اخبار داغ

مدرس دانشگاه عنوان کرد:

حماسه تنگه کوشک، روایتی از روز‌های ایثار و مقاومت

حماسه تنگه کوشک، روایتی از روز‌های ایثار و مقاومت
مدرس دانشگاه گفت: عملیات تنگه کوشک و مقاومت دلیرانه مردم ولایتمدار و انقلابی ایوان در دوران دفاع مقدس سرشار از عبرت های انسان ساز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "علی اسماعیلی"،  مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: پنجم مرداد ماه سال ۶۷ سالروز حماسه‌ای غرور آفرین است که در آن غیور مردان شجاع ایوان، ارتفاعات تنگه کوشک را از محاصره رژیم بعث عراق آزاد و افتخار دیگری را در تاریخ دوران دفاع مقدس ثبت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

وی افزود: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران، ارتش عراق سومار را اشغال کرد و با عبور از پل هفت دهنه و جاده سومار ایوان با هدف قطع ارتباط دو استان ایلام و کرمانشاه و تصرف شهرستان ایوان وارد تنگه کوشک شد.

,

اسماعیلی در ادامه گفت: ئمردم شهرستان ایوان پس از اطلاع از حمله عراق با تشکیل بسیج مردمی و با حمایت ارتش به ویژه هوانیروز و ژاندارمری به مقابله با نیرو‌های رژیم بعث در منطقه تنگ کوشک پرداختند.

,

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: در این روز ارتش عراق و منافقین کوردل با یورش به محور سومار به ایوان در منطقه صعب العبور کوشک در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر ایوان توسط نیرو‌های مردمی زمین گیر شد.

,

وی بیان داشت: در این عملیات ۳ نفر از جوانان ایوان به نام‌های سیروس دوبرا و شیخ عباس فلاحی و سرتیپ خرمرودی فرمانده هنگ ژاندارمری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

,

اسماعیلی تصریح کرد: عملیات تنگه کوشک و مقاومت دلیرانه مردم ولایتمدار و انقلابی ایوان در دوران دفاع مقدس سرشار از عبرت های انسان ساز است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه