اخبار داغ

کارشناس مذهبی تأکید کرد؛

لزوم حمایت نهادهای فرهنگی از آمران به معروف

لزوم حمایت نهادهای فرهنگی از آمران به معروف
حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی با تأکید بر اینکه نهادهای فرهنگی باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند، گفت: صرف امر به معروف در جامعه بدون حمایت مسئولان ممکن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این فریضه جزو وظایف ذاتی مومنان است و هیچ فردی نمی‌توان خود را از انجام آن معذور بداند.

وی اضافه کرد: البته فریضه امر مبه معروف و نهی از منکر دارای شرایطی است و باید آن شرایط مهیا باشد تا یک فرد آن را به‌جا آورد، یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر احتمال اثرگذاری آن است، ممکن است فردی احتمال اثر در جامعه را ندهد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: متأسفانه بدحجابی و بی‌حیایی توسط برخی در جامعه زیاد شده و وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام وظیفه در قبال جامعه و اسلام است و باید تا حد امکان به این فریضه عمل کنیم.

شفیعی با بیان اینکه در روایات بر انجام فریضه امر به معروف تأکید شده و هر کدام از ما باید در این راستا درست عمل کنیم، ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود که شخصی در جامعه (مرد یا زن) فردی که ضوابط اسلامی و شرعی را رعایت نمی‌کند را با ادب و محترمانه نهی از منکر و طرف مقابل شروع به پرخاشگری می‌کند و حتی ممکن است به شخص آمر به معروف آسیب هم وارد کند، در اینصورت باید بر اعصاب خود مسلط شده و به خاطر خدا وظیفه خود را انجام دهیم.

وی تشریح کرد: البته در صورتی که فرد آمر به معروف احتمال آسیب رسیدن به جان خود را احساس کند نباید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد، اما مسئولان و نهادهای فرهنگی نیز در این زمینه باید به رسالت خود عمل کرده و سران قوا از آمران به معروف در مقابله احتمال آسیب حمایت کنند.

این کارشناس مذهبی تبیین کرد: دستیابی به جامعه اسلامی و فاقد هرگونه گناه و معصیت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، البته با پیروزی انقلاب اسلامی بی‌حیایی و بی‌انضباطی دوره پهلوی از بین رفت، اما برخی آگاهانه یا ناآگاهانه با ترویج ناهنجاری در جامعه دشمن را شادمان می‌کنند و در اینصورت باید مردم و مسئولان به وظیفه خود عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه