اخبار داغ

بررسی آمادگی گلستان در موج هفتم؛

آزمون مسئولان در موج هفتم کرونا سخت می‌شود/ از محدودیت‌های آنتی‌بیوتیک و سرم تا ایجاد داروخانه‌های کشیک

آزمون مسئولان در موج هفتم کرونا سخت می‌شود/ از محدودیت‌های آنتی‌بیوتیک و سرم تا ایجاد داروخانه‌های کشیک
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: در حوزه بستری موج‌های اتفاق افتاده پیک پنجم کرونا پیک بلندی بوده و در پیک هفتم روند صعودی شیب بالایی دارد و شبیه پیک پنجم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ با عادی انگاری کرونا باز مخاطره این ویروس منحوس در استان دوچندان شده و بار دیگر مسئولان شرایط رنگ بندی کرونا را جدی تر از گذشته در استان دنبال می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

ورود یکی از شهرهای استان گلستان در ناحیه قرمز و وجود چند شهر گلستان در وضعیت هشدار و بحرانی باعث شده که زنگ خطر کرونا در مراکز درمانی استان به صدا در بیاید.

,

در این شرایط توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون است، بنا به گفته دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر ۲۷۴ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمکانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و متاسفانه ۱۵ بیمار نیز به دستگاه تنفسی متصل شدند.

,

تست‌های مثبت کرونا با درگیری کمتر ریوی بیماران

, تست‌های مثبت کرونا با درگیری کمتر ریوی بیماران,

مهدی زرگران درباره شرایط مراکز درمانی استان در اپیدمی و موج هفتم کرونا می گوید: در بخش سرپایی میزان بستری بیشتر است و براساس معاینه و بررسی شرایط بیماران باید گفت در این موج درگیری ریوی بیماران کمتر شده ولی افراد با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه می کنند و تست آنها مثبت است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: افرادی که بستر می‌شوند علائمی از قبیل ضعف عمومی و افت فشار پیدا می کنند و شدت بیماری مثل قبل نیست ولی گستردگی کیس های سرپایی فراتر از موج‌های قبلی کرونا است.

,

زرگران متذکر شد: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که باید همه دستگاه‌ها به ما کمک کنند تا بتوانیم در بحث پیشگیری از کرونا نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهتمام بیشتری داشته باشیم.

,

وی گفت: در حوزه بستری موج های اتفاق افتاده پیک پنجم کرونا پیک بلندی بوده و در پیک هفتم روند صعودی شیب بالایی دارد و شبیه پیک پنجم است.

,

سیر بستری بیماران همچنان صعودی است

, سیر بستری بیماران همچنان صعودی است,

این مقام مسئول افزود: سیر بستری بیماران همچنان صعودی است و اگر ادامه پیدا کند قطعا خطر آفرین خواهد بود، چون هنوز موج بیماران ما در مرحله بحرانی ای‌سی‌یو نرسیدند و انتظار داریم هفته آینده براساس رفتار ویروس براساس پیک‌های گذشته افزایش درخواست بیماران این بخش  را شاهد باشیم.

,

زرگران یادآور شد: از کلیه مراکز درخواست کردیم که حدود ۳۰ درصد دارو و لوازم و سرم را در مراکز ذخیره کنند و هماهنگی برای دپو  موارد مصرفی و دارویی نیز انجام شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر رعایت عادلانه لوازم حفاظتی بین کادر درمان، سرویس دستگاه‌های اکسیژن ساز، آمادگی دیزل ژنراتورها در صورت قطعی برق از دیگر اقداماتی بود که در دستور کار قرار دارد.

,

پانیذ صدرایی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز می گوید: با افزایش بیماران بستری میزان مراجعان ما به داروخانه ها افزایش یافته است و علاوه بر داروخانه های سطح شهر و شبانه روزی داروخانه کشیک نیز قرار دادیم.

,

صدرایی بیان کرد: با وجود کمبود سرم استان با مشکل جدی رو به رو نیست و با طرح دارو‌یار و همکاری بیمه سلامت کمبودهای دارویی را کمتر شاهد هستیم.

,

وی افزود: در بحث شربت آنتی بیوتیک و سرم محدودیت هایی داریم و دپوی آنچنانی در مراکز درمان و بیمارستان‌ها نداریم.

,

این مقام مسئول افزود: با وجود این کمبودها بیش از دو درصد بیشتر از سهم استان توانستیم دارو جذب کنیم، تامین اکسیژن مایع به صورت متمرکز از معاونت انجام می شود و در این بخش مشکلی نداریم.

,

در حالی گلستان وارد پیک هفتم کرونا شده است که هنوز بسیاری از مردم خطر پیک هفتم را باور ندارند، تنها ۰.۸۵ درصد مردم نسبت به دز چهارم واکسیناسیون اقدام کردند و ادامه این روند باعث می شود که بخش عمدی از مردم در مخاطرات بیماری کرونا قرار بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه