اخبار داغ

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت خراسان شمالی:

فعالیت ۵۰ هزار نفر در صنعت فرش خراسان شمالی/ تنها دو هزار نفر از بافنده های استان بیمه شده اند

فعالیت ۵۰ هزار نفر در صنعت فرش خراسان شمالی/ تنها دو هزار نفر از بافنده های استان بیمه شده اند
مهرداد داوودزاده با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی ۵۰ هزار نفر با انواع مختلفی در صنعت فرش اشتغال دارند، گفت: این در حالی است که استان دارای ۲۶ هزار و ۶۰۰ بافند است و از این تعداد تنها دو هزار و ۳۴۰ نفر بیمه شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد داوودزاده، معاون امور بازرگانی اداره کل صمت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر بافنده در خراسان شمالی دارای کارت قالی‌بافی هستند و بیمه شدن تنها دو هزار و ۳۴۰ بافنده در استان رقم بسیار ناچیزی است و زیبنده قطب تولید فرش دورو و ترکمن نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: تمامی این فعالان اقتصادی که با زحمت بسیار زیادی فرش می بافند منتظر استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی هستند.

,

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت افزود: حدود ۵۰ هزار نفر در این استان با انواع مختلفی در صنعت فرش اشتغال دارند که از این تعداد؛ ۶۰ درصد در روستاها و ۴۰ درصد در شهرها سکونت دارند و بیشتر افراد کم درآمد جامعه را شامل می شوند.

,

وی اظهار داشت: اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی، سهمیه جدیدی را به قالی‌بافان اختصاص نداده است و حذف افراد غیرفعال در حوزه فرش تنها راه ورود افراد جدید به لیست بیمه شدگان است.

,

داودزاده، عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را از راهکارهای جدید بهره مندی از مزایای بیمه دانست و گفت: در این‌باره اطلاع رسانی انجام شده است و بافندگان از این فرصت استفاده کنند، البته این بیمه مشمول قالی‌بافان شهری نمی شود.

,

وی خاطرنشان کرد: پیگیری های زیادی برای کسب سهمه جدید برای بیمه بافندگان فرش دستباف خراسان شمالی انجام شد ولی تاکنون به نتایجی دست نیافته ایم.

,

این مقام مسئول ابراز داشت: خراسان شمالی به لحاظ تنوع قومیت ها و فرهنگ ها، ظرفیت های بسیار بالا در تولید فرش دستباف دارد و شاهد تنوع در این زمینه از جمله فرش کردی، ترکی و ترکمن هستیم و فرش ابریشم دو رو که در منطقه راز و جرگلان این استان تولید می شود هم ظرفیت بسیار بالایی برای این منطقه محسوب می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه