اخبار داغ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان مطرح کرد؛

سوء استفاده قاچاقچیان از خلأهای قانونی/ دزدان طبیعت از قانون عبرت نگرفتند

سوء استفاده قاچاقچیان از خلأهای قانونی/ دزدان طبیعت از قانون عبرت نگرفتند
با وجود اینکه موضوع متلاشی شدن باند موریانه‌های جنگل در سال گذشته خبر ساز شد اما به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان بار دیگر فعالان این باند به دلیل قاچاق چوب مورد پیگیری قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی پهلوان نسب در گفت‌وگو با گلستان ما گفت: پرونده تحت عنوان موریانه‌های جنگل در کردکوی تشکیل شده و  انتظار می رفت دستگاه قضایی خیلی سریع احکام این مجرمان را صادر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان ادامه داد: اطلاع حاصل شد که این افراد با قرار وثیقه آزاد هستند و نسبت به قاچاق چوب اقدام کردند.

,

پهلوان نسب بیان کرد: قاچاق چوب عوامل مختلفی از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ساختاری بستگی دارد و قاچاق چوب خسارت‌های زیانبار فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در پی دارد و برای جلوگیری از بروز آثار این پدیده مخرب نیاز است سه کار انجام شود.

,

وی افزود: شناسایی ماهیت مجرمانه قاچاق و تحلیل بسترها و گسترش قاچاق و تعیین راهکارهای کنترلی از موضوعاتی است که باید رقم بخورد.

,

این مقام مسئول به علل اقتصادی قاچاق چوب اشاره کرد و گفت: بی ثباتی اقتصادی و ضعف در شبکه توزیع به موضوع قاچاق چوب دامن می‌زند و همچنین محدود بودن بازار مصرف از دیگر عوامل اقتصادی قاچاق چوب به شمار می رود و و کسانی که در حاشیه شهرها هستند به دلیل مشکلات اقتصادی به قاچاق چوب روی می آورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه