اخبار داغ

رئیس شورای شهر تهران:

در مناطق شهر تهران خطر جدی فرونشست زمین فعلا وجود ندارد

در مناطق شهر تهران خطر جدی فرونشست زمین فعلا وجود ندارد
رییس شورای شهر تهران گفت:مناطقی گفته شده در خصوص فرونشست زمین بیشتر جنوب و جنوب شرقی تهران بوده ولی به طور کلی آن میزانی که ما بخواهیم در آن نقاط کارهای عملیاتی از نظر ایمنی مردم انجام دهیم به آن حد هنوز نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با تهران پرس در تشریح فرونشست زمین گفت: نشست زمین یک پدیده ای است که باید به آن پرداخت و پیگیری این مسئله فقط وظیفه شهرداری نیست همه سازمان ها در زمینه های مختلف هرکدام مسئولیت های خاصی دارند که باید انجام شود و باید یک حرکت اساسی صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت:ما در شورا در خصوص نشست زمین با دوستان اعضای شورا صحبت هایی انجام داشته ایم، که شاید این موضوع را در صحن شورا هم مطرح کنیم و بنده در دوره قبل هم در این خصوص فکرهایی داشتم که ما راهی را پیدا کنیم تا بتوانیم هرز آب های روان در شهر را جمع آوری کنیم و مانع هدر رفت آن شویم و بعد به خود زمین تزریق کنیم.

مهدی چمران در ادامه افزود:در شهر تهران همه خیابان ها، کوچه ها و تمامی معابر دارای آسفالت و سنگ فرش است بنا بر این با این شیوه آب در زمین کمتر نفوذ خواهد کرد و این آب ها به سمت جنوب شهر هدایت می شود و حالا یا تصفیه می شود یا نمی‌شود و این آب های روان در آنجا مشکل آفرینی می کند.

وی اظهار کرد:ما باید آب را زمانی که آب مناسبی است به زمین تزریق کنیم یا در نقاط دیگر از آن استفاده کنیم.در وضعیت خشکسالی ها چاره ای جز استفاده بهینه از آب های جاری نداریم، ما حتی برای مثال از آب هایی که در منزل برای شستشوی دست و صورت هم استفاده می کنیم را نباید هدر دهیم.

مهدی چمران در پاسخ به سئوال خبرنگار تهران پرس مبنی بر اینکه خطرات فرونشت زمین چقدر جدی است و کدام مناطق تهران بیشتر در معرض خطر قرار دارد گفت: مناطقی گفته شده بیشتر جنوب و جنوب شرقی تهران بوده ولی به طور کلی آن میزانی که ما بخواهیم در آن نقاط کارهای عملیاتی از نظر ایمنی مردم انجام دهیم به آن حد هنوز نرسیده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه