اخبار داغ

«عصر همدان» گزارش می‌دهد:

رفع موانع عملی به‌هنگام برای جهش تولید

رفع موانع عملی به‌هنگام برای جهش تولید
چندین سال است که مقام معظم رهبری در راستای شعار سال به مسئله تولید توجه دارند که این امر نشان‌دهنده جایگاه و موقعیت استراتژیک تولید را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ شعار سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سال با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» در نظر گرفته شده است و بار دیگر رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر کلیدواژه «تولید» راه حرکت کشور را مشخص کرد.

چندین سال است که مقام معظم رهبری در راستای شعار سال به مسئله تولید توجه دارند که این امر نشان‌دهنده جایگاه و موقعیت استراتژیک تولید را دارد.

شهرستان ملایر دارای واحدهای تولیدی فراوانی در بخش‌های معدنی، صنایع تبدیلی، غذایی، بسته‌بندی و… سهم بسزایی از تولید استان همدان را در اختیار دارد.

واحدهای تولیدی همچون بافتینه و بافتسان، معدن سرمک، واحدهای فروسیلیس و واحدهای بسته‌بندی کشمش در بین تولیدکنندگان برتر کشور قرار دارند و توانسته‌اند ملایر را به‌عنوان برترین شهرستان استان در صادرات معرفی کنند.

برای جهش دادن به امر تولید باید تا می‌توان به واحدهای تولیدی توجه داشت و علاوه بر ارتقای جایگاه آنان موانع و مشکلات سر راه آنان نیز برطرف شود تا با تحقق شعار سال شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم.

در همین راستا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان و کارگروه این ستاد در شهرستان‌ها برپا شده تا واحدهای تولیدی هر شهر بتوانند بدون واسطه با مسئولین مربوطه مشکلات خود را مطرح تا بامانع زدایی شاهد جهش تولید باشیم.

در آخرین کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان مشکلات ۱۲ واحد تو. لیدی بررسی و راهکارهای مخصوص عنوان شد تا این واحدها بتوانند باقدرت راه تولید را ادامه دهند.

* حمایت از تولید و سرمایه‌گذار اولویت شهرستان است

فرماندار ملایر با بیان اینکه شعار سال با برنامه‌ریزی عملی تحقق می‌یابد، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی شهرستان ملایر برگزار شد.

سلمان افزود: در این جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات ۱۲ واحد تولیدی شهرستان با حضور مدیران کل استان و مدیران شهرستان بررسی شد

وی به حضور نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اشاره کرد و افزود: در این نشست هر کدام مسائل و مشکلات خود را تصریح کردند و باتوجه‌به مشکلات هر اداره کل پاسخگوی رفع مشکلات آنان بود.

فرماندار ملایر با اشاره به مصوبات نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ملایر عنوان کرد: مصوبات و تصمیمات بسیار خوبی برای رفع موانع و حمایت از واحدهای صنعتی تولیدی و کشاورزی شهرستان اتخاذ شد.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی فروسیلیس شهرستان عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده یکی از مهم‌ترین موارد مصوب در این نشست رفع مشکلات واحدهای فروسیلیس شهرک صنعتی امام رضا (ع) ملایر بود.

اسماعیلی بیان کرد: در روزهای آینده بازگشایی واحد فروسیلیس شهرستان و بازگشت کارگران به واحدها هستیم.

وی تأکیدکردن: در راستای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی به جد ورود کرده و تا حل آخرین مورد در کنار سرمایه گذران خواهیم بود.

* احیای ۲۷۶ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عنوان کرد: با حضور در شهرستان‌ها مشکلات واحدهای تولیدی به‌صورت میدانی بررسی می‌شود.

سید مجتبی حسینی گفت: در جلسات بررسی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی در هر شهرستان تلاش می‌شود تا آنجا که در بضاعت استان است موانع برطرف و واحدهای تولدی باقدرت به کار خود ادامه دهند.

وی تأکید کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریتی برطرف‌کردن موانع واحدهای تولیدی است تا بتوان سهم قابل‌توجهی در راستای جهش تولید در کشور را داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به ثمرات نشست‌های ستاد تسهیل استان همدان افزود: این جلسات و نشست‌ها منتج به احیای ۲۷۶ واحد تولیدی شده است و تمام توان استان برای رفع این موانع به‌کارگیری می‌شود.

حسینی با بیان اینکه نشست ستاد تسهیل استان در سال ۱۴۰۲ بیش از یک هزار و ۹۳ مصوبه به تصویب رسیده است، تصریح کرد: از تعداد کل این مصوبات ۹۶ درصد اجرایی شده و مابقی در دست اجرا است.

وی بیان کرد: مشکلات و مواردی واحدهای تولیدی که به ستاد تسهیل استان همدان ارجاع می‌شود بررسی و جلسات با حضور استاندار برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بیان کرد: هر هفته و به‌صورت مستمر جلسات ستاد تسهیل استان برگزار شده تا رفع موانع تولید در استان به نتیجه برسد.

وی افزود: باتوجه‌به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» تمام تلاش مجموعه استان به‌نتیجه‌رسیدن مصوبات ستاد تسهیل برای تحقق شعار سال است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه