اخبار داغ

آیت‌الله اراکی:

ولایت امر الهی با توطئه دشمن از بین نمی‌رود

ولایت امر الهی با توطئه دشمن از بین نمی‌رود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تصریح بر اینکه ما به امر امام عصر(عج) از ولی فقیه زمان اطاعت می کنیم گفت: دشمنان بدانند ولایت امر الهی با توطئه آنان از بین نخواهد رفت و روز به روز نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان گسترش خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که امروز به مناسبت سالروز عید سعید غدیر خم در دفتر مقام معظم رهبری در قم سخن می‌گفت با تبریک این عید فرخنده اظهار کرد: ادعای این که در تاریخ بشر، روزی مهم تر از روز غدیر نمی توان یافت، ادعای گزافی نیست.

وی در ادامه به زیارت غدیریه امام امیرالمؤمنین(ع) به روایت امام هادی(ع) توجه داد و گفت: این زیارتنامه را می‌توان دائره المعارف امامت و ولایت نامید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: البته همه زیارات معصومین (ع) از مهم ترین منابع معارف اسلامی‌اند، اما باید اذعان داشت که برخی از این زیارات مانند زیارت غدیریه، از جامعیت و تفصیل بیشتری برخوردارند.

اراکی درباره حماسه غدیر نیز خاطر نشان کرد: غدیر نخستین اعلان امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) نبود، چراکه اعلان‌های مختلفی در این موضوع از زمان آغاز رسالت رسول الله(ص) انجام گرفته بود، اما ویژگی اعلان غدیر این بود که هم به شکل عمومی انجام گرفت و هم این که رسول الله(ص) برای این امامت و ولایت بیعت گرفتند.

وی همچنین افزود: باید توجه داشت که رسول الله (ص) در اسلام آوردن هر فرد نیز از وی بیعت می‌گرفتند که که حرف‌های ایشان را بشنود و با اهل ولایت به منازعه برنخیزد، به بیان دیگر این نکته را باید تصریح کرد که توجه به امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) و دیگر معصومین(ع) تنها در اعلان عمومی روز غدیر خم منحصر نیست.

استاد دروس عالی حوزه علمیه قم با تصریح بر این که بیعت گرفته شده در غدیر خُم، تأکید میثاق الهی بود، ابراز کرد: این به آن معناست که ولایت حضرت امیرالمومنین (ع) قبل از بیعت روز غدیر هم تثبیت شده بود.

اراکی با اشاره به این که بشر با پذیرش فرمان پروردگار پا به جهان هستی گذاشته است، عنوان کرد: در ادامه انبیاء الهی نیز آمدند تا باز هم میثاق الهی را از بشریت بگیرند و میثاق فطرت خدا با آدم(ع) و بنی آدم را برای بندگی و تسلیم بودن مورد تأکید قرار دهند.

وی سپس به توضیح تعبیر «و وکّدتُم میثاقه و احکمتُم عقدَ طاعته» در زیارت پُرمحتوا و گرانسنگ جامعه کبیره پرداخت و گفت: در این فرازها خطاب به ائمه معصومین(ع) چنین بیان می‌داریم که شما میثاق اطاعت الهی را تأکید و پیمان طاعت او را مستحکم کردید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نعمت رسالت و ولایت بر اساس آیات قرآن از نعمت‌های تامّ الهی است، بیان کرد: نباید فراموش کرد که امامت امام معصوم(ع) از رسالت رسول خدا(ص) منفک و جدا نیست.

آیت الله اراکی سپس به آیات ۶۴ و ۶۵ سوره نساء توجه داد و گفت: بر اساس این آیات الهی، خلاصه رسالت انبیاء(ع) در فرماندهی، سیاستمداری و ولایت امر است، امری که بر اساس دلایل فراوان به امامان معصوم(ع) رسید و در زمان غیبت امام زمان (عج) نیز به فقها داده شده است.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که در زمان غیبت امام زمان(عج)، تنها شخص امام که غائب از نظرها است، اما ولایت امر او غائب نیست و جریان دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری سپس به توضیح این مطلب پرداخت که رجوع به ولایت امر، رجوع به شخص نیست، افزود: ما در زمان غیبت حضرت حجت(ع) به امر خود ایشان از ولی فقیه زمان اطاعت می‌کنیم.

اراکی در ادامه خطاب به دشمنان عنوان کرد: بدانید که حکومت الهی و ولایت امر الهی نه تنها با توطئه‌های شما از بین نخواهد رفت، بلکه روز به روز گسترش خواهد یافت.

وی همچنین درباره فراگیری سرود «سلام فرمانده» تصریح کرد: باید پرسید چرا دشمنان حتی نمی‌توانند یک سرود را تحمل کنند، البته پاسخ این است که بحث «سلام فرمانده»، تنها بحث سرود و جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری نیست، بلکه بحث گسترش ولایت امر الهی در جوامع مختلف است و دشمنان همین امر را بر نمی‌تابند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود با اشاره به گسترش فرهنگ اربعین و غدیر در جوامع مختلف و آمادگی تعداد بیشتری از مردم برای پذیرش ولایت امر الهی تصریح کرد: مجالسی که در این روزها برگزار می‌شود، مجالس بازگشت به مسیر الهی و توبه است، امری که ان شاء الله گسترش ولایت امر الهی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه