اخبار داغ

کلاف سردرگم معضل ترافیک در کلانشهر تهران/ آیا عزمی جدی برای حل ترافیک شهر تهران وجود دارد؟

کلاف سردرگم معضل ترافیک در کلانشهر تهران/ آیا عزمی جدی برای حل ترافیک شهر تهران وجود دارد؟
یکی از دلایل ترافیک در خیابان های پایتخت مخصوصاً خیابان های اصلی وضعیت هندسی برخی نقاط است که لازم است تا مدیرت شهری به دلیل افزایش مهاجرت های بی رویه روز افزون جمعیت در شهر تهران برخی اصلاحات هندسی و تعریض های معابر را در دستور کار خود قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران پرس، شهر تهران از دیرباز به دلیل قرار گرفتن موقعیت ها و اماکن اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... در این کلانشر، ترددهای بسیاری چه از طرف شهروندان و چه از طرف مردم شهرستان های حومه استان و دیگر نقاط کشور برای پیگیری امور خود در خیابان های اصلی و فرعی چه با خودروی شخصی و چه با خودروهای حمل و نقل عمومی تردد می کنند.

کمبود پارکینگ در شهر تهران سال ها است تبدیل به معضل بسیار جدی شده به صورتی که بارها مورد انتقاد پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته است.

اعضای شورای پنجم و ششم همگی اهتمام خاصی برای جا نمایی و احداث پارکینگ های مکانیزه و طبقاتی به دلیل محدودیت های مکانی داشته و دارند اما همچنان بعد از گذشت سال ها و با آمد و رفت بسیاری از اعضای شورای شهر و مدیران شهری هنوز معضل احداث پارکینگ در نقاط مناسب حل نشده است.

البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که استقبال بسیار زیاد خریداران خودرو از شرکت های خودرو ساز و مناسب نبودن زیرساخت های شهری برای تأمین خدمات مورد نیاز رانندگان از دیگر معضلاتی است که می توان به آن اشاره کرد.

شهروندان تهرانی همواره از ساعت ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ دقیقه شاهد ترافیک در معابر تهران هستند و حتی طول ترافیک صبحگاهی در برخی از خیابان های پایتخت در یک روز عادی بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر و طول ترافیکی عصرگاهی بین ۲۳۰ تا ۲۶۰ کیلومتر برآورد می شود.

یکی دیگر از دلایل ترافیک در خیابان های پایتخت مخصوصاً خیابان های اصلی وضعیت هندسی برخی نقاط است که لازم است تا مدیرت شهری به دلیل افزایش مهاجرت های بی رویه روز افزون جمعیت در شهر تهران برخی اصلاحات هندسی و تعریض های معابر را در دستور کار خود قرار دهند.

سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور بر انجام اقدامات اصولی برای حل معضل ترافیک تاکیدکرد و گفت: باید برای ترافیک تهران تصمیمات اساسی گرفته شود. همچنین باید کارهای اساسی در قانون هوای پاک سریعتر انجام شود و خروج خودروهای فرسوده به طور جدی در دستور کار باشد.

مقام معظم رهبری در بیست و ششم آبان ماه سال گذشته در دیدار با شماری از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی از ترافیک تهران انتقاد کرده و فرمودند: مسئله‌ِ ترافیک، یک مشکلی در زندگی است. شما از یک گوشه‌ تهران حرکت می‌کنید تا یک قسمت دیگر، باید یک ساعت، یک ساعت و ربع سوار ماشین باشید با این گرفتاری‌ها؛ خب این راه ‌حل دارد؛ باید از طریق علم راه‌ حلّ این را پیدا کرد.

اکنون با در نظر گرفتن سخنان حکیمانه رهبری می توان معضل ترافیک را به یکی از ابر چالش های موجود در شهر تهران به آن اشاره کرد که تا کنون با وجود اقدامات مناسب صورت گرفته از جمله احداث تعداد بسیار کمی پارکینگ مکانیزه و غیر مکانیزه، برقراری طرح ترافیک و ... و صحبت های زیبای برخی مدیران و ضعف در مدیریت شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی این موضوع  اما همچنان این اقدامات پاسخگو نبوده و موجبات نارضایتی شهروندان وجود دارد.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه