اخبار داغ

زیرساخت های اربعین نیازمند توسعه هستند؛

روایتی از توسعه زیرساخت ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین در ایلام

روایتی از توسعه زیرساخت ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین در ایلام
استان ایلام به عنوان یکی از محورهای اصلی سفر عتبات عالیات همواره مقصد عاشقان اهل بیت و ولایت است ولی این استان نیازمند توسعه زیرساخت ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، اربعین یک کنگره بزرگ است که هرساله نمایش زیبایی را از وحدت بین مسلمانان نشان می دهد و یکی از محوری ترین اقدامات برای اتحاد مسلمانان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

باید به اربعین به عنوان یک فرصت نگاه کرد که باعث می شود تا مسلمانان در کنار هم برای هدفی مشترک تلاش کنند و دراین بین کشورهایی که محور شرارت هستند هم به اهداف شوم خود نمی رسند.

,

طی سال های گذشته ویروس منحوسی به نام کرونا مانع از رسیدن عاشقان اهل بیت به عتبات عالیات شد اما با کم رنگ شدن کرونا بار دیگر فرصتی پدید آمد تا دوباره شکوه اربعین در دنیا نمایان شود.

,

استان ایلام به عنوان یکی از محورهای اصلی سفر عتبات عالیات همواره مقصد عاشقان اهل بیت و ولایت است ولی این استان نیازمند توسعه زیرساخت ها است.

,

شهرستان چرداول هم به عنوان یکی از مبادی اصلی ورودی استان ایلام نیازمند توسعه زیرساخت ها برای خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین است.

,

چرداول نیازمند توسعه زیرساخت ها است

, چرداول نیازمند توسعه زیرساخت ها است, چرداول نیازمند توسعه زیرساخت ها است,

"سعید رضا کریمیان" فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار  با اشاره به اینکه شهر شباب دروازه اصلی ورود زوار اربعین به استان و چرداول نیازمند اختصاص اعتبار برای توسعه زیرساخت هاعتبات عالیات است گفت: از محل اعتبارات اربعین مبلغ ۱ و نیم میلیارد تومان جهت توسعه شهر‌های شباب و سرابله اختصاص یافته است.

,

کریمیان اضافه کرد: باتوجه به حجم بالای تردد زوار در مسیر شهر شباب توجه به توسعه زیرساخت‌ها از ضروریات است.

,

آمار تردد ها در سال های گذشته نشان می هد که بیش  از ۷۰ درصد زوار از مسیر شهرستان چرداول و شباب تردد می کنند اما کماکان مشکلات زیادی از قبیل نبود پارک وفضای سبز، محل اسکان مسافر، عدم ساماندهی ورودی و خروجی شهر، وضعیت فاز دوم آسفالت بلوار و خیابان شهید سلیمانی وجود دارد.

,

امکانات سپاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین آماده است

, امکانات سپاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین آماده است, امکانات سپاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین آماده است,

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: سپاه با تمام امکانات خود برای خدمت رسانی به زائران اربعین آماده است و تمامی ظرفیت های خود را دراین راه به کار خواهد گرفت.

,

وی افزود: در قالب اسکان ، تغذیه، ایجاد بیمارستان صحرایی ، ترابری و ... اقدامات مناسبی برای خدمت رسانی به زائران اربعین صورت گرفته است.

,

شاکرمی از تمهیدات اندیشیده شده سپاه برای اسکان زائران در شهرستان چرداول خبرداد و اظهار داشت: اردوگاه"روستای زنجیره سفلی" در مسیر تردد زائران ظرفیت بیش از 6 هزار زائر را دار است.

,

فرمانده سپاه امیرالمونین(ع) استان ایلام گفت: اردوگاهی با تمام ظرفیت‌های زیستی توسط سپاه ساخته شده است که این اردوگاه در محور ترددی زائران اربعین حسینی در محور(ایلام به کرمانشاه) و در حوزه شهرستان چرداول بوده و هدف از آن استراحت زائران به جهت رفع خستگی در ورود تا رسیدن به مرز مهران و در بازگشت نیز برای توقف بین راحی و کاهش خستگی زائران خواهد بود و تمام امکانات در آن مهیا است.

,

شاکرمی در ادامه یادآورشد: علاوه بر اردوگاه سپاه تمام امکنه مذهبی و مساجد و بقا متبرکه بین راهی نیز برای پذیرایی زائران در آمادگی کامل بوده و پیش بینی آن می شود که 70 درصد زائران اربعین حسینی در اربعین امسال از مرز مهران و محور ایلام به کرمانشاه از جاده حمیل تردد داشته باشند که در این راستا پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

,

, ,

تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران در مسیرهای ورودی اندیشیده شده است

, تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران در مسیرهای ورودی اندیشیده شده است, تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران در مسیرهای ورودی اندیشیده شده است,

“سعید هژبری” معاون عمرانی استاندار ایلام در گفتگو با ایلام بیدار  نیز عنوان کرد: تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین در مسیرهای ورودی استان ایلام اندیشیده شده است.

,

وی افزود: در شهرستان چرداول سرویس‌های بهداشتی عمومی در امامزاده جعفر شباب افزایش خواهد یافت و در اردوگاه سپاه نیز تعداد ۴۰ واحد سرویس طراحی شده است.

,

هژبری همچنین ادامه داد: تعداد ۱۰ واحد آموزشی و ورزشی جهت اسکان موقت زوار اربعین در چرداول در نظر گرفته شده است.

,

آخرین وضعیت از توسعه زیرساخت های اربعین

, آخرین وضعیت از توسعه زیرساخت های اربعین, آخرین وضعیت از توسعه زیرساخت های اربعین,

"حسن بهرام‌نیا"، استاندار ایلام  روز یکشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های اربعین در مسیر ایلام به مهران در جمع خبرنگاران از تلاش شبانه روزی همه دستگاه‌ها و دست اندرکاران ستاد اربعین استان تقدیر و تشکر کرد.

,

استاندار ایلام با اشاره به ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی در شهر مهران برای تأمین آب پارکینگ اربعین گفت: در مجموع ۴ کیلومتر خط لوله برای این پروژه استفاده خواهد شد و تا ۲۰ مرداد ماه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

,

وی در خصوص ایجاد سایبان نیز گفت: بیش از ۲۰ هزار متر مربع سایبان در پایانه مرزی مهران ایجاد می‌شود و برنامه داریم این میزان سایبان تا قبل از اربعین برای استفاده زائران نصب شود.

,

بهرام نیا در ادامه از چهارخطه نمودن هفت کیلومتر جاده مسیر ایلام - مهران با کمک استان‌های معین خبر داد و گفت: هم اکنون ماشین آلات استان‌های معین در حال فعالیت و تا پایان مرداد ماه عملیات چهارخطه کردن این مسیر به اتمام می‌رسد.

,

وی با اشاره به بازدید از پل صلواتی واقع در مسیر ایلام - مهران نیز گفت: در راستای تعریض مسیر هفت کیلومتر از کنجانچم تا رضاآباد مهران علاوه بر تعریض این مسیر، باید نسبت به تعریض پل‌های مسیر اقدام شود که یکی از این نقاط مهم، پل معروف به صلواتی است.

,

وی افزود: پل معروف به صلواتی با ۴۵ متر دهنه باید از سازه فلزی نسبت به نصب باند دوم آن برای این مسیر استفاده شود.

,

رئیس ستاد اربعین استان در ادامه گفت: با کمک مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد اربعین و کمیته‌های ۱۹ گانه تمامی پروژه‌های حوزه اربعین یکی پس از دیگری با سرعت در حال انجام است.

,

وی اضافه کرد: امروز همچنین از محل استقرار موکب ها و از اکثر پروژه‌های حوزه اربعین در پایانه مرزی مهران بازدید بعمل آمد.

,

استاندار ایلام در پایان با بیان اینکه اوج کار و فعالیت خدمت رسانی به زائران در کنگره عظیم اربعین است، گفت: به امید خدا با آمادگی کامل میزبان زائران سراسر کشور خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه