اخبار داغ

بساط ملوک الطوایفی جمع می شود

ابقای اسکوچیچ، بهترین تصمیم/ تیم ملی ملک شخصی شما نیست!

ابقای اسکوچیچ، بهترین تصمیم/ تیم ملی ملک شخصی شما نیست!
با توجه به جمیع شرایط موجود، ابقای اسکوچیچ بهترین تصمیم ممکنه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و قریب به دو هفته وضعیت مبهم و بلاتکلیف، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی را ابقا کرد تا تکلیف نیمکت تیم ملی برای جام جهانی 2022 مشخص شود و به این نتیجه برسیم که با دراگان حداقل تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ همراه خواهیم بود. تصمیمی منطقی که البته برای اتخاذ آن نیازی به این همه حاشیه و جار و جنجال نبود. در حقیقت از ابتدا هم قرار نبود روی نیمکت تیم ملی اتفاق خاصی رخ دهد اما یک فضاسازی بیهوده و عجیب تنش و تشتت را حوالی تیم ملی به اوج رساند که پیامد آن انشقاق و دودستگی در اردوی تیم ملی و هرج و مرج و سردرگمی در فضای فوتبال بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, با دراگان حداقل تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲,

ابقای دراگان اسکوچیچ بدیهی ترین و منطقی ترین تصمیم هیات رئیسه ای بود که در طول این مدت تصمیمات اشتباه و عجیب کم نداشته اما با ابقای سرمربی تیم ملی ریشه نفاق و دودستگی در تیم ملی خشکاند تا با پرهیز از جوسازی های بیرونی یک تصمیم منطقی بگیرد.

,

شاید افکار عمومی و برخی از منتقدان پیش بینی می کردند تا تصمیمی به غیر از این گرفته شود و یک مربی دیگر را روی نیمکت تیم ملی ببینند اما با توجه به جمیع شرایط موجود، ابقای اسکوچیچ بهترین تصمیم ممکنه بود. این نه یک گزاره احساسی در حمایت از سرمربی کروات تیم ملی است که البته در طول مدت دوران حضورش در تیم ملی اشتباهات ریز و درشتی را داشته، بلکه یک تحلیل منطقی و واقع گرایانه است؛ به ویژه وقتی به لیست لاغر گزینه ها و آلترناتیوها می نگریم. با نظر کمیته فنی گزینه های جانشینی اسکوچیچ 3 نفر بودند؛ علی دایی، امیر قلعه نویی و جواد نکونام. سه گزینه ای که با احترام به آنها هیچکدام صلاحیت نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی را به هیچ وجه نداشتند. از این جمع دو نفر امتحان خود را پیش از این پس داده اند؛ دایی و قلعه نویی و البته کارنامه ای مردود به جای گذاشته اند و تنها جواد نکونام باقی می ماند که با وجود همه شایستگی ها و توانایی ها از تجربه کافی و وافی برای هدایت تیم ملی در آوردگاه بزرگ جام جهانی برخوردار نیست و حضورش در قطر 2022 می توانست یک سرمایه قابل اعتنای مربیگری فوتبال ایران را در ابتدای راه بسوزاند.

,

از طرفی فراموش نکنیم که اسکوچیچ همان مردی است که تیم ملی را با قاطعیت کم نظیر به جام جهانی رسانده و مزد این صعود بدون دغدغه قطعا برکناری نیست. تیم او به رغم اشکالات عیان و نگران کننده شرایط چندان بدی ندارد. مردی که 2 سال و اندی با این تیم و ستاره های ریز و درشتش زندگی کرده و بهتر از هر کسی این تیم را می شناسد و به ادعای خودش هیچکس نمی تواند همانند او در این فاصله اندک تیم ملی را مهیای جام جهانی کند.

,

ابقای اسکوچیچ البته یک پیام آشکار دیگر هم دارد؛ اینکه با استوری چند بازیکن و مخالفت آشکار و نهان آنها برای تیم ملی تصمیم گرفته نمی شود. بازیکن هر اندازه بزرگ و هر اندازه نامدار نمی تواند برای تیم ملی تکلیف تعیین کند و برای خوشایند این و آن تیم ملی قربانی نخواهد شد. بساط ملوک الطوایفی در تیم ملی را باید برچید. سناریوی تکه‌تکه‌شدن اتحاد تیم ملی در آستانۀ جام جهانی باطل شد. این تیم ملک شخصی هیچکش نیست؛ حتی شما آقای به ظاهر ستاره!

, تکه‌تکه‌شدن اتحاد تیم ملی در آستانۀ جام جهانی,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه