اخبار داغ

وزیر جهاد کشاورزی:

سیلاب ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی کشور خسارت وارد کرده است

سیلاب ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی کشور خسارت وارد کرده است
ساداتی نژاد در جریان بازدید از روستای مزداران فیروزکوه گفت: امروز صبح جلسه‌ای داشتیم با استان‌هایی که درگیر سیل بودند، خسارت حوزه کشاورزی خسارت بالایی بود؛ برآورد ابتدایی ما ۶ هزار میلیارد تومان بود که بذآورد دومی که تقریباً تا ساعت دو بعد از ظهر بود عدد به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی دقایقی قبل از روستای مزداران از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه بازدید کرد. در این بازدید منصوری استاندار تهران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، رسولی‌نژاده نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس و فرماندار فیروزکوه، وزیر جهاد کشاورزی را همراهی کرده‌اند.

ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران تصریح کرد: امروز صبح جلسه ای داشتیم با استان هایی که درگیر سیل بودند، خسارت حوزه کشاورزی خسارت بالایی بود؛ برآورد ابتدایی ما ۶ هزار میلیارد تومان بود که بذآورد دومی که تقریباً تا ساعت دو بعد از ظهر بود عدد به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: حدس ما این است ممکن است این برآورد از خسارات ناشی از سیل به حوزه کشاورزی افزایش می یابد؛ در حوزه کشاورزی این حجم خسارت برای کشاورزان، باغداران و دامداران ما است و بخشی از شبکه های آبیاری دچار خطر شده، برخی از سازه های آبی در این سیل تخریب شده و بخشی از صاحبان طیور و دام و زنبور عسل و حتی پرورش ماهی در استان هایی همچون چهارمحال بختیاری و استان های مختلف دچار آسیب شده اند.

ساداتی نژاد عنوان داشت: این خسارت ها با جزئیات بررسی و آمار در حال تکمیل شدن است؛ تقریباً تا کنون حدود ۱۰ هزار میلیارد در حوزه کشاورزی خسارت وارد شده است؛ روسای سازمان های ما با مجموعه کمیته های بحرانی که دارند و بسیج سازمان ها مامور شدند رسیدگی و کمک به کشاورزان و باغداران کنند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در منطقه دماوند و فیروزکوه و اطراف تهران خسارات زیادی وارد شده و در مرحله اول اولویت برای بحث هایی می رود که مربوط به نجات کسانی است که درگیر سیل شدند و همچنین بحث امداد و نجات است.

وی تاکید کرد: از امروز می توانیم بحث مربوط به حوزه کشاورزی را با کمک دوستان شروع کنیم؛ ابتدا باید به سمت نجات باغاتی برویم که از رسوب انباشته شده و این باعث می شود باغ را از دست بدهیم، بر اساس آن به سمت جلو حرکت می کنیم؛ دوستان در بسیج و جهاد و استانداری آمادگی لازم را دارند تا تلاش کنیم به مناطقی که نیاز است آبرسانی شود و برخی جاها قنوات پر شده و محصولی که وجود دارد از بین می رود و باید آبرسانی را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: برخی مناطق نیاز است نهاده های دامی به مردم دامداران داده شود و دستور این داده شده است؛ برخی مناطق نیاز است شرکت بازرگانی و دولتی ما آرد ارائه دهد که این کار انجام می شود و برخی مناطق نیاز است خریداری تضمینی از دام عشایر کنیم که این موارد انجام شده است.

وی اشاره داشت: تمام تلاش ما این است در کنار کشاورزان و دامداران و باغداران باشیم و حداکثر کمک و حمایت را به این عزیزان انجام دهیم؛ صندوق بیمه کشاورزی نیز از دیروز کار خود را شروع کرده است؛ تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت قطعی را شناسایی کردند؛ کار کارشناسی ادامه دارد؛ آن جاهایی که بیمه هستند قاعدتاً بیمه خسارت می پردازد و در جاهایی که بیمه نیستند با برآوردهایی که شده در دولت مصوب شود از طریق مدیریت بحران خسارتی را به کشاورزان پرداخت کنیم.

ساداتی نژاد بیان داشت: فردا که جلسه هیئت دولت است برآوردهای اولیه انجام می شود و این کار آغاز می شود و طبیعتاً هر چه جلوتر می رویم کار دقیق تر می شود و بخش های مختلف خسارت ها مشخص می شود، تلاش دولت این است در کنار مردم باشد و بتواند کمک کند و آلام مردم تسکین یابد.

وی در پایان اشاره داشت: دو موضوع در بخش تسهیلاتی پیشنهاد دادیم که امروز جمع بندی شده، یکی اعطای وام های کشاورزان و دامداران و باغداران است که معاونت سرمایه گذاری ما متولی این کار است و با بانک کشاورزی مذاکره انجام شده و ان شاالله در هیئت دولت مطرح می شود؛ دیگری تسهیات برای اینکه بتوانند بازسازی بخش های مختلف را انجام دهند؛ ۱۳ مورد درخواست هایی است که در حوزه کشاورزی داریم و مستند شده و فردا در هیئت دولت مطرح می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه