اخبار داغ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اعلام کرد؛

رشد ۸ درصدی جابجایی مسافر با ناوگان مسافربری برون شهری خراسان شمالی/ بهسازی ۵۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در نوبت دریافت تسهیلات

رشد ۸ درصدی جابجایی مسافر با ناوگان مسافربری برون شهری خراسان شمالی/ بهسازی ۵۳ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در نوبت دریافت تسهیلات
سعید سبحانی گفت: در استان خراسان شمالی، جابجایی مسافران با ناوگان مسافربری برون شهری طی بهار ۱۴۰۱ در مقایسه با بهار ۱۴۰۰، هشت درصد افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید سبحانی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان شمالی تعداد ۱۵۱ دستگاه اتوبوس، تعداد ۲۴۵ دستگاه مینی بوس و۳۷۲ دستگاه سواری کرایه برای جابجایی مسافران فعالیت دارند.

سبحانی در ادامه با بیان اینکه عمر مفید اتوبوس ها و مینی بوس ها برای فعالیت ۱۵ سال و سواری کرایه نیز ۱۰ سال است، عنوان کرد: در حال حاضر در استان میانگین عمر اتوبوس های فعال ۱۳.۴ درصد، میانگین عمر مینی بوس های فعال ۲۰.۸ درصد و میانگین عمر خودروهای سواری کرایه نیز ۱۰.۹ درصد هستند.

وی افزود: در سطح کشور نیز میانگین عمر اتوبوس های فعال ۱۳.۴ درصد، میانگین عمر مینی بوس های فعال ۲۶.۲ درصد و میانگین عمر خودروهای سواری کرایه نیز ۱۲.۹ درصد است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه عبور سن ناوگان مسافربری از سن مفید یاد شده، به معنای فرسودگی این وسایط نقلیه مسافری است، گفت: در حال حاضر، در استان ۲۷ درصد از اتوبوس های فعال، ۶۲ درصد از مینی بوس های فعال و ۶۰ درصد از خودروهای سواری کرایه بالای عمر مفید اشاره شده، قرار دارند و فرسوده هستند.

وی درباره نوسازی و یا بهسازی این ناوگان مسافربری در استان اظهار کرد: تا به کنون دولت با تقتاضای این صنف در زمینه واردات اتوبوس های تا سه سال کارکرده به کشور موافقت نکرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: با این وجود، دولت پرداخت تسهیلات بهسازی به ناوگان مسافربری را در دستور کار خود قرار داد.

وی عنوان کرد: دولت مقرر کرد که از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال مالی ۱۴۰۰ تسهیلات بهسازی به اتوبوس ها و مینی بوس ها به منظور تعمیر اساسی این دستگاه ها پرداخت شود.

سبحانی خاطرنشان کرد: البته این تسهیلات شامل خودروهای سواری کرایه نمی شود.

وی با بیان اینکه سهمیه خراسان شمالی از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال مالی ۱۴۰۰ برای بهسازی اتوبوس ها و مینی بوس ها ۱۷ میلیارد تومان است، افزود: برای بهسازی هر دستگاه اتوبوس مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات و برای بهسازی هر دستگاه مینی بوس نیز ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد: این تسهیلات با نرخ کارمزد ۹ درصد توسط بانک عامل بابت بهسازی ۱۳ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه مینی بوس در حال پرداخت است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تقاضا برای دریافت این تسهیلات از سوی ناوگان مسافربری استان بسیار بود، بنابراین اولویت برای دریافت این تسهیلات برای اتوبوس ها و مینی بوس های با عمر بالای ۱۵ سال در نظر گرفته شد.

سبحانی افزود: با توجه به اینکه ۱۳ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه مینی بوس را برای دریافت این تسهیلات به بانک عامل معرفی کرده ایم درصورتیکه هر یک از آنها انصراف دهند، متقاضی جدید جایگزین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخن خود، درباره جابجایی مسافر در استان نیز اظهار کرد: توسط ناوگان مسافربری استان طی ۱۲ ماهه سال ۹۹ تعداد یک میلیون و ۴۶۱ هزار نفر مسافر و طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز تعداد یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر مسافر جابجا شدند.

این مسئول افزود: طی بهار ۱۴۰۱ نیز ۱۸۶ هزار و ۷۱۶ نفر مسافر از استان جابجا شدند که در مقایسه با بهار سال ۱۴۰۰ جابجایی مسافران برون شهری هشت درصد افزایش داشته است.

وی درباره انجام مسافرت های گردشگری با اتوبوس یا مینی بوس و یا با خودروی سورای کرایه نیز توصیه کرد: اجاره این ناوگان مسافری باید از محل شرکت های معتبر دارای مجوز فعالیت انجام شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: وسایط نقلیه ای کرایه شود که سن آنها به مرحله فرسودگی نرسیده باشند.

سبحانی در خاتمه با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا، تمامی ناوگان مسافربری استان به تهیه دستگاه کارت خوان ملزم شدند که این دستورالعمل اجرایی شده است، اعلام کرد: درصورتیکه مسافران از سوی رانندگان این ناوگان با مسئله پرداخت کرایه به صورت نقد و نه از طریق دستگاه کارت خوان مجبور شدند، این تخلف با تماس با شماره ۱۴۱ گزارش دهند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه