اخبار داغ

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

حضور نظامی کشورهای غیردوست در آب‌های منطقه توجیه ندارد

حضور نظامی کشورهای غیردوست در آب‌های منطقه توجیه ندارد
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه حضور کشورهای غیر دوست در آب‌های منطقه، توجیه ندارد، گفت: امنیت این آب‌ها توسط ایران و کشورهای همسایه تامین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین استقبال همزمان از ناوگروه ۸۰ رزمی، آموزشی و ناوگروه اعزامی به رزمایش  آیونز ۲۰۲۲( آیمکس) هندوستان در «بندر گوا» با حضور فرماندهان نظامی، ائمه جمعه، فرماندار کنارک و جمعی از خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این آیین گفت: همزمان، اعزام ۲ ناوگروه به آب‌های اقیانوسی داشتیم که یک ناوگروه ماموریت اسکورت شناورها را برعهده داشت و در کنار آن به صورت همزمان دانشجویان دانشگاه افسری امام خمینی (ره) را در صحنه عمل بردیم تا آموزش‌های لازم را در عمق اقیانوس تجربه کنند.

وی افزود: ماموریت بسیار خوبی انجام شد و از آنجا که این عملیات در صحنه عمل بود مسلما کیفیت آموزش‌ بسیاری بالایی داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همزمان برای شرکت در رزمایش نیروهای دریایی کشورهای اقیانوس هند «آیونز»  ناوشکن تمام‌ایرانی دِنا با اقتدار حضور پیدا کرد و در همه تمریناتی که پیش‌بینی شده بود با موفقیت نقش‌آفرینی کرد.

وی افزود: در بسیاری موارد، توان عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و تقریبا تمامی تمرینات و فرماندهی رزمایش و اجرای عملیات را به ناوشکن دِنا واگذار کرده بودند. خوشبختانه ناوشکن دنا توانست با اقتدار کامل، این رزمایش را انجام دهد.

امیر دریادار ایرانی اظهار داشت: بیشتر کشورها در این رزمایش فقط ناظر فرستاده بودند حتی کشورهایی که از نظر مرز و فاصله دریایی نزدیک‌تر بودند، اما از آنجا که تفکر ما حضور دائمی در عمق اقیانوس و همه صحنه‌ها است، یکی از موئلفه‌های دیپلماسی دفاعی و دریایی‌ جزو اولویت‌ها است و حتما در این مناطق حضور پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما این بوده که خودمان را ثابت و توان دفاعی کشورمان را ارائه کنیم، فرهنگ بشردوستانه ایرانی‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهان معرفی کنیم چون بخشی از تمریناتی که در این رزمایش اجرا شد، کمک‌های بشردوستانه بود که ما در این کمیته نیز کُرسی ریاست را داریم و در کنار همه این‌ها می‌خواهیم به کشورهای همسایه نیز اعلام کنیم که مطمئن باشند برقراری امنیت در حوزه دریا بویژه در منطقه شمال اقیانوس هند به دست خودمان قابل انجام است و صرفا باید بیشتر به همدیگر نزدیک شویم و دل‌ها کنار هم قرار بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با اجرای چنین رزمایش‌هایی همواره امنیت را برقرار کنیم، گفت: پیام ما برای کشورهای غیردوست غیرمنطقه، این است که اقتدار لازم در منطقه ما وجود دارد و حضور آن‌ها در آب‌های این منطقه هیچ توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: اگر برای دید و بازدید و تبادل دانش می‌خواهند بیایند، مشکلی نیست اما اینکه بخواهند در حوزه برقراری امنیت ورود پیدا کنند باید بگوییم که امروز جمهوری اسلامی ایران چنین موضوعی را نمی‌پذیرد. زیرا دستاوردهای جوانان برومند ایران بر روی آب و در عمق دریاها و اقیانوس‌ها مشهود است و همه ماموریت‌ها را به نحو احسن انجام می‌دهند.

گفتنی است؛ ناوگروه رزمی، اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی و ناوگروه شرکت کننده در رزمایش آیونز ۲۰۲۲ بعد از هزاران مایل دریانوردی و حضور در رزمایش مرکب کشور های همسایه اقیانوس هند، صبح امروز در اسکله ایران بندر منطقه سوم نبوت دریایی کنارک پهلو گرفتند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه