اخبار داغ

مسائل فرهنگی دغدغه این گروه جهادی است

مسائل فرهنگی دغدغه این گروه جهادی است
گروه جهادی شهید امید اکبری که از سال 1399 کار خود را آغاز کرده، با ورود به حوزه‌های مختلف مسائل فرهنگی، اقداماتی را برای جوانان و نوجوانان انجام داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ به مناسبت هفته بسیج سازندگی به سراغ یکی از گروه‌های جهادی استان اصفهان رفته‌ایم که در حوزه مسائل فرهنگی و رسانه‌ای مشغول به فعالیت است. در همین راستا با «علی غفاری مسئول گروه جهادی شهید امید اکبری» به گفتگو پرداخته‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید:

 صاحب نیوز: به طور مختصر فعالیت‌های گروه جهادی شهید امید اکبری را توضیح دهید.

 غفاری: گروه جهادی فرهنگی شهید امید اکبری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی لازم دید برای مسائل و معضلاتی که در جامعه امروزی ما وجود دارد، گام‌هایی برداشته و اقداماتی انجام دهد. در جلساتی که با مسئولان گروه جهادی برگزار کردیم، اقداماتی که در حوزه مسائل فرهنگی و جهادی جامعه به آن نیاز داشت را مورد بررسی قرار دادیم و در همین راستا مقرر شد اقداماتی انجام شود.

 مصوباتی که گروه جهادی ما داشته باتوجه‌به نیازهای شهر اصفهان و در بعضی از موارد نیز شهرهای هم‌جوار بوده و تلاش کرده‌ایم که بتوانیم برنامه‌هایی را که نیاز جوانان امروزی را بر طرف می‌کند به اجرا در بیاوریم.

 گروه جهادی شهید امید اکبری باتوجه‌به مصوباتی که داشته سعی کرده تا آنجایی که امکان دارد اقدامات فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد. ما در مناسبت‌هایی که نیاز بوده مشارکت داشتیم و سعی شده با هیئت‌های مذهبی و دیگر گروه‌های جهادی سطح شهر تعامل داشته باشیم؛ به دلیل اینکه یکی از اقدامات گروه جهادی ما برپایی موکب در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی است و خیلی بر روی آن نظر داریم.

صاحب نیوز: در این موکب‌ها چه برنامه‌ای را در دستور کار دارید؟

 غفاری: برخی از جوانان ما متأسفانه از لحاظ اعتقادی کمی ضعیف هستند، ما در این موکب‌ها بر روی مسائل اعتقادی جوانان کار می‌کنیم و تمرکزمان بر روی جوانان دهه نودی و دهه هشتادی است، چرا که اعتقادات این قشر از جامعه امروزی ما بیشتر مورد هجمه دشمن واقع شده است و با اجرای این برنامه‌ها سعی شده یک گره‌ای از کار جوانان باز شود.

 در طول سال‌های گذشته در مناسبت‌هایی مانند ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه، با برپایی موکب‌ها، سعی کردیم آنچه که می‌توانیم را با برنامه‌های خاصی که در نظر داریم به شهروندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان ارائه دهیم. به طور مثال دهه فاطمه سال گذشته در ملک شهر موکب بزرگی برپا کردیم و جوانان دهه نودی و دهه هشتادی محور اقدامات ما بودند و سعی کردیم برنامه‌های مختلفی برای آنها داشته باشیم.

 باتوجه‌به امکاناتی که در اختیار داشتیم، سال گذشته در موکب دهه فاطمیه سعی کردیم به‌صورت تصویری نیز برنامه‌هایی داشته باشیم و تلویزیون شهری در موکب نصب کردیم. همچنین در مجاورت موکب مهدکودک هم برپا کردیم و یکی از دوستان که امکانش را داشت، در کنار موکب یک آرایشگاه مردانه ایجاد کرد.

 

 

صاحب نیوز: ویژه‌ترین اقدامی که طی این سال‌ها انجام داده‌اید چه بوده است؟

 غفاری: اقدامات مختلفی از زمان تأسیس گروه جهادی ما تا کنون انجام شده اما یکی ویژه‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین اقداماتی که انجام داده‌ایم، جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) در بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان ویژه کودکان سرطانی بود که یک سری اسباب‌بازی هم برای آن کودکان تهیه شد. عروسک‌گردانی نیز از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

نمایشگر ویدیو

غفاری: یکی دیگر از اقدامات ویژه گروه جهادی ما اعزام هر ساله هشت نفر زائر اولی به مشهد مقدس است. همچنین مهم‌ترین کاری که طی این سال‌ها انجام داده‌ایم، جذب جوانان دهه نودی و دهه هشتادی بوده است.

 همایش همدلی و توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع غذای گرم را در طول سال در دستور کار داریم ولی در مناسبت‌ها سعی شده به طور ویژه به این موضوع بپردازیم. همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی و لوازم‌التحریر ویژه دانش‌آموزان کم‌برخوردار را در دستور کار داشته‌ایم.

photo_۲۰۲۴-۰۵-۰۶_۲۳-۴۴-۰۶

photo_۲۰۲۴-۰۵-۰۶_۲۳-۴۴-۱۸

photo_۲۰۲۴-۰۵-۰۶_۲۳-۴۴-۲۳

 

 صاحب نیوز: چرا شما فعالیت در عرصه فرهنگی را انتخاب کردید؟

 غفاری: باتوجه‌به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که از حدود ۱۵ سال پیش ابتدا بحث شبیخون فرهنگی و بعد هم بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند، ما لازم دانستیم در این موضوع ورود کنیم و اکنون که دشمن با تمام قوا وسط میدان آمده، نباید میدان فرهنگی را به دست آنها بدهیم و باید با تمام قوا وارد این میدان شویم و با آنها مقابله کنیم.

 صاحب نیوز: به‌عنوان حرف پایانی چه انتظاری از مسئولان دارید؟

 غفاری: گروه جهادی ما به‌خاطر اینکه مردمی است و از جایی درآمد خاصی ندارد و باتوجه‌به مشکلات معیشتی و اقتصادی که در حال حاضر در جامعه ما وجود دارد، ما از مسئولان انتظار داریم که واقعاً دست یاری به ما بدهند، چرا که در بسیاری از مسائل می‌توانند به ما کمک کنند.

 بعضی از مسئولان هستند که همکاری می‌کنند و بعضی از مسئولان هم متأسفانه این مسئولیت را از گردن خود باز کنند و ما امیدواریم خودشان را به خواب نزده باشند، چرا که دشمن در این عرصه ورود کرده و اگر هوشیار نباشیم، از بی‌توجهی به مسائل فرهنگی قطعاً ضربه خواهیم خورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه