اخبار داغ

اسلامی:

صندوق‌های رأی به شکل سهل و آسان فرایند انتخابات را پیش می‌برند

صندوق‌های رأی به شکل سهل و آسان فرایند انتخابات را پیش می‌برند
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تمامی گزارشات ما از این حوزه های انتخابیه نشان می دهد مشکل خاصی تاکنون نبوده است و هم صندوق های رای و هم دستگاه های الکترونیکی به شکل سهل و آسان فرآیند انتخابات را پیش می برند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به آماری از فرآیند مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ساعت 8 صبح فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری آغاز به کار کرد و ۹۰ نامزد باقی مانده برای ۴۵ کرسی به رقابت پرداختند.

وی افزود: 11 هزار و 510 شعبه برای دور دوم انتخابات بر اساس نظر هیات های اجرایی تامین کرده ایم و انتخابات در این شعبه ها ادامه خواهد داشت. تمامی گزارشات ما از این حوزه های انتخابیه نشان می دهد مشکل خاصی تاکنون نبوده است و هم صندوق های رای و هم دستگاه های الکترونیکی به شکل سهل و آسان فرآیند انتخابات را پیش می برند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعیه شماره 8 بسیار حایز اهمیت است، تصریح کرد: در این اطلاعیه عنوان شده است که مردم تلاش کنند در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه کنند و از حضور در ساعات پایانی در شعب خودداری کنند امیدواریم این توصیه مورد تایید و توجه هم وطنان قرار گیرد.

وی همچنین افزود: با توجه به احراز هویت الکترونیکی واجدان، نیازی به ثبت اثر انگشت نیست و در حوزه های الکترونیکی برگه رای اسفاده نمی شود.

اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های الکترونیک با استقبال مردم مواجه شده است و سرعت خوبی دارد و در وقت و هزینه صرفه‌جویی میشود. به دنبال تسری فرایندهای الکترونیک در همه انتخابات‌ها هستیم و امیدواریم با کار کارشناسی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان شکل گرفته این موضوع ادامه داشته باشد.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: بعد از اینکه پایان رای گیری رسما از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام میشود، دوستان می‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه