اخبار داغ

۵ شهرستان خراسان شمالی قرمز شد

۵ شهرستان خراسان شمالی قرمز شد
بر اساس آخرین به روز رسانی ها از وضعیت رنگبندی شهرهای کشور ۵ شهرستان خراسان شمالی به خاطر وضعیت شیوع کرونا، در وضعیت قرمز قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، بر اساس آخرین به روز رسانی ها از وضعیت رنگبندی شهرهای کشور که از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت انتشار یافته است، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در خراسان شمالی از ۲ شهرستان به ۵ شهرستان افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

در حال حاضر شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، اسفراین و جاجرم در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

,

علاوه بر آن شهرستان های راز و جرگلان و گرمه نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

,

شهرستان فاروج در این استان نیز وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

,

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

,

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

,

هم اینک ۱۶۲ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان خراسان شمالی بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند و ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور هستند.

,

۲.۵ درصد جامعه هدف در استان دُز چهارم، ۵۸ درصد دُز سوم،  ۸۸ درصد دز دوم و ۹۶ درصد نیز دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

,

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۲۳ نفر قربانی داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه