اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خبرداد؛

روند کاهشی طلاق در کرمانشاه طی ۵ سال اخیر/ ۵۵ مرکز مشاوره در قالب سامانه تصمیم فعالیت می کنند

روند کاهشی طلاق در کرمانشاه طی ۵ سال اخیر/ ۵۵ مرکز مشاوره در قالب سامانه تصمیم فعالیت می کنند
فرحناز محمدی گفت: طی ۵ سال اخیر در استان کرمانشاه عدد خوام طلاق روند کاهشی داشته است و در این زمینه جزو استان برتر کشور محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: استان کرمانشاه جزء نخستین استان هایی است که سامانه تصمیم در آن راه اندازی شد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: سامانه تصمیم یکی از موفق ترین طرح های چند سال اخیر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به طور اخص طلاق است.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه در سال ۹۷ بین دستگاه قضایی کشور سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است.

محمدی بیان داشت: استان کرمانشاه جزو نخستین استان هایی در کشور است که سامانه تصمیم در تمامی شهرستان های آن گسترش یافته است.

وی ادامه داد: طی ۵ سال اخیر در استان کرمانشاه عدد خوام طلاق روند کاهشی داشته است و در این زمینه جزو استان برتر کشور محسوب می شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر کرمانشاه اولین استان کشور است که در قالب طرح مراقبت خانواده علاوه بر پرونده های طلاق برآوردهای تمکین حضانت و ملاقات فرزند را نیز در قالب سامانه تصمیم جهت انجام مشاوره های تخصصی به مشاوران خانواده بهزیستی ارجاع داده می شود.

وی اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۵۵ مرکز مشاوره خانواده به صورت تخصصی در قالب سامانه تصمیم در زمینه کاهش طلاق فعالیت می کنند.

محمدی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ هزار جلسه مشاوره برای متقاضیان طلاق در قالب سامانه تصمیم صورت گرفته که میزان سازش در این زمینه ۲۰ درصد ثبت شده است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته به دنبال تلاش ها و پیگیری های مشاوران خانواده سازمان بهزیستی در قالب سامانه تصمیم بیش از ۲ هزار کودک و نوجوان از احتمال فرزند طلاق شدن رهایی یافتند و با سازش های صورت گرفته در سامانه تصمیم در سال ۱۴۰۰ از تشکیل و پیگیری بیش از ۴ هزار پرونده در سیستم دادگستری استان کرمانشاه، پیشگیری شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد طلاق ها با آموزش ها و مشاوره های قبل و حین ازدواج قابل پیشگیری هستند، گفت: مهمترین دلایل تقاضای طلاق در استان کرمانشاه مهارت های پایین زناشویی، اعتیاد، اختلالات روانی، دخالت اطرافیان و مشکلات اقتصادی است.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه