اخبار داغ

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور مطرح کرد:

تولید مسکن؛ یعنی گردش اقتصاد ۱۲۰۰ گروه شغلی

تولید مسکن؛ یعنی گردش اقتصاد ۱۲۰۰ گروه شغلی
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور تولید مسکن را به منزله گردش اقتصاد ۱۲۰۰ گروه شغلی خاوند و گفت: البته به طور میانگین خانه‌دار شدن در کشور ما چندین سال پس‌انداز می‌خواهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تشریح فعالیت‌های فرهنگی دولت‌های مختلف برای تحقق در افق ۱۴۰۴ در صنعت انبوه‌سازی اظهار کرد: در صورتی که از منظر نظام کارآفرینی و اقتصاد به این موضوع بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که دو مشکل ملت را به ستوه آورده؛ نخست بانک‌های خصوصی و اکنون ایران رتبه نخست تعداد بانک‌های خصوصی را در دنیا به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: بانک‌های خصوصی روزانه ۵ هزار میلیارد تومان خلق پول می‌کنند و این در حالی است که ۹ سال است به صنعت مسکن وامی اختصاص نداده‌اند و این توجیه را دارند که دشوار است به یکباره ۴۰۰ میلیون تومان وام به فرد حقیقی بدهیم.
,
 
,
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور عنوان کرد: این در حالی است که بانک‌های خصوصی به یک باره ۱۰ هزار میلیارد تومان به خودروساز یا فولادساز وام اختصاص می‌دهند و مشخص نیست آن فرد بتواند وام را پس بدهد.
,
 
,
بیگدلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیان‌ده بودن برخی شرکت‌های دولتی از جمله ایران خودرو بیان کرد: ایران خودرو نزدیک ۳۵۰ شرکت مرتبط دارد، از شرکت‌های مواد غذایی گرفته تا شرکت‌های تینر رنگ و خدماتی که هرکدام نیز دارای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره هستند.
,
 
,
وی تبیین کرد: برای هرکدام از مدیران این شرکت‌های از ۷۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی ماهیانه حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند و برخی از مدیران رده‌بالا نیز از این شرکت‌ها حمایت می‌کنند.
,
 
,
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور در ادامه توضیح داد: برخی مدیران حداقل در پنج شرکت سمت دارند و متوجه نیستند که نباید آلوده مافیای شرکت‌های دولتی شوند و اگر قصد کارآفرینی داریم نباید کشور حول محور دولت‌سالاری و کارمندسالاری نچرخد و حول محور کارآفرینی‌سالاری بچرخد.
,
 
,
بیگدلی متذکر شد: رمز موفقیت دولت سیزدهم تمرکز روی کارآفرینی است و خوشبختانه قوای سه‌گانه با یکدیگر همراه هستند و این اتفاق که بی‌بدیل و بی‌نظیر بوده، فرصت بسیار مناسبی است تا مشکل مسکن و اشتغال آنان رفع شود و دل به این دولت بسته‌اند.
,
 
,
دولت «تدبیر و امید» در حوزه اقتصاد به مردم جفا کرد
, دولت «تدبیر و امید» در حوزه اقتصاد به مردم جفا کرد, دولت «تدبیر و امید» در حوزه اقتصاد به مردم جفا کرد,
وی خاطرنشان با بیان اینکه دولت «تدبیر و امید» در حق مردم ایران جفا کرد و اقتصاد و مسکن را به نابودی کشاند، ادامه داد: مردم از دولت‌ها دو مطالبه اساسی دارند؛ نخست اشتغال و دوم مسکن و در صورتی که مشکل مسکن رفع شود چرخ اقتصاد یک‌هزار و ۲۰۰ گروه شغلی به گردش درخواهد آمد.
,
 
,
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور گفت: با رفع مشکل مسکن مردم ۸۰ درصد اشتغال کشور به حرکت درخواهد آمد؛ به عنوان مثال در کشورهای اروپایی مسکن کاذب تولید می‌کنند تا اقتصاد کشورشان به تحرک دربیاید، این در حالی است که ایران در مقایسه با اوایل انقلاب رشد جمعیت ۳.۷ تا ۴ درصدی را تجربه می‌کند.
,
 
,
بیگدلی با اشاره به صنعت انبوه‌سازی در کشور مطرح کرد: متأسفانه سازمان نظام مهندسی با انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور همراهی نمی‌کند و هیچ کجای دنیا شخص حقیقی خدمات مهندسی ارائه نمی‌کند و حاصل این خدمات پروژه متروپل است و سوال این است که چرا مهندس ناظر محاسبه غلطی انجام داده که این فاجعه رخ داده است؟
,
 
,
وی متذکر شد: فردی که محاسبه را انجام داده، عضو نظام مهندسی بوده و اگر قرار است سایر فعالیت‌های مهندسان ناظر با چنین فاجعه‌ای همراه شود این سازمان متلاشی شود بهتر است و متأسفانه صنعت مسکن از این مشکلات رنج می‌برد.
,
 
,
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم وزارت راه و شهرسازی همراهی خوبی با استانداران، بدنه دولت، فرمانداران و ... داشته و در صورتی که مشکل مسکن رفه شود اقتصاد احیا خواهد شد.
,
 
,
بیگدلی با بیان اینکه بر اساس محاسبات در شرایط فعلی هر ایرانی برای خانه‌دار شدن در شهرهای بزرگ باید بین ۵۵ تا ۶۵ سال پس‌انداز کند، افزود: بنابراین برای احساس اقتصادی باید از کارمندسالاری به کارآفرین‌سالاری تغییر جهت بدهیم و در حکومت اهل بیت علیهم‌السلام نیز هرکس کارآفرین بود امور را به او می‌سپردند.
,
 
,
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حال مهیاسازی ۴ میلیون مسکن برای مردم است، مطرح کرد: امیدوارم مسکن با کیفیت و ارزان به دست مردم برسد و مردمی که منزلی از خود ندارند خانه‌دار شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه