اخبار داغ

برگزاری نشست خبری سپک تاکرا با حضور دبیرکل فدراسیون جهانی و رئیس آسیایی؛

بن قادر: ایران تا ۱۰ سال آینده در جهان رکوردشکنی می کند/ آزاد: وزیر تقاضای میزبانی جام جهانی را داد

بن قادر: ایران تا ۱۰ سال آینده در جهان رکوردشکنی می کند/ آزاد: وزیر تقاضای میزبانی جام جهانی را داد
نشست خبری سپک تاکرا با حضور دبیرکل فدراسیون جهانی و رئیس کنفدراسیون آسیایی و رئیس انجمن سپک تاکرا ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری عبدالحلیم بن قادر دبیرکل فدراسیون جهانی و رئیس کنفدراسیون آسیایی سپک‌تاکرا به همراه نصرالله پری‌چهره سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی و سهراب آزاد رئیس انجمن سپک‌تاکرای ایران و نایب‌رئیس کنفدراسیون آسیایی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

بن قادر در ابتدای این نشست گفت: من با وزیر ورزش دیدار کردم و از این بابت خرسندم که در تعطیلات پذیرای ما به عنوان یک عضو از بدنه فدراسیون جهانی سپک تاکرا بود. دیدن وزیر بسیار عالی بود. وزیر هم برخورد مهربانانه ای با من داشت و فراموش نمی‌کنم که چقدر استقبال خوبی از من شد. ملاقات من با وزیر ورزش قرار بود ۳۰ دقیقه باشد، اما 2 ساعت طول کشید و فرصت داشتم که درباره توسعه جهانی این رشته و همچنین در ایران توضیح بدهم. حضور انجمن ایران یک رشد قارچ گونه و خوبی داشته و الان سپک تاکرا در ۲۵ استان فعال شده و زنان و مردان ایرانی در سطح جهانی بازی می‌کنند و کلاس جهانی دارند. من اعتقاد دارم ایران تا ۱۰ سال آینده در جهان رکوردشکنی خواهد کرد.

وی ادامه داد: وزیر ورزش قول حمایت مساعد از مسابقات زیر ۲۳ قهرمانی آسیا در تهران را داد. این برای اولین بار است که چنین رویدادی در سطح آسیا برگزار می‌شود و ۱۲ کشور به ایران می‌آیند و از وزیر ورزش بابت حمایت‌هایش تشکر می‌کنم. ایران یک کشور امن است و سایر کشورها باید به ایران بیایند و مطمئن هستم که این سطح تفکر از ایران تقویت می شود.

رئیس کنفدراسیون آسیایی سپک‌تاکرا با اشاره به اهمیت احداث آکادمی عنوان کرد: به وزیر گفتم که مسأله مهمی وجود دارد و این که ما از طریق فدراسیون جهانی یک آکادمی در ایران تأسیس کنیم. ایران می‌تواند آکادمی داشته باشد، چون سطح خوبی از سپک تاکرا دارد. مزیت آکادمی این است که می‌توانیم دوره‌های آموزشی مختلف و همچنین تربیت مدیران و رهبران در این رشته را داشته باشیم و سطح دانش این رشته را ارتقاء بدهیم. برای الحاق به IOC باید حاکمیت خوبی داشته باشیم و تأسیس این آکادمی می‌تواند به این موضوع کمک کند.

بن قادر گفت: در بازدید از ایران از سهراب آزاد خواستم که تعداد کرسی‌های ایرانیان را افزایش بدهد. همچنین پوشش و حجاب زنان ایرانی بسیار مهم است و از کشورها خواسته ام که زنان ایرانی را با همین حجاب بپذیرند. موضوع دیگر اینکه از آزاد خواستم یک وکیل حقوقی داشته باشیم که به همین منظور آقای روحانی به ما ملحق خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا درباره دیدار با مسئولین کمیته ملی المپیک ایران تصریح کرد: دیروز با مناف هاشمی دبیرکل کمیته المپیک ملاقات داشتم و فرصتی شد که توسعه این رشته را توضیح بدهم. آنها نیز تحت تأثیر گزارش قرار گرفتند. ۶۵ عضو فدراسیون جهانی سپک تاکرا درخواست خود را برای الحاق این رشته به کمیته بین‌المللی المپیک داده‌اند و از کمیته المپیک ایران و وزارت ورزش نیز می خواهم که ما را در این مسیر کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت رده های پایه گفت: مسأله مهم توسعه این رشته در مدارس است و سهراب آزاد باید یک برنامه 10 ساله آماده کند تا مدارس فعال شوند. سپک تاکرا باید فراگیر شود و وزارت علوم هم باید حمایت کند.  همچنین نیاز به تربیت مربی است. الان قیمت یک توپ ۱۰ دلار است که برای ایران گران محسوب می‌شود. من ۴۰۰، ۵۰۰ توپ به ایران می‌دهم ، اما کافی نیست. ایران باید مجری ساخت توپ باشد و ما آماده دادن لایسنس توپ یه ایران هستیم.

وی درباره امکاناتی که فدراسیون جهانی برای میزبانی به ایران می‌دهد، گفت: فدراسیون جهانی ۵۰ هزار دلار و ۲۰۰ توپ و ... را داده است و اینها برای توسعه سپک تاکرا است.

دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا درباره توسعه این رشته بیان کرد: الان ۶۰ کشور داریم و کشورهای بیش‌تری را برای مسابقات جهانی نیاز داریم. آفریقا را از قبل روی ۱۷ کشور کار کردیم که ۱۰ کشور را برای تاسیس فدراسیون ملی ترغیب کردیم. ۱۰ کشور در اروپا داریم و در خاورمیانه باید ایران نقش بزرگ‌تری ایفا کند. ایران در آسیای میانه باید پیشتاز باشد. تمایل دارم ایران راهبری آسیای میانه را برعهده بگیرد. همه ۸ کشورهای آسیای میانه باید به تهران بیایند و فدراسیون آسیای میانه تاسیس کنیم. توسعه سپک‌تاکرا از ایران خیلی پراهمیت است. ما می‌توانیم ‌۱۰۰ کشور را طی ۳ سال آینده به فدراسیون اضافه کنیم اما باید روی مدیریت آن کار کنیم.

پریچهره: درخواست برگزاری اجلاس فدراسیون‌های آسیایی یا جهانی را داریم

نصرالله پریچهره، سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی در این نشست اظهار داشت: از حضور آقای قادر در ایران خرسندیم و آینده خوبی برای سپک‌تاکرای ایران متصور هستیم. قطعا با حمایت‌های قادر و زحمات اعضای انجمن، روزهای خوبی در راه است. درخواست کردیم هم‌زمان با برگزاری مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا، اجلاس روسای فدراسیون‌های آسیایی یا حتی جهانی را در ایران داشته باشیم که ان‌شالله این را در تفاهم‌نامه می‌آوریم. وزیر ورزش و دبیرکل کمیته این اصرار را داشته‌اند. اتفاق بزرگ و زیبا، میزبانی کشورمان است. مناف هاشمی دیروز گفت کمیته نسبت به انجمن‌های این فدراسیون دقیق‌تر شده و فکر می‌کنم اتفاقات بهتری هم رخ بدهد.

آزاد: وزیر ورزش تقاضای میزبانی جام جهانی سپک تاکرا را داد

سهراب آزاد، رئیس انجمن سپک‌تاکرا عنوان داشت: یکی از برنامه‌های ما در سپک‌تاکرا همین میزبانی زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا است که اهمیت زیادی داشت. تفاهمی با سرپرست فدراسیون هم انعقاد می‌شود که برای حضور داوران بین‌المللی، مسئولان مسابقات، تجهیزات مهم و سفر به مسابقات جهانی دیویژن A در ۲ رشته در مالزی صحبت شده. باید برای برتر شدن، خیلی تلاش کنیم. زنان ما باحجاب و خیلی خوب مسابقه می‌دهند و لباس فرم زنان ما هم توسط قادر به کشورهای دیگر هم توصیه شده‌. میزبانی جام جهانی توسط وزیر ورزش و جوانان تقاضا شده و جلسات خوبی هم برگزار شد.

آزاد درباره کمک‌های داخلی به این میزبانی گفت: برای نخستین بار است که مسابقات سپک تاکرا زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا برگزار می‌شود. قول‌هایی برای هتل و سالن به ما داده‌اند اما هزینه‌های بلیت و میزبانی بسیار بالاست. کمیته و وزارت از ما حمایت کرده و قول کمک مالی داده‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه