اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

مدیریت بحران در میدان یا از راه دور/ چه کسی در بحران سیل گلستان به قشم سفرکرد؟

مدیریت بحران در میدان یا از راه دور/ چه کسی در بحران سیل گلستان به قشم سفرکرد؟
مقایسه رفتار دو رئیس‌جمهور در مواجهه با بحران‌های طبیعی همچون سیل نشان می‌دهد که سید ابراهیم رئیسی حضور در میدان برای مدیریت بحران را در دستور کار خود قرار می‌دهد و حسن روحانی در حوادث مشابه مدیریت از راه دور و گاهی در جریان سفرهای تفریحی را برای مدیریت بحران انتخاب می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها بحران سیل و آب گرفتگی در اکثر شهرهای کشور، و به دنبال آن مفقود یا فوت تعدادی از هموطنانمان در نقاط مختلف کشور، موجب ناراحتی مردم و مسئولان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حادثه تلخ وقوع سیل در بیش از ۱۸ استان کشور حاکی از آن است که حدود 65 هموطن عزیزمان در این حوادث جان خود را از دست دادند. وقوع سیل و بارندگی اگرچه پدیده ای طبیعی به شمار می رود اما مدیریت بحران آن می تواند تا حد قابل توجهی از بروز خسارت های بیشتر جانی و مالی جلوگیری کند.

,

جاری شدن سیل در استان های مختلف از یزد و کرمان تا تهران و فارس و سیستان و بلوچستان و هرمزگان، مسئولان را بر آن داشت تا با اقدام به موقع برای مدیریت بحران نسبت به جلوگیری از وقوع خسارات بیشتر وارد میدان شده و مدیریت میدانی را در دستور کار خود قرار دهند.

,

پس از جاری شدن سیل در استهبان استان فارس، آیت الله رئیسی به سرعت در ماموریتی ویژه به احمد وحیدی، وزیر کشور از وی خواست تا با حضور میدانی و بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده، هرگونه قصور یا تقصیر در این باره را بررسی و گزارش دهد.

, حضور میدانی,

, ,

ادامه دار شدن بارندگی ها و جاری شدن سیل در استان های مختلف هم سبب شد که رئیس جمهور به وزرا، رؤسای سازمان‌ها و استانداران سراسر کشور دستور دهد تا تمام امکانات خود را برای مواجهه با سیل بسیج کنند. دستور آیت الله رئیسی موجب شد تا یک آماده باش همگانی در کشور برای مقابله با پدیده ای طبیعی صورت شکل گیرد.

,

اواخر هفته گذشته اما حجم گسترده بارندگی به تهران و توابع آن رسید و موجب جاری شدن سیل در منطقه امامزاده داوود (ع) و روستاهای اطراف آن شد.

,

رئیس جمهور در ماموریتی فوری به معاون اول خود دستور داد تا برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده در میدان حاضر شده و از نزدیک به بررسی وضعیت موجود اقدام کند. در پی دستور آیت الله رئیسی محمد مخبر عصر روز پنجشنبه به همراه وزیر کشور و استاندار تهران ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده امامزاده داوود (ع)، در جریان میزان خسارات وارده قرار گرفت.

, بررسی وضعیت مناطق سیل زده,

, ,

معاون اول رییس جمهور همچنین در جریان این بازدید ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ قربانیان این حادثه، از مردمی که در جریان سیل و رانش زمین دچار خسارت و صدمه شده اند دلجویی کرد و دستورات لازم را برای کمک به سیل‌زدگان و جبران خسارات وارده به آنان صادر کرد.

,

ادامه دار شدن بارندگی ها، اما موجب جاری شدن سیلاب در فیروزکوه، دماوند و پردیس شد که در اثر آن ۹ فوتی، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم برجای بماند.

, ۹ فوتی، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم برجای بماند.,

وقوع بحران در منطقه فیروزکوه، اما موجب شد تا رئیس جمهور شخصا در محل حادثه حضور یافته و با مدیریت میدانی، حادثه را مورد بررسی قرار دهد.

, وقوع بحران در منطقه فیروزکوه، اما موجب شد تا رئیس جمهور شخصا در محل حادثه حضور یافته و با مدیریت میدانی، حادثه را مورد بررسی قرار دهد.,

آیت‌الله رئیسی عصر روز شنبه با حضور در میان سیل‌زدگان روستای مزداران شهرستان فیروزکوه از نزدیک در جریان خسارات سیل و روند امداد به سیل‌زدگان قرار گرفت.

, آیت‌الله رئیسی عصر روز شنبه با حضور در میان سیل‌زدگان روستای مزداران شهرستان فیروزکوه از نزدیک در جریان خسارات سیل و روند امداد به سیل‌زدگان قرار گرفت.,

, , ,

رئیس جمهور در جریان این بازدید با اشاره بروز سیلاب‌های متعدد در کشور در پی بارش‌های اخیر، بیان داشت: در روزهای اخیر در مجموع در ۶۶۱ نقطه کشور شاهد وقوع سیلاب بوده‌ایم.

, رئیس جمهور در جریان این بازدید با اشاره بروز سیلاب‌های متعدد در کشور در پی بارش‌های اخیر، بیان داشت: در روزهای اخیر در مجموع در ۶۶۱ نقطه کشور شاهد وقوع سیلاب بوده‌ایم.,

وی این را گفت که در پی بارش باران در نیمه شب گذشته، ساعت ۳ بامداد با استاندار تهران تماس گرفتم تا در جریان آخرین وضع بارش‌ها و پیامدهای آن قرار بگیرم، اگر چه اخبار وقوع سیل به طور کامل و لحظه‌ای به دست بنده می‌رسد و معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز حضور میدانی دارند و مستمرا آخرین تحولات و اخبار را به بنده گزارش می‌کنند، اما با این وجود طاقت نیاوردم که اخبار را صرفا از دفترم دنبال کنم و لذا به حضور شما رسیدم تا از نزدیک پیگیر آخرین وضعیت امداد به مردم و آسیب‌دیدگان سیل اخیر باشم.

, وزیر کشور نیز حضور میدانی دارند,

 

,

رئیس جمهور اعلام کرد که پس از تکمیل عملیات امداد و نجات و اسکان موقت مردم، تسریع در سامان دادن منازل آسیب‌دیده از سیل اهمیت بالایی دارد که بعد از اقدامات اولیه باید هر چه سریع‌تر آغاز شود.

, رئیس جمهور اعلام کرد که پس از تکمیل عملیات امداد و نجات و اسکان موقت مردم، تسریع در سامان دادن منازل آسیب‌دیده از سیل اهمیت بالایی دارد که بعد از اقدامات اولیه باید هر چه سریع‌تر آغاز شود.,

واکنش رسانه های اصلاح طلب به حضور میدانی مسئولان در مناطق سیل زده

, واکنش رسانه های اصلاح طلب به حضور میدانی مسئولان در مناطق سیل زده, واکنش رسانه های اصلاح طلب به حضور میدانی مسئولان در مناطق سیل زده,

اما حضور میدانی مسئولان در حادثه سیل در کشور به ویژه در منطقه امامزاده داوود (ع) و فیروزکوه واکنش رسانه های اصلاح طلب را به دنبال داشت.رسانه هایی که از هر فرصتی برای بهانه تراشی و تخریب عملکرد دولت استفاده می کنند.

, اما حضور میدانی مسئولان در حادثه سیل در کشور به ویژه در منطقه امامزاده داوود (ع) و فیروزکوه واکنش رسانه های اصلاح طلب را به دنبال داشت., واکنش رسانه های اصلاح طلب, رسانه هایی که از هر فرصتی برای بهانه تراشی و تخریب عملکرد دولت استفاده می کنند.,

روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی مدعی شد که مسئولان برای گرفتن عکس یادگاری با پاچه های گلی در مناطق سیل زده حاضر شدند.روزنامه همدلی یکی دیگر از ارگان های رسانه ای اصلاح طلب این حضور مسئولان را حرکتی پوپولیستی خواند که تنها هدفش نمایش رسانه ای بوده است.

, روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی مدعی شد که مسئولان برای گرفتن عکس یادگاری با پاچه های گلی در مناطق سیل زده حاضر شدند.روزنامه همدلی یکی دیگر از ارگان های رسانه ای اصلاح طلب این حضور مسئولان را حرکتی پوپولیستی خواند که تنها هدفش نمایش رسانه ای بوده است.,

روزنامه شرق هم در حالی به انتقاد از حضور برخی مسئولان از جمله شهردار تهران در منطقه سیل زده امام زاده داوود (ع) پرداخت که شهردار تهران با دستور رئیس جمهور ماموریت داشت تا از تمام امکانات شهرداری برای امداد رسانی به مناطقه سیل زده استفاده کند. این روزنامه اصلاح طلب حضور در منطقه سیل زده از سوی مسئولان را حضور در آتلیه امام زاده داوود (ع) عنوان کرد که برای تهیه عکس های انتخاباتی مناسب بود.

, روزنامه شرق هم در حالی به انتقاد از حضور برخی مسئولان از جمله شهردار تهران در منطقه سیل زده امام زاده داوود (ع) پرداخت که شهردار تهران با دستور رئیس جمهور ماموریت داشت تا از تمام امکانات شهرداری برای امداد رسانی به مناطقه سیل زده استفاده کند. این روزنامه اصلاح طلب حضور در منطقه سیل زده از سوی مسئولان را حضور در آتلیه امام زاده داوود (ع) عنوان کرد که برای تهیه عکس های انتخاباتی مناسب بود.,

سیل سال 98 و سفرهای داخلی و خارجی مدیران تدبیر و امید!

, سیل سال 98 و سفرهای داخلی و خارجی مدیران تدبیر و امید!, سیل سال 98 و سفرهای داخلی و خارجی مدیران تدبیر و امید!,

این واکنش ها اما در حالی بود که دولت مورد حمایت این جریان در زمان وقوع سیل در بیشتر نقاط کشور در سال 98 به جای گرفتن عکس یادگاری در مناطق سیل زده در مسافرت های داخلی و خارجی به سر می برند.

, این واکنش ها اما در حالی بود که دولت مورد حمایت این جریان در زمان وقوع سیل در بیشتر نقاط کشور در سال 98 به جای گرفتن عکس یادگاری در مناطق سیل زده در مسافرت های داخلی و خارجی به سر می برند.,

در جریان سیل استان گلستان و مازندران که باعث بروز مشکلات زیادی برای هم میهنانمان شده بود و در شرایطی که سازمان هواشناسی خبر از ادامه دار شدن سیلاب ها در نقاط غربی و جنوبی کشور داده بود، اما خبری از حسن روحانی رئیس جمهور وقت کشور نبود.

, در جریان سیل استان گلستان و مازندران که باعث بروز مشکلات زیادی برای هم میهنانمان شده بود و در شرایطی که سازمان هواشناسی خبر از ادامه دار شدن سیلاب ها در نقاط غربی و جنوبی کشور داده بود، اما خبری از حسن روحانی رئیس جمهور وقت کشور نبود., سیل استان گلستان, خبری از حسن روحانی رئیس جمهور وقت کشور نبود.,

وقوع سیل در گلستان در حالی بدون مدیریت بحران رها شده بود که رسانه ها اعلام کردند مناف هاشمی استاندار گلستان در سفر خارج از کشور به سر می برد. فشار رسانه ای البته موجب شد تا معاون اول روحانی مناف را عزل کند اما این اقدام باری از دوش مردم سیل زده بر نداشت.

, مناف, مناف, هاشمی استاندار گلستان در سفر خارج از کشور به سر می برد. فشار رسانه ای البته موجب شد تا معاون اول روحانی مناف را عزل کند اما این اقدام باری از دوش مردم سیل زده بر نداشت.,

, , ,

مدیریت بحران رها شده در مناطق سیل زده و غیبت روحانی برای کنترل اوضاع، برای افکار عمومی سوال برانگیز شد. برخی منابع خبری، اما اعلام کردند حسن روحانی برای بهره برداری کافی از تعطیلات نوروز در قشم به سر می‌برد و در تمام کوران اتفاقات گلستان و مازندران تنها با یک تماس تلفنی جویای احوال مردم چند استان کشور شده است. 

, مدیریت بحران رها شده در مناطق سیل زده و غیبت روحانی برای کنترل اوضاع، برای افکار عمومی سوال برانگیز شد. برخی منابع خبری، اما اعلام کردند حسن روحانی برای بهره برداری کافی از تعطیلات نوروز در قشم به سر می‌برد و در تمام کوران اتفاقات گلستان و مازندران تنها با یک تماس تلفنی جویای احوال مردم چند استان کشور شده است. , مدیریت بحران رها شده در مناطق سیل زده و غیبت روحانی برای کنترل اوضاع، برای افکار عمومی سوال برانگیز شد. برخی منابع خبری، اما اعلام کردند حسن روحانی برای بهره برداری کافی از تعطیلات نوروز در قشم به سر می‌برد و در تمام کوران اتفاقات گلستان و مازندران تنها با یک تماس تلفنی جویای احوال مردم چند استان کشور شده است. , غیبت روحانی,

بی تعهدی نسبت به وقوع بحران از سوی دولت قبل تنها به سیل گلستان ختم نشد در جریان زلزله کرمانشاه نیز روحانی به مدیریت از راه دور اکتفا کرد و با تماس های تلفنی جویای احوال زلزله زدگان شد. در جریان سیل خوزستان نیز در حالی که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده بود که بیشترین نگرانی ما برای استان خوزستان است. چون سدها پر و حتی برخی از آن‌ها سرریز شده‌است و احتمال آب‌گرفتگی در دشت خوزستان وجود دار نگران هستیم که طغیان آب، دشت را به حالت غرقابی دربیاورد، غلامرضا شریعتی در اظهاراتی گفته بود چرا مرتب تکرار می‌کنند در خوزستان سیل رخ داد، فقط شاهد آبگرفتگی بودیم!

, بی تعهدی نسبت به وقوع بحران از سوی دولت قبل تنها به سیل گلستان ختم نشد در جریان زلزله کرمانشاه نیز روحانی به مدیریت از راه دور اکتفا کرد و با تماس های تلفنی جویای احوال زلزله زدگان شد. در جریان سیل خوزستان نیز در حالی که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده بود که بیشترین نگرانی ما برای استان خوزستان است. چون سدها پر و حتی برخی از آن‌ها سرریز شده‌است و احتمال آب‌گرفتگی در دشت خوزستان وجود دار نگران هستیم که طغیان آب، دشت را به حالت غرقابی دربیاورد، غلامرضا شریعتی در اظهاراتی گفته بود چرا مرتب تکرار می‌کنند در خوزستان سیل رخ داد، فقط شاهد آبگرفتگی بودیم!, بی تعهدی نسبت به وقوع بحران از سوی دولت قبل تنها به سیل گلستان ختم نشد در جریان زلزله کرمانشاه نیز روحانی به مدیریت از راه دور اکتفا کرد و با تماس های تلفنی جویای احوال زلزله زدگان شد. در جریان سیل خوزستان نیز در حالی که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران اعلام کرده بود که بیشترین نگرانی ما برای استان خوزستان است. چون سدها پر و حتی برخی از آن‌ها سرریز شده‌است و احتمال آب‌گرفتگی در دشت خوزستان وجود دار نگران هستیم که طغیان آب، دشت را به حالت غرقابی دربیاورد، غلامرضا شریعتی در اظهاراتی گفته بود چرا مرتب تکرار می‌کنند در خوزستان سیل رخ داد، فقط شاهد آبگرفتگی بودیم!, سیل گلستان,

حال اما به نظر می رسد رسانه های جریان اصلاح طلب باید پاسخ دهند که چرا دولت مورد حمایت آنها در طول 8 سال حتی به بهانه گرفتن عکس یادگاری، از مدیریت میدانی حوادث شانه خالی کردند به نظر می رسد دولتمردان تدبیر و امید در حوادث و بحران ها مدیریت پشت میز را بر حضور میدانی و گل آلود شدن کفش هایشان ترجیح می دادند.

, حضور میدانی,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه