اخبار داغ

یک استاد دانشگاه در یادداشتی اختصاصی به راه دانا نوشت:

آمریکایی ها بزرگترین دزدان تاریخ بشریت هستند

آمریکایی ها بزرگترین دزدان تاریخ بشریت هستند
ارز های دیجیتال علاوه بر تحمیل ارزش افزوده صفر و غارت سرمایه کشورهای در حال توسعه با ایجاد نقدینگی عظیم، وسیله مناسبی برای خروج بدون سر و صدای سرمایه از کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید گودرزی در یادداشتی اختصاصی به راه دانا نوشت:

در سال ۱۹۴۴ در کنفرانس جهانی برتون وودز آمریکایی ها از آشفتگی های مالی جهان بعد از جنگ جهانی، سو استفاده تمام و کمال کردند و دلار را بعنوان ارز مرجع به جهان معرفی کردند.

آنها متعهد شدند که به ازای هر اونس طلا 35 دلار چاپ کنند و در اختیار کشورهای جهان قرار دهند.

اما در سال 1972 آمریکا ارتباط طلا را با دلار کامل قطع کرد و تا توانستند دلار چاپ کردند. اکنون آنها به ازای هر اونس طلا بیش از 2300 دلار چاپ و صرفا با چاپ دلار و افزایش نقدینگی، ثروت کشورهای دیگر را صاحب شدند. اکنون بخش بزرگی از چالش تورم و نقدینگی کشورهای جهان ناشی از افزایش لجام گسیخته انتشار دلار است.

بزرگترین و آسانترین دزدی، افزایش نقدینگی است و آمریکایی ها بدون شک بزرگترین دزدان تاریخ بشریت هستند.

آنها حدود 2236 میلیارد دلار، از حدود 7812 میلیارد دلار اسکناس جهان را به اقتصاد جهانی تحمیل کردند. کشورهای حوزه یورو هم حدود 1578 میلیارد دلار از اسکناس های جهان را تولید و از آن طریق، ثروت کشورهای دیگر را بدون زجر و زحمت مال خود کردند.

«اما شمردن سکه‌ها و اسکناس‌ها همه چیز درباره میزان پول جهان را به ما نمی‌گوید. به‌ عنوان مثال، افراد در حساب‌های بانکی خود پولی دارند که با سکه خاصی مطابقت ندارد. در بریتانیا، حدود ۹۶ درصد پول، فقط به صورت الکترونیکی وجود دارد. وقتی آن را در نظر بگیرید، نقدینگی انگلیسی ها مجموع ۸۴ میلیارد پوند نیست، بلکه ۲۲۲۳ میلیارد پوند است. اگر دوباره ارقام موجود برای کل جهان را شمارش کنید - پول به صورت سکه و اسکناس، به اضافه پول الکترونیکی در حساب‌های بانکی - تقریبا ۴۶ هزار و ۵۵۷ میلیارد پوند (۵۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار) خواهد بود. که بدون شک بخش بزرگی از آن توسط آمریکایی ها و اروپایی ها تولید شده است.

آمریکایی ها به این سطح از غارت منابع دنیا بسنده نکرده اند. آنها حدود ۲.۵۳ تریلیون دلار ارز دیجیتال هم به نقدینگی جهان از روشهای پیچیده افزوده اند. و این ارقام هر روز بیشتر می شود. ارزش افزوده این حجم از نقدینگی برای کسانی که در این بازارها سرمایه گذاری می کنند، صفر مطلق است. آنها هوشمندانه مردم را تحریک به سرمایه گذاری در این بازارها می کنند و با ایجاد نوسان‌های بزرگ، دارایی کشورها را از آن خود می کنند.

با سرمایه گذاری ایلان ماسک در بیت کوین این ارز دیجیتال به ۶۷ هزار دلار می رسد و با رفتن او به ۱۴ هزار دلار. این حجم بزرگ سرمایه دقیقا کجا رفت؟

تنها یک ارز بنام لونا با دلار بی ارتباط بود . آمریکایی ها سریعا تمام آن را خریدند و ارزش آن را صفر کردند.

ارز های دیجیتال علاوه بر تحمیل ارزش افزوده صفر و غارت سرمایه کشورها بخصوص کشور های در حال توسعه ایجاد نقدینگی جدید و عظیم، وسیله مناسبی برای خروج بدون سر و صدای سرمایه از کشورهای عقب مانده، بدون نظارت بانکهای مرکزی آنهاست و بدون شک مقصد این سرمایه ها کشورهای در حال توسعه نیست.

راه اندازی زیر ساخت هایی مثل سوئیفت و معاهداتی مثل پالرمو, fatf و cft مکمل این نظام پولی و مالی یکطرفه و استعماری و استثماری هستند.

آنها کشورهایی که این نظام پولی و مالی را قبول نداشته باشند، بشدت تنبیه و کاملا تحریم می کنند.
آنها همچنین نگران زیر ساخت های مالی کشورهایی مثل اعضای بریکس هستند.

مجید گودرزی

مدرس مدیریت مالی دولتی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه