور است، گفت: بعد از ارسال، آثار کد گذاری می شوند و بدون نام و مشخصات شاعر در اختیار داوران قرار می گیرد  و داوران که با هماهنگی  شعر دفاع مقدس تهران انتخاب می شوند، بعد از اتمام روند، اسامی منتخبین اعلام می شود.

,

وی بیان داشت: طی دهمین دوره کنگره سراسری شعر دفاع مقدس که در سال گذشته برگزار شد، 78 شاعر از استان با ارائه 104 اثر با یکدیگر به رقابت پرداختند و هشت اثر به مرحله کشوری راه  پیدا کردند.

,

رضوانی اظهار داشت: کنگره شعر دفاع مقدس فراخوان خاص در حوزه نخبگان است و فراخوان عمومی نیست و باتوجه به جمعیت آماری شاعران استان شرکت کنندگان قابل توجه بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه