اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی میاندورود اعلام کرد؛

صادرات 70 تن هلو از میاندورود/نظارتی بر کرایه حمل بار نمی‌شود

صادرات 70 تن هلو از میاندورود/نظارتی بر کرایه حمل بار نمی‌شود
گفت: تاکنون ۷۰ تن هلو از باغات میاندورود به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیداسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: تاکنون ۷۰ تن هلو از باغات میاندورود به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود مقدار 500 تن هلو در مرحله اول از سورتینگ‌های میاندورود به مقصد روسیه صادرات شود.

رئیس جهاد کشاورزی میاندورود بالا رفتن دانش باغداری و تولید میوه با کیفیت و بسته بندی مناسبت را باعث بازار پسندی میوه در بازارهای کشورهای دیگر و بالا رفتن صادرات و ارز آوری دانست و گفت: سه هزار و 400 هکتار باغات سیاه ریشه در میاندورود وجود دارد.

محمد احمدزاده مدیرعامل تعاونی سورتینگ داران و صادرکننده مرکبات در استان مازندران نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال در بخش تولید هلو و شلیل افزایش 30 درصدی داریم پیش بینی ما این است میزان برداشت از باغات و هم عایدی باغداران بیشتر شود.

وی افزود: امیدواریم صادرات بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم، البته چند روزی است که صادرات هلو را به کشورهای هدف آغاز کردیم و عمده صادرات را هم به کشور روسیه و آذربایجان داریم.

مدیرعامل تعاونی سورتینگ داران مازندران، گفت: پیش بینی ما این است که بتوانیم به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات قابل توجهی داشته باشیم تا جایی که بیش از ۱۰ هزار تن هلو و شلیل صادر کنیم.

احمدزاده تصریح کرد: مهمترین مشکلات در بحث صادرات مرکبات بحث حمل و نقل است، بخصوص در بخش هلو و شلیل که باید بلافاصله به بازار ارائه شود، ما مشکلات زیادی در زمینه حمل و نقل داریم، متأسفانه سازمان صمت نسبت به حمل و نقل نظارت چندانی ندارد.

وی بیان کرد: واحدهای حمل و نقل هم کوتاهی می‌کنند، کرایه حمل و نقل یک محصول برای ارسال پس از ازدیاد میزان عرضه و فراوان شدن، افزایش بی‌دلیل پیدا می‌کند و هیچ قانون خاصی در این زمینه نیست، اگر نظارت بیشتر شود مشکلات کمتری خواهیم داشت.

این سورتینگ‌دار میاندورودی تاکید کرد: بر روی قیمت تمام شده محصولات هم نظارت خاصی وجود ندارد و اگر تنظیم بازار وجود دارد باید برای افزایش عایدی باغداران باشد.

وی افزود: در حال حاضر در بحث صادرات مشکلاتی با کشور عراق داریم، چرا که برای هر کیلو هلو حدود پنج هزار تومان تعرفه قرار دادند در حالی که در بازار خودشان قیمت هلو حدود 14 هزار تومان است، پس صادرات به این کشور اصلا مقرون به صرفه نیست، اگر به نحوی حل شود ما می‌توانیم رشد بیشتری در صادرات داشته باشیم.

احمد زاده خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عاملی که باعث رونق اقتصادی می‌شود بازار مصرف است، بازار مصرف یک استانداری دارد فراتر از حد مصرف تولید شود باید به فکر صادرات باشیم، ولی با در نظر گرفتن همه این جوانب امسال به صادرات هلو و شلیل خوشبین هستیم.

مدیرعامل تعاونی سورتینگ‌داران مازندران گفت: مشکلات برگشت ارز هم یکی دیگر از معضلات صادراتی است، دردسرهایی برای حمل پول داریم در حال حاضر پول به صورت چمدانی وارد می‌شود، این مشکل را دولت باید برطرف کند و از اختیار ما خارج است، کلی با وجود همه این مشکلات هنوز خود را موفق می‌دانیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه