اخبار داغ

سومین تولیت آستان حضرت عبدالعظیم معرفی شد

سومین تولیت آستان حضرت عبدالعظیم معرفی شد
حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، طی مراسمی، به‌عنوان سومین تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از انقلاب اسلامی معرفی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیین معارفه حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر به عنوان تولیت جدید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ظهر امروز در حریم ملک پاسبان سیدالکریم واقع در شهرری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس رفتر رهبر معظم انقلاب، جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، مسؤولان عالی رتبه کشوری و لشکری، روحانیت معظم، ائمه جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی، نمایندگان عتبات عالیات و اماکن مقدسه در ایران و عراق، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، فرزندان مرحوم آیت الله ری شهری و مسؤولان شهرستان ری حضور داشتند.

حکم آیت الله خامنه‌ای در این مراسم توسط رئیس رفتر رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام قاضی عسکر اعطا شد. سعید محمدی نیک فرزند آیت الله ری‌شهری نیز وصیت نامه فرهنگی و عبای پدرش را به تولیت جدید حرم مطهر اهدا کرد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی ضمن سخنرانی در این مراسم، به بیان خاطراتی از مرحوم ری‌شهری و رفاقت ۶۰ ساله‌شان پرداخت و با اشاره به حضور چند روز پیش مقام معظم رهبری در حرم سیدالکریم و مزار آیت الله ری‌شهری، با تشریح خدمات این محدث وارسته، ایشان را عالم فقیدی دانست که به واسطه آثار و تالیفات ارزشمندش، در سال‌ها و قرن‌های آینده خوب شناخته خواهد شد.

 رئیس رفتر رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به اینکه حجت الاسلام قاضی عسکر علاوه بر عالم و عابد بودن، در امور اجرایی نیز امتحان خود را به خوبی پس داده است، وی را که از نزدیکان مرحوم ری‌شهری بود، بهترین فرد برای تولیت این آستان دانست.

حجت الاسلام قاضی عسکر نیز در این مراسم با تاکید بر ادامه راه آیت الله ری‌شهری، گفت: ادامه آبادانی حرم مطهر، رعایت آسایش زائران، حفظ حقوق مردم شهرری، ارائه خدمت به محرومان ومستضعفان و گسترش فضای معنوی و معرفتی از جمله اقداماتی است که آیت الله ری شهری انجام دادند و امیدواریم ما بتوانیم آن را تکمیل کنیم و اینجا را به عنوان کانونی برای فعالیت‌های دینی و معرفتی قرار دهیم.

به گزارش فارس، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، پس از دوران تولیت حجت الاسلام احمد مولایی؛ در تاریخ ۱۳۶۹/۱/۲۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منصوب شده بود و پس از ۳۲ سال خدمت صادقانه در حرم سیدالکریم، در روز یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ دعوت حق را لبیک گفت.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، هفتم فروردین ماه جاری، با حکم مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به‌عنوان سومین تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) پس از انقلاب، منصوب شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه