اخبار داغ

در بیست‌وپنجمین ایستگاه؛

لیگ برتر فوتبال| هفته ال‌کلاسیکوها؛ تعیین سرنوشت قهرمان در تبریز و تهران؟!

لیگ برتر فوتبال| هفته ال‌کلاسیکوها؛ تعیین سرنوشت قهرمان در تبریز و تهران؟!
در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال ایران، دیدارهای حساس و تماشایی‌ای برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ بیست‌وپنجمین ایستگاه از قطار رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بدون تردید از مهیج‌ترین و تماشایی‌ترین هفته‌های لیگ برتر است که با حساسیت بالای خود، تا حد زیادی می‌تواند سرنوشت قهرمان احتمالی فصل بیست‌وسوم لیگ را تعیین کرده و میخ‌های قهرمانی یکی از سرخابی‌ها را با شدت بیش‌تری بکوبد.

با برنامه‌ریزی تکراری سازمان لیگ که همه حتی از اعتراض به درهم‌ریختگی آن هم خسته شده‌اند، روز گذشته تنها یک بازی و امروز 7 بازی از هفته بیست‌وپنجم برگزار خواهد شد که در حساس‌ترین آن‌ها تراکتور در تبریز به مصاف استقلال خواهد رفت و پرسپولیس هم در تهران مقابل سپاهان اصفهان صف‌آرایی خواهد داشت.

در نخستین ال‌کلاسیکوی هفته بیست‌وپنجم، تبریزی‌ها که پاکو خمس را به فراموشی سپرده و هدایت فنی تیم را به حمید مطهری سپرده‌اند، بدون سرمربی و با هدایت مربی‌شان به مصاف تیم فوتبال استقلال خواهند رفت. آبی‌ها بازی رفت را با تک گل ایمان سلیمی به پیروزی رسیده و انگیزه‌ای بسیار بالا برای تکرار نتیجه بازی رفت دارند.

در آن سوی میدان اما تراکتور که ذوب‌آهن را در نخستین گام مربی‌گری مطهری در جام حذفی شکست داده، با روحیه‌ای بالا در خانه‌اش که قطعاً حمایت گسترده هوادارانش را هم در اختیار خواهد داشت، می‌تواند یک اتفاق مهم و خاطره‌انگیز را رقم بزند و جواد نکونام و شاگردانش را با دستانی خالی از امتیاز به سمت تهران بدرقه کند.

مطهری اگر بتواند این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، ضمن حفظ امید برای کسب سهمیه آسیایی جایگاه خود را در بین هواداران این تیم محبوب خواهد ساخت. استقلال تهران برای این بازی «رافائل سیلوا» را قطعاً در خط دفاع نخواهد داشت و خبری از سیدحسین حسینی درون دروازه هم نیست. استقلال در صورت هر گونه تزلزل، شاید صدر جدول را دو دستی تقدیم رقیب سنتی‌اش کند.

در تهران و در دیگر بازی حساس و ال‌کلاسیکووار هفته هم شاگردان ژوزه مورایس که به تازگی اسلام هم آورده، در مهم‌ترین مصاف فصل خود به جدال با پرسپولیس خواهند پرداخت. استقبال خوبی از این بازی در آخرین روز کاری هفته شده و بنابراین با توجه به ساعت برگزاری بازی، بعید نیست با صندلی‌های پر ورزشگاه آزادی مواجه باشیم.

پرسپولیس و سپاهان که به ترتیب با ۵۲ و ۴۵ امتیاز در رده های دوم و سوم جدول قرار گرفته اند، هر کدام منتظر غفلت استقلال و یا دیگری هستند. به احتمال بسیار زیاد علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس به دلیل مصدومیت در این بازی حضور ندارد و سرخ ها بار دیگر باید چهارچوب دروازه خود را به امیررضا رفیعی واگذار کنند.

 سپاهان هم برای این بازی محمد دانشگر مدافع خود را به دلیل مصدومیت نخواهد داشت و رضا اسدی و فرشاد احمدزاده هم نمی توانند از ابتدا در ترکیب زردپوشان قرار گیرند. دانیال اسماعیلی فر از پرسپولیس نیز به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش نیست. بازی رفت را پرسپولیس با یک گل در اصفهان شکست خورده بود.

شاگردان اوسمار ویه‌را درصدد انتقام‌گیری از حریف نام‌دار خود هستند و می‌دانند اگر از این بازی 6 امتیازی و خانگی سربلند بیرون بیایند، یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شده و فقط باید مترصد فرصتی برای جا ماندن استقلال و سبقت‌گیری از آبی‌هایی باشند که انگار قصد رها کردن کورس صدرنشینی و قهرمانی را هر طوری که هست، ندارند.

در دیگر بازی‌های این هفته هم هوادار با صنعت‌نفت آبادان، مس رفسنجان با گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران با ذوب‌آهن اصفهان، استقلال خوزستان با آلومینیوم اراک و ملوان بندرانزلی نیز با فولاد خوزستان دیدار خواهند داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه