اخبار داغ

وقتی که مشت جواب امر به معروف می‌شود

وقتی که مشت جواب امر به معروف می‌شود
طی چند سال اخیر حمله به آمران به معروف در کشور توسط اراذل و اوباش موجب ضرب و شتم و حتی شهادت برخی از این عزیزان شده اما به راستی تا کی مشت جواب امر به معروف می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛ مدتی است با  افزایش حملات جنگ نرم دشمن و حمله به عقاید مذهبی مردم و بی‌حیایی و بی‌عفتی توسط عده‌ای به‌صورت علنی افزایش‌یافته است؛ در این میان عده‌ای از اراذل و اوباش نیز در برخی مناطق شهر مزاحم نوامیس مردم می‌شوند وعده‌ای از بانوان و زنان شهر نیز در این میان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

در مقابل نیز عده‌ای از معتقدین و محافظین نوامیس مردم وظیفه خود را در حمایت از خواهران دینی خود مقابله با این متجاوزان می‌دانند و این افراد که به وظیفه دینی و ملی خود عمل می‌کنند و در مقابل منکری که انجام می‌شود امربه‌معروف و نهی از منکر انجام می‌دهند متأسفانه با وقاحت تمام مورد حمله وحشیانه این اراذل و اوباش قرار می‌گیرند.

,

 

,

امربه‌معروف یکی از واجب‌ترین احکام الهی است که باید مسلمانان در تمام حکومت‌ها و در هر نقطه‌ای که از عالم هستند انجام شود، شیعیان در ایران که حکومت جمهوری اسلامی در آن برپا است مورد مظلومیت قرار می‌گیرد.

,

, ,

امر به معروف مریضه‌ای فراموش شده در جامعه مدرن

, امر به معروف مریضه‌ای فراموش شده در جامعه مدرن,

امربه‌معروف طبق فرمایش علما و بزرگان دینی ما اگر به فراموشی سپرده شود و در جامعه انجام نشود، برکت از آن جامعه اسلامی می‌رود، زمانی که آمران به معروف ما در امان نباشند، این عدم وجود امنیت موجب کاهش امربه‌معروف در جامعه می‌شود.

,

 

,

از سوی دیگر کاهش امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه علاوه بر خشیت الهی موجب افزایش فساد در جامعه می‌شود و نتیجه آن ناامنی در جامعه می‌شود و افزایش هزینه‌های مقابله با جرم و جنایت در جامعه را به بار می‌آورد.

,

 

,

اخیراً حمله وحشیانه به آمران به معروف و ضرب و شتم آن‌ها در کشور توسط این اراذل و اوباش حتی موجب شهادت برخی از این عزیزان شده که نمونه آن شهید «علی خلیلی» است، همچنین قربانیان این ضرب و شتم‌ها در کلان‌شهرهایی همچون مشهد و تهران روحانیون و مذهبی‌ها هستند.

,

 

,

هفته اخیر این اتفاق مجدداً در شهر مشهد برای یکی از روحانیون مشهدی که قصد انجام امربه‌معروف و نهی از منکر داشت رخ داد که تصمیم به گفتگو با وی گرفتیم تا شرح جزئیات این اتفاق را از زبان خود او بخوانیم.

,

 

,

, ,

حجت‌الاسلام (م.ص) که نخواست نامش منتشر شود در گفتگو با خبرنگار «صبح توس» با اشاره به نحوه حمله اراذل و اوباش، اظهار کرد: جمعه هفته گذشته در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس سمت منطقه خواجه ربیع مشهد حوالی ساعت 10:30 شب دو خانم در ایستگاه اتوبوس نشسته بودند و یک موتوری مزاحم آن‌ها شد.

,

 

,

وی افزود: من با دیدن این صحنه با بوق ماشین و حرکت دست آن‌ها را امربه‌معروف کرده و خواستم از انجام این کار منصرف کنم اما فحش بسیار رکیکی به من داد و با عصبانیت با موتور به سمت من آمد.

,

 

,

شیشه‌های ماشینم برای انجام فریضه الهی خرد شد

, شیشه‌های ماشینم برای انجام فریضه الهی خرد شد,

این امربه‌معروف با بیان اینکه من با دیدن این صحنه فوراً با ماشین صحنه را ترک کردم، گفت: تعقیب و گریز همین‌طور ادامه پیداکرده بود تا اینکه آن‌ها مرا در یک بن‌بست گیر انداختند و با سنگ تعدادی از شیشه‌های ماشین را شکسته و بدنه ماشین را آسیب رساندند.

,

 

,

وی افزود: این افراد علاوه بر اینکه مرا مورد ضرب و شتم قراردادند، گوشی مرا نیز به سرقت بردند و همچنین تهدید به قتل نیز نمودند، البته قصد داشتند سوار ماشین من نیز شوند که به‌سرعت فرار کردم و به کلانتری منطقه توس رفتم.

,

 

,

حجت‌الاسلام (م.ص) عنوان کرد: به منطقه موردنظر رفتم و در آن منطقه در کلانتری شکایت خود را نوشتم و اکنون در حال انجام سایر مراحل آن هستیم.

,

 

,

با متجاوزین برخورد نشود امنیت اجتماعی از بین می‌رود

, با متجاوزین برخورد نشود امنیت اجتماعی از بین می‌رود,

وی با بیان اینکه با متجاوزین برخورد نشود امنیت اجتماعی از بین می‌رود، تصریح کرد: هدف من از شکایت و پیگیری این موضوع مجازات این افراد در برخورد باکسی است که در جامعه اسلامی در حال انجام واجب دینی است و مورد حمله قرار می‌گیرد تا درس عبرتی برای سایرین شود.

,

 

,

اما موضوع اینجاست که وظیفه حکومت اسلامی برقراری امنیت برای آمران به معروف است اما سؤال این است که چرا توسط نهادهای مربوطه برخورد قاطع با خاطیان این مسئله نشده و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اجرا نمی‌شود؟

,

 

,

, ,

قانون از آمران به معروف کاملاً حمایت می‌کند

, قانون از آمران به معروف کاملاً حمایت می‌کند,

سید عبدالله ارجاعی در گفتگو با خبرنگار «صبح توس» با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که مصوب سال 1394 در مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: این قانون یک قانون ساری و جاری در کشور است و هیچ مشکلی هم در اجرای آن در حال حاضر وجود ندارد و بر اساس این قانون آمران به معروف موردحمایت هستند.

,

 

,

وی افزود: در این قانون ماده نهم تا پانزدهم مربوط به حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر است و ماده هشتم این قانون نیز اعلام می‌کند تمامی مردم نیز شامل آن می‌شوند.

,

 

,

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به وضعیت امربه‌معروف استان، گفت: در استان با حمایت دادستان محترم کل استان و نیروی انتظامی مشکلی در حمایت از آمرین به معروف وجود ندارد و 23 شعبه ویژه تشکیل‌شده است.

,

 

,

قانون حمایت از آمران به معروف اجرا نشود وارد عمل می‌شویم

, قانون حمایت از آمران به معروف اجرا نشود وارد عمل می‌شویم,

وی ادامه داد: ما در ستاد استان مدیریت حقوقی داریم و اگر به ما اثبات شود که مشکلی درروند امربه‌معروف و نهی از منکر ایجادشده است، دایره حقوقی وارد عمل شده و مشکل را بررسی می‌کند.

,

 

,

ارجاعی با اشاره به اینکه اگر مشکلی برای امربه‌معروف پیش آمد و به ستاد ما عودت شد، عنوان کرد: در ستاد امربه‌معروف استان کمیسیون تشخیص وجود دارد که اگر تشخیص داده شد فرد امربه‌معروف متضرر شده است چه جانی و مالی توسط این ستاد در مراجع قضایی نیز موردحمایت قرار می‌گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه