اخبار داغ

پرداخت بودجه فدراسیون ها مستلزم تصویب لایحه بودجه است؛

فیروزی: بودجه اختصاص منابع مالی VAR انجام شده/ فدراسیون فوتبال باید پیگیری کند

فیروزی: بودجه اختصاص منابع مالی VAR انجام شده/ فدراسیون فوتبال باید پیگیری کند
معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: بودجه اختصاص منابع مالی VAR انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برنا فیروزی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم سید ابوالحسن میرواحدی، رئیس اسبق فدراسیون کشتی، اظهار داشت: درگذشت بزرگ‌مرد جامعه ورزش به ویژه کشتی که ورزش اول کشور ما است، تسلیت می‌گویم. او از چهره‌های محبوب و نامدار جامعه کشتی بود و برایش ظلب غفران و رحمت واسعه الهی داریم. در آموزه‌های دینی خود، برای مقبولیت جدا از محبوبیت تعریف دیگری داریم. مسیر محبوبیت می‌تواند به روش‌های مختلف اتفاق بیفتد اما مقبولیتی که از طریق عمل صالح و تقوا باشد، حتما برکاتی دارد و ارزشمندتر است.

وی افزود: میرواحدی هم از فرهنگ فتوت و جوانمردی برخوردار بود. همه دوست‌داران و رفقایش او را به نیک‌نامی، گذشت، ایثار و فرهنگ فتوت می‌شناختند. آن مرحوم از خادمان دستگاه سیدالشهدا و اهل بیت بود. ان‌شاءالله در بهشت برین امیر مومنان میزبانش باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سئوال دانا آیا تفاهم‌نامه مالی جدید فدراسیون‌ها امضا و درصد تخصیص بودجه‌ها تعیین شده، گفت: هر سال این اتفاق می‌افتد و وزارت ورزش کار را با فدراسیون‌ها انجام می‌دهد اما این امر مستلزم تصویب لایحه بودجه است. تا هفته گذشته درگیر جداول بودیم و نمایندگان محترم مجلس روی جدول بودجه مشغول فعالیت بودند. ان‌شاءالله پس از ابلاغ بودجه این اتفاق می‌افتد و به سرعت کار را انجام می‌دهیم.

فیروزی در پاسخ به دیگر سئوال دانا درمورد اینکه شنیده می‌شود وزارت ورزش منابع مالی لازم را برای سیستم  VAR تخصیص داده اما شرکت توسعه در این بحث تعلل می‌کند، توضیح داد: توسط دولت و سازمان برنامه و بودجه اختصاص منابع مالی VAR مدتی است انجام شده و از لحاظ تامین منابع مشکلی نداریم اما خرید تجهیزات تشریفات قانونی نیاز دارد که درمورد این موضوع نیز سازمان برنامه و دولت کمک‌های زیادی کرده‌اند.

وی افزود: البته به این دلیل که کار باید در فدراسیون فوتبال انجام شود، بین شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و فدراسیون فوتبال تعاملاتی برقرار است و تعیین شد روشی برای این موضوع در نظر گرفته شود. از این به بعد باید فدراسیون فوتبال پیگیری‌ها را برای ورود تجهیزات انجام بدهد که البته پیگیر هم هستند. فدراسیون فوتبال و مهدی تاج باید درمورد زمان ورود سیستم توضیح بدهند زیرا مسئولیت اجرا با آنها است.

معاون وزارت ورزش درپاسخ به این سوال که نگاه نظارتی این وزارت‌خانه به باشگاه استقلال و پرسپولیس پس از واگذاری آنها آیا شامل انتخاب اعضای هیات مدیره هم می‌شود، عنوان کرد: در حوزه نظام جامع باشگاه‌داری فدراسیون روی همه باشگاه‌ها تاکنون نظارت داشته اما درمورد استقلال و پرسپولیس به دلیل اهمیت‌شان و اینکه در گذشته مالکیت‌شان در اختیار وزارت ورزش بود، شاید توقع چیز دیگری باشد. در واقعیت واگذاری انجام شده و این شرکت‌ها از حیث حاکمیت شرکتی و مالکیت در اختیار مجموعه‌های مشخص و تعیین شده هستند که انتخاب هیات مدیره و موارد دیگر برعهده صاحبان 2 باشگاه است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه