اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

پرداخت تسهیلات اشتغال برای 2 هزار طرح روستایی و عشایری/ مشمولان ملزم به بیمه نیروها شدند

پرداخت تسهیلات اشتغال برای 2 هزار طرح روستایی و عشایری/ مشمولان ملزم به بیمه نیروها شدند
مهرداد جهاندیده گفت: از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری در استان به 2 هزار و 152 طرح با اشتغالزایی 14 هزار و 756 نفر تسهیلات پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: طبق مصوبه دولت تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی شامل بخش های خصوصی و تعاونی که از این تسهیلات بهره مند شده اند یا از این به پس متقاضی استفاده از این تسهیلات می شوند، توسط سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سایر صندوق‌های بیمه ای دارای قابلیت مرتبط با تایید وزارت متبوع، زیر چتر بیمه قرار گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی با بیان این که این اقدام با توجه به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و بهره مندی گروه‌های هدف از مزایای آن انجام می شود، ادامه داد: این تصمیم در پی مصوبه کارگروه ملی تخصصی مدیریت و راهبری توسعه اشتغال پایدار و با هدف تبدیل بخشی از اشتغال که از طریق برنامه اشتغال روستایی به وجود می‌آید، به اشتغال رسمی اتخاذ شده است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان ادامه داد: بر اساس شیوه نامه اجرایی، اشخاصی که تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را به صورت کامل دریافت کرده و طرحشان به بهره برداری رسیده اند، نیز مشمول این طرح می شوند.

جهاندیده افزود: بر این اساس متقاضی موظف است بر اساس قرارداد بانک عامل و ضمائم آن، پس از دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و بهره برداری طرح نسبت به بیمه کردن شاغلین، حداکثر ظرف مدت یک ماه در یکی از صندوق های بیمه ای اقدام کند.

وی با بیان این که از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری در استان به 2 هزار و 152 طرح با اشتغالزایی 14 هزار و 756 نفر تسهیلات پرداخت شده است، خاطرنشان کرد:  از آنجایی که شاغلان این طرح هادر مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند و ممکن است تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشند، می توانند از مزایای صندوق های بیمه ای، به خصوص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره مند شوند.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه