اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

زیرساخت ماشین‌آلات صنعتی نیازمند نوسازی است

زیرساخت ماشین‌آلات صنعتی نیازمند نوسازی است
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید شرکت‌های داخلی را تقویت کند و همزمان ماشین‌آلاتی را که نیاز است با در نظر گرفتن ملاحظات کشور و وضعیت ارزی وارد کند.
[

رحمت‌الله فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوسازی و تقویت زیرساخت‌های موجود در حوزه ابزارآلات و ماشین‌آلات صنعتی را یک امر مهم و ضروری عنوان کرد و در همین رابطه اظهار داشت: در حوزه توسعه صنایع و معادن کشور قطعاً ماشین‌آلات صنعتی نقش مهم و ضروری را دارند. هرچقدر ماشن‌آلات مدرن در حوزه معادن و صنایع مورد استفاده قرار گیرد، سرعت، دقت، کیفیت و بازدهی کار افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر هزینه تولید و هزینه نیروی انسانی کاهش می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 وی افزود: در بودجه ۱۴۰۱ به دولت این اجازه داده شده که بتواند ماشین‌آلات صنعتی و معدنی را وارد کند اما اگر تا به امروز این اقدام از سوی دولت انجام نشده شاید به خاطر مشکلات بودجه‌ای و محل درآمدی آن است، چون مجلسی با واردات ماشین‌آلات معدنی و صنعتی که مشابه آن در داخل نیست، مشکلی ندارد، بلکه مجلس از این اقدام دولت هم حمایت ویژه خواهد کرد، زیرا منجر به تقویت تولید داخل و افزایش ارزآوری خواهد شد و از سوی دیگر به توسعه و نوسازی زیرساخت‌های معدنی و صنعتی کشور منجر می‌شود.
,
 
,
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی در واردات چنین ماشین‌آلاتی گفت: با توجه به اینکه دولت با محدودیت تأمین مالی در حوزه واردات ماشین‌آلات صنعتی و معدنی مواجه است، می‌توان با استفاده از ظرفیت تجار خارجی و واردکنندگان قانونی، نیاز کشور را به چنین ماشین‌آلاتی تقویت کرد، البته باید دولت بر عملکرد بخش خصوصی نظارت داشته باشد تا مبادا رانت و فسادی در این قضیه صورت نپذیرد.
,
 
,
پوربادی ادامه داد: متأسفانه شرکت‌های خارجی به بهانه خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها به صورت غیرقانونی و برخلاف تعهداتشان نمایندگی‌های خود را از کشور خارج کردند و زیر تمام تعهدات خود زدند. ما در حال حاضر با بازگشت چنین شرکت‌هایی مشکل نداریم اما باید حواسمان باشد که دیگر چنین تجربیاتی رخ ندهد و نتوانند به راحتی از کشور به بهانه‌های مختلف خارج شوند.
,
 
,
وی تأکید کرد: البته برخی از ماشین‌آلات معدنی و صنعتی مشابه داخلی‌شان در ایران وجود دارد و نیازی نیست که اینها وارد شوند، اما برخی دیگر هم هستند که در داخل بومی‌سازی نشده‌اند و برای اینکه سرعت رشد بخش معدنی و صنعتی کشور افزایش پیدا کند، بهتر است از کشورهایی که به آن‌ها اعتماد داریم و با آنها کار می‌کنیم، وارد شوند.
,
 
,
این نماینده مردم در مجلس در پاسخ به پرسش ارتباط واردات ماشین‌آلات صنعتی با ارزآوری به کشور گفت: اگر ماشین‌آلات معدنی و صنعتی با هدف تأمین نیازهای داخلی وارد شود، خیر کمکی به ارزآوری به داخل نخواهد داشت اما اگر دید وسیع‌تری داشته باشیم و در کنار تأمین نیاز داخل، نگاهی به صادرات وجود داشته باشد، آن‌گاه می‌توان گفت که منجر به ارزآوری خواهد شد.
,
 
,
وی در پایان تأکید کرد که دولت باید شرکت‌های داخلی را تقویت کند و همزمان ماشین‌آلاتی را که نیاز است با درنظر گرفتن ملاحظات کشور و وضعیت ارزی وارد کند.
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه