اخبار داغ

قناد باشی در گفتگو با دانا:

صهیونیست ها اگر منافع خود را در نظر بگیرند هرگز فکر حمله مجدد به ما نخواهند بود

صهیونیست ها اگر منافع خود را در نظر بگیرند هرگز فکر حمله مجدد به ما نخواهند بود
کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به حمله ایران علیه اراضی اشغالی تاکید کرد: صهیونیست ها اگر اهل محاسبه باشند و منافع خود را در نظر بگیرند هرگز فکر حمله مجدد به ما نخواهند بود.

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل آفریقا در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه حمله ایران علیه اراضی اشغالی توانایی قابل توجهی در ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از تجاوزات دشمن دارد، اظهار کرد: در این عملیات، توان پهپادی و موشکی ما به خوبی به نمایش درآمد؛ دقت موشک‌هایی که ما تولید می‌کنیم، به وضوح مشهود و قابل رویت است و نشان می‌دهد که ما توانایی و قابلیت لازم برای ضربه زدن به هر نقطه‌ای در منطقه را داریم؛ این موضوع بسیار اهمیت دارد برای هر دشمن متجاوزی که خیال تجاوز به خاک ما را داشته باشد.

وی افزود: طبیعتا، دشمن زمانی که با چنین توانمندی مواجه می‌شود که به کمک مستشاران خارجی متصل نیست و به سلاح‌ها و تولیدات خارجی متکی نیست، عمدتاً داخلی است، مضطرب می‌شود و این اضطراب باعث توانمند شدن ما می شود. توان بازدارندگی به این معناست که دشمن با دیدن توانایی ما، به واقعیت متوجه می‌شود که فکر حمله به ما را از سرش بیرون کند.

این کارشناس مسائل آفریقا با تاکید بر اینکه صهیونیست ها اگر اهل محاسبه باشند و منافع خود را در نظر بگیرند هرگز فکر حمله مجدد به ما نخواهند بود، گفت: با تجربه‌ای که بارها دیده شده، آنها در تصمیم‌گیری‌هایشان منافع ملی خود را فراموش می‌کنند و به احساسات و انگیزه‌های سوء و نامطلوب خودشان اجازه می‌دهند تا رفتارشان را تحت تأیید قرار دهند. لذا ممکن است که آنها باز هم خرد و عقل را کنار بگذارند، وارد یک حرکت دیوانه‌وار شوند، و بدون محاسبه زیان‌هایی که ممکن است به آنها تحمیل شود، به مرزها تعدی کنند.

وی با اشاره به اینکه از رژیم صهیونیستی چنین چیزی بعید نیست، تصریح کرد: در این صورت آنها با حرکت بسیار بزرگتر و واکنش شدیدتر ما رو به رو خواهند شد؛ کما اینکه فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح ما نیز به این مسأله اشاره کردند. هم ارتش هم سپاه اعلام کرده اند که اگر رژیم صهیونیستی چنین قصدی داشته باشد، در مرحله بعدی اقدام خواهیم کرد.

قناد باشی با بیان اینکه ما دو مرحله پس از این را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: مرحله بعدی عملیات بسیار بزرگتر خواهد بود و مراکز بسیاری در اسراییل مورد حمله قرار خواهد گرفت و در مرحله نهایی دیگر چیزی از اسراییل باقی نخواهد ماند. در واقع در مرحله دوم، آنها پشیمان‌تر خواهند شد و در مرحله سوم هم اساسا کسی برای پشیمان شدن در فلسطین اشغالی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل در حال حاضر در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: ارتش رژیم صهیونیستی شش ماه جنگیده و شکست خورده است و از جنگ خسته است، و نشانه‌های روشن آن همین عقب‌نشینی از خان یونس است. اعتبار ارتش اسرائیل نیز به دلیل ناتوانیش در تحقق اهداف اعلام شده اش، اثبات شده است.

این کارشناس بین‌الملل گفت: در گروه‌های امنیتی و اطلاعاتیشان نیز اعتبار خود را از دست دادند، چرا که نتوانستند عملیات طوفان الاقصی را پیش‌بینی نمایند و همچنین نتوانستند مکان و مقر سران حماس یا محل اسرای در اختیار آنها را شناسایی نمایند و آنها میزان حملات ما را هرگز تصور نمی‌کردند که این حجم از آتش به روی آنها گشوده شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه