اخبار داغ

برگزارى هیئت روضه الحسن در خانه شهید منطقه15

برگزارى هیئت روضه الحسن در خانه شهید منطقه15
محمد اسماعیلى، مسئول گروه جهادی حضرت عبدالله ابن الحسن (ع) گفت:همه ساله همزمان با فرا رسیدن روزهای پایانی ماه ذی القعده مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت جواد الائمه توسط قرارگاه فرهنگی و گروه جهادی حضرت عبدالله ابن الحسن (ع) در خانه شهید برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با فرا رسیدن روزهای پایانی ماه ذی القعده مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت جواد الائمه توسط قرارگاه فرهنگی و گروه جهادی حضرت عبدالله ابن الحسن (ع) در خانه شهید برگزار شد.

آخرین روز از ماه ذی القعده برابر است با سالروز شهادت جواد الائمه امام محمد تقی (علیه السلام) به همین مناسبت شیعیان و دوست داران خاندان اهل بیت در این روز داغدار شهادت جوان‌ترین امام حضرت ابن الرضا هستند و دل‌های خود را به سمت شهر مقدس کاظمین روانه می‌کنند.

در حاشیه این مراسم محمد اسماعیلى، مسئول گروه جهادی حضرت عبدالله ابن الحسن (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار تهران پرس ،ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهداء و امام شهداء در مورد برگزارى مراسم اظهار داشت: هر سال مراسم عزاداری اهل بیت (ع) به مناسبت شـهادت امام محمد تقى (ع) نهمین امام شعیان مراسم عزادارى در خانه شهید با همت قرارگاه فرهنگى و گروه جهادى با حضور چند تن از مداحان اهل بیت در دو بخش خانم ها و آقایان برگزار مى شود.

وی ادامه داد: شروع این مراسمات با تلاوت قرآن کریم و زیارت عاشورا توسط قاریان برجسته استانى و در ادامه با روضه خوانى و نوحه خوانی همراه است.


وی افزود،عزاداری براى اهل بیت (ع) براساس محکمات اسلامی شکل می‌گیرد و ضرورت دارد تا همه هیئت‌های عزاداری تلاش کنند، این محکمات برای نسل حاضر و نسل‌های آینده تبیین و تشریح شود.


محمد اسماعیلی عنوان کرد: هیئت‌های عزاداری باید تلاش کنند تا نوع زندگی، صداقت، رفتار، کردار، گفتار، رعایت حلال و حرام و مجموعه مسائلی که در زندگی ائمه هدی مشاهده‌شده است را هر چه بیشتر بیان و گسترش دهند تا در جامعه رواج پیدا کند خصوصا براى نسل جوانى که آینده و سرمایه هاى این کشورند و چارچوب اصلى این نظام و انقلاب را در آینده به دوش مى کشند.


وی با اشاره به سخن رهبر کبیر انقلاب گفت: شایسته‌‌ترین مجموعه‌‌هایى که می توانند براى امام حسین(ع) عزادارى کنند، واقعاً همین مجاهدین فى‌‌سبیل‌‌الله‌‌اند، همین رزمندگانند، همین جوان ها هستند که با دل هاى پاک براى خدمت و جهاد، خود را به مجلس عزادارى اهل بیت (ع) مى رسانند و در این مجالس عزادارى شرکت مى کنند. این می تواند یک چشمه‌‌ خورشید و چشمه‌‌ نورى باشد براى اِشاعه در مغزها و در فکرها و در دل هاى مخاطبین که بتواند اینها را از لحاظ معارف اسلامى و معارف دینى بالا ببرد.

مسئول گروه جهادی حضرت عبدالله ابن الحسن (ع) بیان کرد: این مراسم امسال نیز در روز چهارشنبه ١٤٠١/٠٤/٠٨ بعد از نماز مغرب و عشاء در خانه شهید واقع در نبرد شمالى با حضور چند تن از مداحان اهل بیت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

,

مصطفی قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه