اخبار داغ

معاون پارلمانی وزارت دفاع:

امروز بیش از هر زمان دیگری به شناساندن شهدا نیاز داریم

امروز بیش از هر زمان دیگری به شناساندن شهدا نیاز داریم
رضا طلایی نیک در یادواره شهید شاخص شهرستان بهار گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به شناساندن شهدا نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در یادواره شهید شاخص شهرستان بهار که در مصلای شهر بهار برگزار شد، وصیتنامه شهید مهدی فریدونی قرائت شد و برخی همرزمان شهید به بیان خاطراتی از وی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

رضا طلایی نیک، معاون پارلمانی وزارت دفاع سخنران ویژه این مراسم با تشکر از برگزاری این یادواره برپایی یادواره شهدا را کمتر از شهادت ندانست و اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا به دلیل اینکه یادآور جایگاه شهادت و ایثار و فداکاری بوده و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی را زنده نگه می دارد، بسیار ارزشمند است.

,

طلایی نیک افزود: مهدی ربانی، امسال شهید شاخص شهرستان است، شاخص یعنی نشانه ای که با آن می توان هدف را پیدا کرد، شاخص یعنی معیار و میزان در مسیر ماندن را نشان دادند.

,

وی ادامه داد: اگر قرار است شهید ربانی به نمایندگی از ۶۰۰ شهید بهار شاخص باشد، پس باید در سبک زندگی، اخلاق، منش معیار ما باشد و این زمانی اتفاق می افتد که شناخت ما از زوایای مختلف زندگی شهید بالا برود.

,

طلایی در ادامه با اشاره به زندگی شهید مهدی فریدونی دوره جوانی شهید ربانی را پنج مرحله برشمرد که در نهایت در ۲۳ سالگی به شهادت رسید و افزود: بخش مهمی از بیانیه گام دوم انقلاب درباره جوانان است چرا که این بیانیه بر پایه حرکت و همت جوانان باید رقم بخورد، یکی از الگوهای جوانان همین شهید ربانی است، وی ۵ سال جوانی کرد و در این ۵ سال مسیر والایی را توانست طی کند و مقام شهادت نایل شود.

,

معاون پارلمانی وزارت دفاع اولین نهاد شکل گیری شخصیت شهید را نهاد خانواده دانست و ادامه داد: شخصیت ربانی این شهید بزرگوار که در خانواده متدینش شل گرفت سبب شد که بعدها نام او از فریدونی به ربانی تغییر کند.

,

طلایی به جمله معروف شهید ربانی که گفته بود، اگر شهید نشوم طلبه خواهم شد اشاره کرد و افزود: امروز ما نیاز به جهاد فرهنگی در برابر دسیسه های دشمن داریم. ابزارهای رسانه ای پیشرفته و فضای مجازی امروز در دست دشمن است، رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مسئولین داشتند، به شدت از آن ابراز نارضایتی کردند.

,

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: امروزه فضای مجازی ، امکان بسیار خطرناکی در دست کانون های ضد معنویت و ضد اخلاق است، هم اکنون تهاجم روزافزون دشمن به دل پاک جوان، نوجوان و حتی نونهالان راه یافته است و امروز شهدایی مثل شهید ربانی بیشتر از هر زمانی برای جوانان ما غریب و ناشناس هستند، اکنون بیش از ۳۵ سال قبل به شناساندن شهیدان خود نیاز داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه