اخبار داغ

به بهانه ساخت مینی سریال «ترور»؛

نمایش «حاج قاسم» از نگاه سیروس/ دل نگرانیم...

نمایش «حاج قاسم» از نگاه سیروس/ دل نگرانیم...
به زودی پروژه مینی سریال «ترور» درباره شهید حاج قاسم سلیمانی به کارگردانی سیروس مقدم آغاز می شود و این دل نگرانی وجود دارد که قرار است چه تصویری از این قهرمان ملی به نمایش درآید.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهای گذشته در خبرها داشتیم که قرار است مینی سریالی با موضوع ترور نافرجام «شهید حاج قاسم سلیمانی» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی حامد عنقا به سفارش موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی ساخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همیشه انتقادات فراوانی از طرف رسانه ها به اهالی سینما و تلویزیون برای عدم تولید آثاری درباره قهرمان های وطنی در حوزه های مختلف شده است و آنها نیز معمولا دلایلی را برای این عدم همراهی عنوان کرده اند؛ برخی اظهار می کنند که خانواده های این شهدا معمولا از مخالفان اصلی این ماجرا هستند و دخاات های زیادی در نوشتن تا تصویب فیلمنامه دارند. برخی دیگر از تهیه کنندگان عدم همکاری نهادهای نظامی برای در اختیار گذاشتن ادوات جنگی را از دیگر دلایل ساخته نشدن این قبیل آثار عنوان می کنند.

,

البته در این سوی ماجرا برخی کارگردان های کارنابلد، سریال و فیلم های سینمایی درباره این قهرمان ها ساخته اند که به دلیل نبود فیلمنامه مناسب و جذاب، بازی های تصنعی و غیر حرفه ای، متاسفانه تصویر زیبایی از آن عزیز به یادگار نگذاشته اند و مخاطبان نیز با عدم استقبال خود از این آثار، از خجالت آنها درآمده اند و همین، ادامه کار را برای دیگر هنرمندان دشوارتر کرده است.

,

حالا هرچه قدر قهرمان داستان، در بین مردم و جامعه فردی شناخته شده تر باشد، به دلیل وجود حساسیت های بیشتر، ساخت آثار هنری را با سختی های بیشتری روبرو می کند؛ همه این حساسیت ها و دل نگرانی ها قطعا برای ساخت مینی سریال «ترور» با موضوع حاج قاسم نیز وجود دارد؛ سریالی که قرار است توسط سیروس مقدم کارگردانی شود؛ مقدمی که با مدیوم تلویزیون کاملا آشناست، جنس مخاطب را می شناسد و در این سال ها ثابت کرده که درآوردن تعلیق را به خوبی فرا گرفته است.

,

اما همه این حسایت های سوژه و قهرمان باعث شده که این دل نگرانی ها بر سر اینکه مخاطب قرار است چه تصویری از حاج قاسم در ذهن سینمایی خود به یادگار بگذارد، کار را سخت تر می کند؛ سیروس مقدم و حامد عنقا قرار است کدام وجه زندگی این قهرمان ملی را به تصویر کشند؟
البته همه این دلایل باعث می شود تا دست و دل هنرمند برای نزدیک شدن به این سوژه ها بلرزد و کمتر به این داستان ها نزدیک شود؛ اما بدون شک هر هنرمندی بنا بر زاویه نگاه، جنس زیست سینمایی خود و شناختی که از سوژه دارد، به قهرمان داستان نزدیک می شود و ای کاش هنرمندان مختلفی، هر کدام از زاویه ای خاص تصویر تازه ای از حاج قاسم های میهن برای مخاطب به یادگار گذارند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه