اخبار داغ

با آزادکاران در بیشکک؛

وفایی‌پور: بیمار نمی‌شدم، طلا می‌گرفتم/ محمدیان: هیچ کشتی‌گیری شکست‌ناپذیر نیست

وفایی‌پور: بیمار نمی‌شدم، طلا می‌گرفتم/ محمدیان: هیچ کشتی‌گیری شکست‌ناپذیر نیست
آزادکاران تیم ملی کشتی کشورمان پس از مبارزه در رقابت‌های قهرمانی آسیا صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ کشتی‌گیران 5 وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا رد بیشکک، امروز پس از مبارزات خود به اظهارنظر پرداختند.

وفایی‌پور: بیمار نمی‌شدم، طلا می‌گرفتم

هادی وفایی‌پور بعد از کسب نشان برنز وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا، به بیماری‌اش در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دو هفته پیش دچار آنفولانزا شدم و دو هفته خوابیدم. 6 کیلو از بدنم ریخت و دیگر بدنم برنگشت. نسبت به جام یاشاردوغو بدنم افت کرده بود و نتوانستم اول شوم و شرمنده مردم شدم.

وی درباره کشتی‌اش با عظمت دولتبیکوف قزاقستانی که خیلی دیر برای فن زدن و امتیاز گرفتن استارت زد و در نهایت باخت، تصریح کرد: چون بدنم افت کرده بود، نتوانستم زودتر استارت بزنم. همانطور که گفتم دو هفته تمرین نکردم. بدنم نمی‌کشید. اگر بدنِ سرحال مسابقات کشوری و جام یاشاردوغو را داشتم، با اختلاف بالا او را شکست می‌دادم. گاهی هم نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود.

کشتی‌گیر وزن 86 کیلوگرم همدانی گفت: این مسابقات قهرمانی آسیا مهم‌ترین و معتبرترین مسابقه‌ای بود که در آن شرکت کردم و اگر این بیماری نبود، خیلی بهتر می‌توانستم نتیجه بگیرم.

 محمدیان: هیچ کشتی‌گیری شکست‌ناپذیر نیست

محمدحسین محمدیان که روز گذشته موفق به کسب مدال برنز وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا شد، گفت: سوم شدم و این قطعاً قابل قبول نبود. با آنالیز برای مبارزه به اخمد تاج‌الدینوف آمده بودم، شاید کشتی را دیر شروع کردم، ضمن اینکه اگر آن دو تا یک امتیازی را دو امتیازی می‌دادند خیلی چیزها عوض می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دیرهنگام به عضویت تیم آسیایی درآمد، عنوان کرد: به آن شکل آماده نبودم، هم آسیب‌دیدگی داشتم و هم اینکه یک مقدار دیر به عضویت تیم درآمدم. ابتدا قرار بود کامران قاسم‌پور به مسابقات قهرمانی آسیا بیاید که مصدوم شد و من آمدم. فقط یک کشتی حساس داشتم که متأسفانه آنطور که باید و شاید پیش نرفت.

نفر سوم وزن 97 کیلوگرم سال 2024 آسیا ضمن رد این موضوع که تاج‎‌الدینوف کشتی‌گیر شکست‌ناپذیری است؛ گفت: نه او و نه هیچ کشتی‌گیر دیگری شکست‌ناپذیر نیست. اتفاقاً یک زیر هم گرفتم. طبق برنامه‌ای که با کادرفنی دیدیم و آنالیزی که داشتیم، این زیرگیری هم جواب داد اما همانطور که گفتم، هم خودم دیر استارت زدم و هم داوری اگر در آن صحنه بهتر بود، شاید نتیجه عوض می‌شد. دوست داشتم تاج‌الدینوف را ببرم اما نشد. اگر عمری بود در میدان بعدی جبران خواهم کرد.

ابوذری: باید ۶ امتیازی که واگذار کردم را در آینده جبران کنم

حسین ابوذری بعد از کسب مدال برنز کشتی آزاد قهرمانی آسیا، عنوان داشت: من امروز هم برد و هم باخت داشتم اما مهم این است مسابقات بعدی این اشتباهات را نداشته باشم و بهترین نتیجه را بگیرم. از خانواده و مربیان تشکر می‌کنم. مربیان من همه نکات را گفته بودند اما من آنقدر کار نکردم که همه را در تشک اجرا کنم. 

وی درباره دیدار رده‌بندی و برتری مقابل حریفی از قزاقستان، خاطرنشان کرد: مسلما همه برای مدال طلا رقابت می‌کنند من هم همین طور اما برای من چالش است در شرایط سخت خودم را جمع کنم. کشتی با ژاپن همه چیز را گذاشتم اما به خاطر مشکلات تاکتیکی برنده نشدم. اشکال از من است من بسیاری از نواقص را برطرف کردم و اینجا سوم شدم. باید سعی کنم این ۶ امتیازی که از دست دادم جبران شود. مردم ببخشند من همه توانم را گذاشتم. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه