اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد تهران در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

حضور حداکثری دانشجویان در حرکت جهانی اربعین

حضور حداکثری دانشجویان در حرکت جهانی اربعین
رئیس دانشگاه آزاد استان تهران از اعزام دانشجویان به سفر اربعین و برپایی موکب هایی در مرزها و میسر زوار از نجف به کربلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی دانشگاه‌ها برای دانشجویان در هر سال شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی است. شرکت در این تجمع عظیم نیازمند برنامه ریزی‌های دقیق و منظمی است تا بتوان لذت سفری سراسر معنویت را به تمام دانشجویان شرکت کننده در آن چشاند.

به همین منظور امسال هم ستاد اربعین دانشگاهیان از چندی پیش به منظور جهت دهی به فعالیت‌های اربعین دانشگاه‌ها برای ایجاد نظم در کاروان‌ها و ارتباط گیری موثر کاروان‌ها با دانشجویان در قالبی مشخص تشکیل شده است.

در این ستاد مصوباتی به تصویب رسیده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اعزام دانشجویان به صورت کاروان‌های دانشجویی، اعطای تسهیلات از جمله وام و ... اشاره کرد.

محمدی رئیس دانشگاه آزاد تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص اعزام دانشجویان به مراسم اربعین حسینی؛ اظهار کرد: در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، اربعین امسال با محوریت و نقش‌آفرینی جوانان مومن و انقلابی برگزار می‌شود و به منظور بسترسازی حضور حداکثری اساتید، کارکنان و دانشجویان مشتاق حضور در این میعادگاه عظیم عاشوراییان و زنده نگه داشتن شور و حماسه حسینی و نیز خدمت‌رسانی به زائران دانشگاهی، دستورالعمل اجرایی عزیمت زائران اربعین حسینی(ع) ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: مسئولیت اجرایی اعزام کاروان‌ها از دانشگاه‌ها به مراسم اربعین بر عهده بسیج دانشجویی بوده که با هماهنگی شورای فرهنگی و سایر نهادهای متولی فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آمار دقیقی از میزان ثبت نام دانشجویان در کاروان‌ها و متقاضیان دریافت وام اربعین وجود دارد یا خیر، گفت: هنوز مراحل ثبت نام‌ به صورت کامل به پایان نرسیده و سامانه مرکزی ثبت نام هنوز لیست نهایی را اعلام نکرده است، اما از آنجا که استان تهران بخش مهمی از دانشگاه آزاد را به خود اختصاص داده است، بیش از ۳۵ درصد این دانشگاه قطعا ثبت نام در پیاده روی اربعین و زیارت حضرت اباعبدالله ( ع ) را انجام داده اند، بنابراین نقش  پر رنگی در این مراسم خواهند داشت.

وی به برپایی موکب ها در شهرستان ها و استان ها  اشاره کرد و گفت: موکب هایی از سوی موکبداران در مرزها و همچنین در مسیر کربلا، نجف درمسیر تردد زوار برپا خواهد شد. 

محمدی همچنین از راه اندازی موکب ویژه دانشگاهیان در شهر مقدس کربلا خبر داد و افزود: به پشتوانه چندین سال برپایی موکب در کشور عراق، قصد داریم امسال نیز موکب دانشجویان را با ظرفیت اسکان و پذیرایی از  زائر در مسیر نجف به کربلا برپا کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه