اخبار داغ

عنایتی: اگر طرف سعودی آماده برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها باشد، ما هم استقبال می‌کنیم

عنایتی: اگر طرف سعودی آماده برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها باشد، ما هم استقبال می‌کنیم
مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: اگر طرف سعودی آمادگی برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها را داشته باشد و برای ورود به یک مرحله دیگر که می‌تواند در قالب یک گفت‌وگوی سیاسی رقم بخورد آماده باشد، جمهوری اسلامی استقبال می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج‌فارس در گفت‌وگویی با اسپوتنیک در پاسخ به این سؤال که آیا دور جدیدی از مذاکرات با عربستان سعودی در راه است و آیا چشم اندازی برای احیای روابط و تبادل نمایندگی دیپلماتیک بین دو کشور از جمله بازگشایی سفارت‌ها در آینده نزدیک وجود دارد، اظهار داشت: ما از آوریل سال ۲۰۲۱ تا کنون، پنج دور گفت‌وگو کردیم. پیشرفت‌های خوب و ملموسی در این گفت‌وگوها داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ما اقدامات اجرایی و جزیی طی این پنج دور گفت‌وگوها با یکدیگر داشته‌ایم. اگر طرف سعودی آمادگی برگزاری دور بعدی را داشته باشد و برای ورود به یک مرحله دیگر که می‌تواند در قالب یک گفت‌وگوی سیاسی رقم بخورد آماده باشد، جمهوری اسلامی استقبال می‌کند.
عنایتی در خصوص برخی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه مرحله نشست‌های امنیتی بین طرف‌های ایرانی و سعودی به پایان رسیده و دو طرف امروز وارد مرحله برگزاری جلسات با ابعاد دیپلماتیک شده‌اند، تصریح کرد:‌ هنوز خیر.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا سفر آتی وزرای خارجه ایران وعربستان به بغداد برای اعلام روابط دیپلماتیک که در رسانه‌ها گزارش شده در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد، گفت: تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه