اخبار داغ

قشقاوی در گفتگو با دانا:

مجلس دوازدهم باید از سیاست زدگی پرهیز کند/نظارت در اولویت منتخبان ملت باشد

مجلس دوازدهم باید از سیاست زدگی پرهیز کند/نظارت در اولویت منتخبان ملت باشد
منتخب مردم در مجلس دوازدهم گفت: مجلس دوازدهم باید از هرگونه سیاست زدگی پرهیز کرده و فقط به فکر اصلاح وضع موجود در حوزه های اقتصاد، معیشت و فرهنگ باشد.

حسن قشقاوی، منتخب مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مردم برای چهار سال به نمایندگان راه یافته به مجلس اعتماد کردند، گفت: باید مجلس دوازدهم بیش از حوزه قانون گذاری در حوزه نظارت کارآمدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس متشکل از نمایندگانی است که حقوق مساوی با هم دارند و با رای ملت راهی خانه ملت شدند، عنوان کرد: هرچقدر نماینده از دانش بیشتر و تجربه کافی برخوردار بوده و با ساختار قانونی و پارلمانی و آیین نامه داخلی مجلس آشنایی بیشتری داشته باشد می تواند در مسیر قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون اثر بیشتری داشته باشد.

قشقاوی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور قوانین بسیاری وجود دارد که یا نقص دارد و یا به درستی اجرایی نمی شود، ادامه داد: وکلای ملت در 4 سال آینده باید این مسئله را به طور جدی در نظر داشته باشند که بیش از آنکه به دنبال تصویب قوانین متعدد و انباشت قوانین بر روی هم باشند، به دنبال رفع ایرادات موجود در قوانین قبلی و نظارت بر اجرای قانون باشند.

این منتخب مردم در مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور خلع قانونی در بسیاری از زمینه وجود ندارد بلکه برعکس قوانین تصویب شده بسیاری وجود دارد که نظارت بر اجرای درست آن می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

قشقاوی تصریح کرد: قانون گذاری و نظارت دو شان نمایندگی مجلس است اما در شرایط کنونی نظارت بر حسن اجرای قوانین مصوب بیش از تصویب قوانین جدید باید در اولویت نمایندگان مجلس دوازدهم قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نظارت نمایندگان بر عملکرد وزار، تذکر به جا به بخش های دولتی، تحقیق و تفحص و سوال به موقع و بدون جانبداری سیاسی می تواند مسیر قوه مجریه را نیز در ریل درست تنظیم کند، تاکید کرد: مجلس دوازدهم باید از هرگونه سیاست زدگی پرهیز کرده و فقط به فکر اصلاح وضع موجود در حوزه های اقتصاد، معیشت و فرهنگ باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه