اخبار داغ

نماینده مردم میاندوآب در مجلس:

دولت و مجلس آستین‌ها را برای احیای دریاچه ارومیه بالا بزنند/ تسریع انتقال آب برای احیای دریاچه ارومیه ضروری است

دولت و مجلس آستین‌ها را برای احیای دریاچه ارومیه بالا بزنند/ تسریع انتقال آب برای احیای دریاچه ارومیه ضروری است
عیسی‌زاده گفت: امیدواریم با اقداماتی که هیئت تحقیق و تفحص انجام می‌دهد، برای دریاچه ارومیه مفید واقع شده و بلافاصله نیز دولت و مجلس تا دیر نشده برای احیای دریاچه ارومیه آستین ها را بالا بزنند و آب زاب هم به دریاچه ارومیه برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عیسی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: در دوره های گذشته بارها نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه هشدار داده شد و این وضعیت را متذکر شدیم که در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه، ذرات نمک  از آذربایجان تا حتی پایتخت را نیز تهدید می کند و آن را تبدیل به کویر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: لذا در این راستا هر ساله بودجه ای توسط دولت های وقت به نام ستاد احیای دریاچه ارومیه مشخص شد و از کسانی هم که  در این زمینه مسئولیت داشتند، محل هزینه این بودجه را درخواست کردیم و اینکه چرا علی رغم هزینه های انجام گرفته، دریاچه احیا نمی شود.

,

وی با بیان اینکه انتقال آب از جاهای دیگر به دریاچه و کاهش نزولات آسمانی و افت سطح آب های زیرزمینی به دلیل استفاده کشاورزی از جمله موارد مطروحه در این زمینه هستند، گفت: لذا هم اکنون به این وضعیت فعلی رسیده ایم که در منطقه در زمینه آب مشکلاتی را داریم.

,

عیسی زاده با اشاره به اینکه از طرف دیگر وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت در منطقه را نیز برای کشاورزان مشخص نکرد، تصریح کرد: باید الگوی کشت مشخص می شد و لذا کشاورزان به صورت سنتی بر اساس نیاز خود کشت را انجام دادند.

,

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به جمیع موارد و موضوعات، تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در مجلس رای آورد تا هزینه کردها مشخص شده و بررسی شود که چرا دریاچه ارومیه هر روز بیمار و بیمارتر شده است در حالی که طبق پیش بینی ها با انتقال آبهای منطقه وضعیت و حال خوبی باید داشته باشد.

,

وی افزود: امیدواریم با اقداماتی که هیئت تحقیق و تفحص انجام می دهد، برای دریاچه ارومیه مفید واقع شده و بلافاصله نیز دولت و مجلس تا دیر نشده  برای احیای دریاچه ارومیه آستین ها را بالا بزنند و آب زاب هم به دریاچه ارومیه برسد.

,

عیسی زاده گفت: هم اکنون تنها آبی که به دریاچه می رسد آب رودخانه زرینه رود میاندوآب است که آن هم با توجه به اینکه تامین کننده آب شرب و کشاورزی و بستر رودخانه برای آبزیان است، به تنهایی نمی تواند و لذا اگر تحقیق و تفحص سریعا انجام گیرد و هزینه کرد و منابع و مصارف بودجه تخصیص داده شده، مشخص شود می توانیم در انتقال آب تسریع کرده و بخشی از دریاچه احیا شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه