اخبار داغ

اسدی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

مزد منطقه‌ای در دستور شورای عالی کار است/ بررسی سبد معیشت هنوز آغاز نشده

مزد منطقه‌ای در دستور شورای عالی کار است/ بررسی سبد معیشت هنوز آغاز نشده
عضو شورای‌عالی کار با اشاره به اینکه مزد منطقه‌ای آخرین موضوع جلسه بود، گفت: هنوز کمیته دستمزد تشکیل نشده و بررسی سبد معیشت ۱۴۰۳ در دستور کار نیست.

آیت اسدی عضو کارگری شورای‌عالی کار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین جلسه شورای‌عالی کار و میزان سبد معیشت در کمیته دستمزد، اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی کار، وزارت اقتصاد به‌شدت پیگیر مزد منطقه‌ای بود و به دنبال این بود که پس از چند سال پیگیری، پرداخت به صورت مزد منطقه‌ای مصوب شود.

بیشتر بخوانید:

لایحه ماده ۷ قانون کار؛ گامی در مسیر عدالت اجتماعی

کارگران به دلیل ابهامات موجود با موضوع مزد منطقه ای موافق نیستند

وی با بیان اینکه کارگران مخالف اجرای مزد منطقه‌ای هستند بیان کرد: علت مخالفت ما این است که وزارت اقتصاد برنامه روشنی برای اجرای مزد منطقه‌ای ندارد و هیچ‌گونه اطلاعاتی را به صورت شفاف به ما ارائه نکرده است، در ثانی بحث مزد منطقه‌ای موضوع مطالعه مرکز پژوهش‌های عالی سازمان تأمین اجتماعی بوده و دراین‌رابطه قبلا نظر داده بودند؛ اما وزارت اقتصاد نتایج این مطالعه را در پیشنهاد خود لحاظ نکرده است.

اجرای ماده ۴۱ قانون کار اصل است

وی با اشاره به‌ضرورت اجرای ماده ۴۱ قانون کار گفت: مهم‌ترین دلیل مخالفت کارگران با مزد منطقه‌ای، اجرا نشدن بندهای یک و دو ماده ۴۱ قانون کار است.

اسدی با اشاره به اینکه درخواست ما این است که بندهای یک و دو ماده ۴۱ و تطابق حداقل دستمزد با تورم و سبد معیشت اجرا شود ادامه داد: نتیجه جلسه روز گذشته این شد که در این رابطه مصوبه‌ای در شورای عالی کار گذرانده نشود و موضوع در کمیته کارشناسان در کارگروه مزد به بحث گذاشته شود.

ترمیم مزد همچنان در صدر درخواست کارگران قرار دارد

اسدی در ارتباط با بحث ترمیم مزد گفت: ترمیم مزد همچنان درخواست کارگران و نمایندگان آنان است؛ اما متأسفانه ترمیم مزد در دستور کار نشست قرار نگرفت؛ ضمن اینکه مذاکرات سبد معیشت ۱۴۰۳ نیز هنوز آغاز نشده و جلسات کارگروه مزد سال جدید نیز هنوز تشکیل نشده است.

بیشتر بخوانید:

حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر می‌شود

خبرنگار : امیر طاهری

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه