اخبار داغ

مسئولیت هواداران با باشگاه‌هاست؛

قنبرزاده: جریمه ویسی قابل کاهش است؛ ممکن است فصل جدید لیگ را به تعویق بیاندازیم

قنبرزاده: جریمه ویسی قابل کاهش است؛ ممکن است فصل جدید لیگ را به تعویق بیاندازیم
نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: اگر ورزشگاه‌های ما برای فصل آتی آماده نباشد فصل بعد لیگ برتر به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال پیرامون حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: فدراسیون فوتبال با توجه به حساسیت لیگ برتر در روزهای پایانی تصمیم گرفت که یک کمیته صیانت را تشکیل دهد. متاسفانه در این دیدار اتفاقات ناگواری رخ داد که حتی وزیر ورزش نیز به این ناهنجاری‌ها و به ویژه در رابط با بانوان واکنش نشان داد. فدراسیون فوتبال بلافاصله یک کارگروه برای این حواشی تشکیل داد تا با هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای خارج از فدراسیون روی این موضوع کار کنند. 

وی در ادامه بیان داشت:  کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال با بررسی مدارک تصمیم گرفت که یک هوادارنما را به مدت ۱۰ سال از حضور در اماکن ورزشی منع کند. مسئولیت هواداران بر عهده باشگاه‌ها است. این کارگروه و کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال با بررسی مدارک حتما برخورد جدی با خاطیان را در دستور کار قرار می‌دهد. نمی‌توانم زمان دقیقی را اعلام کنم، کمیته‌های قضایی ما باید با بررسی دقیق مدارک این احکام را صادر کنند. باید سرعت عمل و دقت عمل در دستور کار قرار بگیرد تا آرای صادره مطابق با قوانین و آیین نامه فدراسیون باشد.

وی در رابطه با جانمایی نادرست هواداران در ورزشگاه‌ها به خصوص در دیدار پرسپولیس و سپاهان عنوان داشت: یکی از موارد اصلی برای کارگروه‌های این خواهد بود که اگر ورزشگاه‌های ما برای فصل آتی آماده نباشد فصل بعد لیگ برتر به تعویق خواهد افتاد. تاکید فدراسیون بر این خواهد بود که هیچ چیزی نباید فدای شان مردم شود. باید هوادران در فصل آینده بر روی صندلی تعیین شده قرار بگیرند و این حداقل استاندارد خواهد بود که باید انجام شود. بخش جانمایی تماشاگران خارج از حوزه فدراسیون فوتبال است. اما اینکه فرد یا افرادی بخواهند توهین کنند صورت مسئله را پاک نمی‌کند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در رابطه با جرایم نقدی فدراسیون و همچنین جریمه سنگین عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان تصریح داشت: این حکم توسط هیات رییسه سازمان لیگ تصویب شده است. اما در نهایت باید کمیته انضباطی این حکم را تایید کند. البته این جریمه یک تبصره‌ای داشت که گویا کمتر دیده شده است. در حکم آمده که تا سقف یک چهارم قابل کاهش خواهد بود. یعنی این حکم ۲ میلیارد تومانی می‌تواند با تشخیص رییس فدراسیون و نهایت در کمیته انضباطی تا ۵۰۰ میلیون کاهش پیدا کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه