اخبار داغ

یادداشت/

‫داعش یک بلک واتر بومی است‬‎/ ماهی‌گیری داعش از بحران یمن

‫داعش یک بلک واتر بومی است‬‎/ ماهی‌گیری داعش از بحران یمن
در حال حاضر که بحران یمن و حمله عربستان در صدر پوشش رسانه ای قرار گرفته است داعش تلاش دارد به مرزهای لبنان نفوذ کند. چرا که استراتژی رسانه ای امریکا به این اقدام داعش نیازمند است تا در افکار عمومی لبنان آنرا به عنوان پاسخ داعش به مبارزه حزب الله علیه داعش در سوریه القا کند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، احسان علیزاده طی یادداشتی نوشت: داعش از طریق ورود گروه شبه نظامی «امارت اسلامی عراق» به سوریه  و یارگیری از سایر گروههای تروریستی موجود در جبهه معارضه و پس از تعارض با القاعده شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

تفاوت داعش با القاعده بر سر «استفاده از خشونت و ارهاب در جهت رسیدن به تشکیل حکومت اسلامی» بود. در این عرصه علی رغم اینکه عربستان با تشکیل «جبهه الاسلام» در سوریه به حمایت از القاعده پرداخت اما داعش پیروز میدان بود و عناصر تروریستی که از سراسر جهان در سوریه حضور داشتند به داعش پیوستند.

,

 

,

داعش پس از ناکامی و عملیاتهای ناموفق پی درپی در سوریه و در زمانی که انتخابات عراق پایان یافته بود در غیرمنتظره ترین وضعیت وارد عراق شده و در راستای استراتژی تقسیم عراق به سه کشور (سنی- شیعه -کرد) به تصرف مناطق سنی نشین عراق اقدام کرد.

,

 

,

اگرچه پای داعش هیچگاه به بغداد نرسید اما دولت عراق از امریکا درخواست کمک کرد و امریکا ائتلاف ضدداعش را با تعلل و تاخیر ایجاد کرد؛ ائتلافی که رفتارش با داعش کج دار و مریز بود و هیچگاه قصد نابودی داعش را نداشت.

,

«حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق می گوید: «مدارکی در اختیار داریم که ثابت می‌کند ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» در مناطق تحت اشغال داعش با هواپیما مواد غذایی و سلاح برای داعش ارسال می‌کند و در این مدارک ساعت و تاریخ دقیق این کمک‌ها نیز قید شده است.

, «مدارکی در اختیار داریم که ثابت می‌کند ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» در مناطق تحت اشغال داعش با هواپیما مواد غذایی و سلاح برای داعش ارسال می‌کند و در این مدارک ساعت و تاریخ دقیق این کمک‌ها نیز قید شده است, «مدارکی در اختیار داریم که ثابت می‌کند ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» در مناطق تحت اشغال داعش با هواپیما مواد غذایی و سلاح برای داعش ارسال می‌کند و در این مدارک ساعت و تاریخ دقیق این کمک‌ها نیز قید شده است, » , .,

 اهمال امریکا نسبت به داعش در عراق می تواند در کنار استراتژی تقسیم عراق به سه کشور در راستای طرح خاورمیانه بزرگ امریکا و تکه تکه کردن ملتهای منطقه قرار بگیرد تا موضوع روشن تر شود و هویت داعش در «ژئوپولتیک سیاسی کنونی منطقه» و فلسفه وجودی آن آشکار شود.

,

در حال حاضر که بحران یمن و حمله عربستان در صدر پوشش رسانه ای قرار گرفته است داعش تلاش دارد به مرزهای لبنان نفوذ کند. چرا که استراتژی رسانه ای امریکا به این اقدام داعش نیازمند است تا در افکار عمومی لبنان آنرا به عنوان پاسخ داعش به مبارزه حزب الله علیه داعش در سوریه القا کند.

,

در سایه این عملیات ایضایی مدیریت نیروهای داعش و انتقال آنها به آسیای میانه از طریق افغانستان و مرزهای ترکیه و آذربایجان در جریان است؛ امریکا در این تاکتیک به دنبال افزایش فشار بر روسیه است.

,

نکته ای که وجود دارد این است که داعش حمله به لبنان را بر حمله به رژیم صهیونیستی ترجیح می دهد و با حکومتهای لائیک ترکیه و جمهوری آذربایجان کاری ندارد و هدف خود را کشورهایی چون سوریه عراق لبنان مرزهای شرقی ایران و همچنین روسیه قرار داده است.

,

در بارز بودن نقش امریکا در ایجاد و هدایت امریکا شواهد زیادی وجود دارد. استفن گریفین تارپلی، تاریخ نگار آمریکایی معتقد است «گروه تروریستی داعش همانند القاعده محصول و دست پرورده سازمان های اطلاعاتی غرب از جمله CIA است. کشورهای عضو ناتو از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه از حامیان اصلی و عوامل شکل گیری داعش بوده اند. عناصر داعش در اردوگاه های ناتو در اردن آموزش دیدند و در پایان سال 2011 از لیبی به ترکیه و از آنجا به شمال سوریه آورده شدند.

, استفن گریفین تارپلی, CIA,

اسناد افشا شده اسنودن که در پایگاه اینترنتی  "انترسپیت" منتشر شده نشان می دهند  کارشناسان ۳ سازمان اطلاعاتی(سیا-موساد-ام آی ۶) به این نتیجه رسیدند بهترین راهکار برای حمایت از اسرائیل، خلق دشمنی پشت مرزهای آن است که سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف بقای این رژیم نشانه بگیرد.

, پایگاه اینترنتی, "انترسپیت",

پروژه عملیات شکل گیری داعش که با نام رمز «لانه زنبور» بین این سه طرف کلید خورد با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی انجام گرفت ومقرر شد ساختاری با شعارهای دینی بسیار افراطی در منطقه شکل گرفته وگسترش یابد.

, «لانه زنبور» ,

اقدامات داعش هیچ توجیه ایدئولوژیکی نمی تواند داشته باشد . بلکه به نظر می رسد نیروهای داعش به مقاطعه کارانی تبدیل شده اند که برای پیمانکار خود کار می کنند. از این نظر می توان گفت هر چند دولت اوباما شرکت خصوصی بلک‌واتر را منحل کرد اما در واقع داعش یک بلک واتر بومی است.

,

همانطور که اریک پرینس، بنیانگذار شرکت مذکور اذعان کرده است: « این موجب شرمندگی است که دولت اوباما تجارت قبلی من (شرکت بلک واتر) را به عنوان یک سازمان خصوصی در هم شکست زیرا ما می‌توانستیم مساله اعزام نیروی زمینی را حل کنیم و می‌توانستیم با افرادی که می‌خواستند به عنوان مقاطعه‌کار برای جنگ بروند قرارداد ببندیم. در آن صورت دیگر شما استدلال حضور نیروهای زمینی آمریکا در آنجا را نداشتید.»

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه